Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Wto 17:33, 20 Gru 2011 Temat postu: Obroty silnik, zestaw naprawczy silnika |
|
|
Witam,
W mojej jawce mam nowy problem a mianowicie na postoju gdy dodam jej do końca gazu to chodzi sfolgują obroty podwyrzszą się zmaleją i zgaśnie. Gdy postawiłe ją na podnóżki i wżucę jakiś bieg to na pełnych obrotach chodzi narmalnie.
A poza tym chcę zrobić remont silnika i mam pytanie czy ten zestaw jest dobry, chciałbym żebyście napisali np. 6/10 i uzasadnili dlaczego tak uważacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Wto 19:44, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
który zestaw?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Wto 20:45, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Co do obrotów może to być gaźnik.
A co do zestawu: napisz jaki i do czego ten zestaw naprawczy ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 22:20, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
gaźnik najprawdopodobniej podaje minimalnie za mało paliwa, jak przy normalnej jeździe jest ok, świeca (odpowiednia) jest dobrze wypalona to ja bym tego nie ruszał, bo wiadomo z obciążeniem nigdy silnik nie pojedzie z pełnymi obrotami. Jak koniecznie chcesz to przejrzyj zasilanie, odpowietrznik w korku, filterek paliwa, kranik, sprawdź dyszę i ewentualnie minimalnie podnieś poziom w komorze pływakowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Śro 15:29, 21 Gru 2011 Temat postu: ZESTAW |
|
|
PRZEPRASZAM ALE SIĘ ŚPIESZYŁEM I ZAPOMNIAŁEM WKLEIĆ LINK :P
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Śro 16:37, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
hmm powiem ci tak. Lepiej oddać stary wał do regeneracji, a cylinder do szlifu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 17:20, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
kolego asd123, remontu nie zaczynamy bez przygotowania, dobrze że chcesz się przygotować względem zaopatrzenia w części ale wpierw powinieneś dobrze przygotować się teoretycznie, a na pewno tego nie zrobiłeś skoro zadajesz pytania odnośnie tego kompletu, powinieneś najpierw sprawdzić w jakim stanie są części w Twoim silniku, sprawdzić czy luzy i wymiary nie przekroczyły wartości granicznych, co należy naprawić a co wymienić, jak wyżej napisano pewnie lepszym rozwiązaniem będzie oddanie wału do regeneracji i cylindra do szlifu o ile wymagają tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Czw 17:15, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cylinder można wyżucić ponieważ ma mocne pęknięcie na kanale przelotowym, wał ma straszne luzy korbowód rusza się w jedną i drugą strone po 2cm (od jednej do drugiej strony to aż około 4cm!!!) sworzeń bez główkę korbowodu przechodzi bez żadnych oporów. Łożyska też pasowało by wymienić ponieważ silnik dość głośno chodzi.
Mam pytanie jeszcze co do łożysk jak po rozpołowieniu silnika sprawdzić czy są zyżyte
Jawka z ledwością osiąga prędkość 40km/h a z dwoma osobami można jeżdzić tylko na 2 biegu
Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 17:44, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
To odsprzedaj mi ten cylinder. ;]
A wiec co do remontu, to nie będzie tak fajnie jak to widać na linku. Nie ma co inwestować w części 'no name' bo zaraz znowu będzie sytuacja jak teraz. Wał to wprawdzie każdy taki sam teraz jest, wiec to bez różnicy który weźmiesz (ewentualnie możesz dać ten do regeneracji, 25zł korbowód z łożyskami no i ok 50zł wymiana korbowodu). Cylindry i tłoki to jest juz gorsza sprawa, bo szybko sie zużywają, no ale czego oczekiwać za 60zł.. Co do łożysk, to zapewne też już są wyrobione, mozesz je sprawdzić wybijając je i poruszać ręką bieżnię czy ma luz na boki. Łożysk używanych nawet nie ma co zakładać do silnika, bo tylko szkoda naszej roboty, bo zaraz się rozpadną. Łożyska najlepiej kupić w hurtowni, ale dać te pare zł. więcej i mieć firmowe (np KOYO, FAG, SKF itp) i być pewnym że zaraz znowu nie będzie luzów. Simeringi tak samo, najlepiej z hurtowni. Jeszcze dokłądając do tego uszczelki i może zmieścisz się w 200zł. Wszystko jeszcze zależy jak będziesz składał silnik, ale powinien trochę posłużyć jeżeli wszystko zrobisz tak jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 22:45, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
i nie zapomnij o używaniu odpowiednich ściągaczy przy rozpoławianiu i odpowiedniej techniki przy montażu (choćby przy łożyskach co opisałem w tutorialach) bo nawet najlepsze łożyska źle zamontowane nie posłużą długo tak samo pokrzywiony wał przyczyni się do szybszego zużycia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Pią 11:04, 23 Gru 2011 Temat postu: Nowy zestaw naprawczy silnika |
|
|
A czy takie rzeczuy do silnika były by lepsze;
Wał:
1 [link widoczny dla zalogowanych]
2 [link widoczny dla zalogowanych]
3 [link widoczny dla zalogowanych]
Cylinder:
1 [link widoczny dla zalogowanych]
2 [link widoczny dla zalogowanych]
3 [link widoczny dla zalogowanych]
Według mnie chyba najlepiej by było kupić wał nr1 cylinder nr1 a łożyska i simmeringi kupić w sklepie osobno
Piszcie jak wy uważacie!!! :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|