Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ProSpeed
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Śro 15:11, 13 Cze 2012 Temat postu: Ogar 200 Wał |
|
|
Witam dziś złozyłem silnik w ogarze bo wymieniałem wał łożyska i uszkodzone tryby skrzyni biegów. Silnik złozyłem (jeszcze został iskrownik , kapa olejowa) z ciekawości założyłem dzwignie zmiany biegów i chce ręcznie wrzuicbieg a tu nic. Co zrobic ??? Nie chce mi sie 2 raz rozbierac tego silnika bo już mam go szczerze dosc.
Wszystkie tryby składałem według filmiku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ProSpeed dnia Śro 17:06, 13 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MUMIN3K
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Międzyrzec Podlaski
|
Wysłany: Śro 15:50, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Namwsampierw sprawdź czy dokręcony jesr aparat zmiany biegów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:01, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zanim chcesz uzyskać jakąkolwiek pomoc radzę Ci zmienić nazwę tematu na odpowiednią, inaczej nikt Ci nie pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16:54, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Na sucho to sobie możesz wrzucać biegi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ProSpeed
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Śro 17:05, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Aparatźle założony ;/ rozłozyłem silnik ale jest nowy problem. Wybiłem wał i łożysko na nim zostało a także jak jest gwint na wale z tej jednej strony to przez wybijanie do połowy sie spłaszczył co zrobić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:38, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Musisz oddać komuś na zakład ten wał żeby gwint naprawił , ewentualnie prze gwintował na mniejszy rozmiar.Młotkiem żelaznym wbijałeś ten wał???Jak nie masz o czymś pojęcia to się za to nie bierz !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17:49, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Co za łoś wybijał młotkiem wał ?!!!!!! Jak już bardzo chciałeś młotem to przez jakieś drewno !!! Teraz masz zmartwienie, ale da się to naprawić, musisz nagwintować na nowo narzynką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ProSpeed
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Śro 18:49, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A ewentualne zaspawanie tej zębatki do wału cos pomoże ? Poprzedni wał jak wybijałem to nawet nic nie drgnęło a ten tylko wybiłem i juz pół gwintu nie ma ;/ Wgl mam problem ze złożeniem go bo już 3x rozbieram bo mi raz automat raz kopniak nie chodził ;/ Na końcu sie bedzie nadawac cały silnik na kibel ;/ No chyba że zamontuje ten stary wał.
Cały dzień zmarnowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ProSpeed dnia Śro 18:50, 13 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 20:06, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Niektórzy nawet nie powinni dotykać się do silników.. Lepiej pozbądź się go zanim coś bardziej nie spierdliłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
magdamichał
Nowy
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 7:39, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
dobrze powiedziane plusminus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10:40, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zaspawanie zębatki do wału??? A później będziesz musiał wymienić tarcze to będziesz musiał zdjąć zębatkę i będziesz ciął. Spier... sprawę jak nie wiesz jak coś zrobić poradź się kogoś kto się na tym zna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 11:03, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ProSpeed: ręce do dupy sobie zaspawaj, wał nadaje się do regeneracji i to nie ze względu na gwint a na to że go pokrzywiłeś. Na kiego wała to w ogóle składasz? za 2 miesiące łożyska na wale będą zużyte i praktycznie silnik będzie nadawał się do ponownego remontu tylko że po Twoim traktowaniu nie będzie za chwilę czego remontować, jeszcze 2-3 razy i gniazda pod łożyska będą tak wyjechane że łożyska wypadną z karterów... Sprzedaj to komuś kto ma pojęcie o mechanice albo oddaj silnik do naprawy profesjonaliście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:18, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli odda silnik komuś kto się zna i ma w warsztacie oprócz młotka inne narzędzia to zrobi ten silnik, ale wał albo nowy najlepiej czeski albo regeneracja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ProSpeed
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Czw 17:56, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
TO możn zaspawac ewentualnie czy nie ?? żeby grało na tym wale ?
Za 1 razem jak go złożyłem było wszystko ok. ale przez automat biegów byłem zmuszony do ponownego rozebrania go, a szczerze mówiąc profesjonalnych narzedzi ja w domu nie mam tylko podstawowe.
Lub mogę ale to w lipcu kupić silnik 110ccm. Ale jest troche roboty bo koło obrócić trzeba i nowe uchwyty podspawać. A jak wał założe stary i go dobrze złoze topowinno być wszystko ok. Stary wał ma tylko troszke powiększone luzy na boki ale góra dół nic. (mam także oryginalny wał cześci tylko regeneracja mu sie kłania). Mam możliwośc miec także 2 kartery od kumpla., On tez teraz będzie składał silnik. tylko ze ja jestem na 1 roku w zawodzei mech sam. a on jeszcze 3 gim. Więc musze mu odradzić te moje sposoby. I mu powiem na co ma uwazac. Bo juz jak usłyszłaem jak on chce łożyska wbijac to sie załamałem.
Przed tem osiągałem na uszkodzonych trybach i łozyskach prędkośc 63km.h :A ale juz obrotów nie trzymał przez te łożyska bo chyba były jeszcze orginalne a remonty był tego silnika ze 2.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ProSpeed dnia Czw 18:10, 14 Cze 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18:12, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
NIE SPAWAJ !!!! Weź stary wał jak uważasz że jest dobry złóż posługując się poradnikiem z tego forum. I BŁAGAM nie używaj MŁOTA !!! A ten silnik 110 to pewnie jakaś lipa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|