Obroty silnik, zestaw naprawczy silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Wto 17:33, 20 Gru 2011    Temat postu: Obroty silnik, zestaw naprawczy silnika

Witam,
W mojej jawce mam nowy problem a mianowicie na postoju gdy dodam jej do końca gazu to chodzi sfolgują obroty podwyrzszą się zmaleją i zgaśnie. Gdy postawiłe ją na podnóżki i wżucę jakiś bieg to na pełnych obrotach chodzi narmalnie.
A poza tym chcę zrobić remont silnika i mam pytanie czy ten zestaw jest dobry, chciałbym żebyście napisali np. 6/10 i uzasadnili dlaczego tak uważacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 19:44, 20 Gru 2011    Temat postu:

który zestaw?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Wto 20:45, 20 Gru 2011    Temat postu:

Co do obrotów może to być gaźnik.

A co do zestawu: napisz jaki i do czego ten zestaw naprawczy ma być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 22:20, 20 Gru 2011    Temat postu:

gaźnik najprawdopodobniej podaje minimalnie za mało paliwa, jak przy normalnej jeździe jest ok, świeca (odpowiednia) jest dobrze wypalona to ja bym tego nie ruszał, bo wiadomo z obciążeniem nigdy silnik nie pojedzie z pełnymi obrotami. Jak koniecznie chcesz to przejrzyj zasilanie, odpowietrznik w korku, filterek paliwa, kranik, sprawdź dyszę i ewentualnie minimalnie podnieś poziom w komorze pływakowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Śro 15:29, 21 Gru 2011    Temat postu: ZESTAW

PRZEPRASZAM ALE SIĘ ŚPIESZYŁEM I ZAPOMNIAŁEM WKLEIĆ LINK :P
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Śro 16:37, 21 Gru 2011    Temat postu:

hmm powiem ci tak. Lepiej oddać stary wał do regeneracji, a cylinder do szlifu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 17:20, 21 Gru 2011    Temat postu:

kolego asd123, remontu nie zaczynamy bez przygotowania, dobrze że chcesz się przygotować względem zaopatrzenia w części ale wpierw powinieneś dobrze przygotować się teoretycznie, a na pewno tego nie zrobiłeś skoro zadajesz pytania odnośnie tego kompletu, powinieneś najpierw sprawdzić w jakim stanie są części w Twoim silniku, sprawdzić czy luzy i wymiary nie przekroczyły wartości granicznych, co należy naprawić a co wymienić, jak wyżej napisano pewnie lepszym rozwiązaniem będzie oddanie wału do regeneracji i cylindra do szlifu o ile wymagają tego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Czw 17:15, 22 Gru 2011    Temat postu:

Cylinder można wyżucić ponieważ ma mocne pęknięcie na kanale przelotowym, wał ma straszne luzy korbowód rusza się w jedną i drugą strone po 2cm (od jednej do drugiej strony to aż około 4cm!!!) sworzeń bez główkę korbowodu przechodzi bez żadnych oporów. Łożyska też pasowało by wymienić ponieważ silnik dość głośno chodzi.
Mam pytanie jeszcze co do łożysk jak po rozpołowieniu silnika sprawdzić czy są zyżyte
Jawka z ledwością osiąga prędkość 40km/h a z dwoma osobami można jeżdzić tylko na 2 biegu

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 17:44, 22 Gru 2011    Temat postu:

To odsprzedaj mi ten cylinder. ;]
A wiec co do remontu, to nie będzie tak fajnie jak to widać na linku. Nie ma co inwestować w części 'no name' bo zaraz znowu będzie sytuacja jak teraz. Wał to wprawdzie każdy taki sam teraz jest, wiec to bez różnicy który weźmiesz (ewentualnie możesz dać ten do regeneracji, 25zł korbowód z łożyskami no i ok 50zł wymiana korbowodu). Cylindry i tłoki to jest juz gorsza sprawa, bo szybko sie zużywają, no ale czego oczekiwać za 60zł.. Co do łożysk, to zapewne też już są wyrobione, mozesz je sprawdzić wybijając je i poruszać ręką bieżnię czy ma luz na boki. Łożysk używanych nawet nie ma co zakładać do silnika, bo tylko szkoda naszej roboty, bo zaraz się rozpadną. Łożyska najlepiej kupić w hurtowni, ale dać te pare zł. więcej i mieć firmowe (np KOYO, FAG, SKF itp) i być pewnym że zaraz znowu nie będzie luzów. Simeringi tak samo, najlepiej z hurtowni. Jeszcze dokłądając do tego uszczelki i może zmieścisz się w 200zł. Wszystko jeszcze zależy jak będziesz składał silnik, ale powinien trochę posłużyć jeżeli wszystko zrobisz tak jak należy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 22:45, 22 Gru 2011    Temat postu:

i nie zapomnij o używaniu odpowiednich ściągaczy przy rozpoławianiu i odpowiedniej techniki przy montażu (choćby przy łożyskach co opisałem w tutorialach) bo nawet najlepsze łożyska źle zamontowane nie posłużą długo tak samo pokrzywiony wał przyczyni się do szybszego zużycia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pią 11:04, 23 Gru 2011    Temat postu: Nowy zestaw naprawczy silnika

A czy takie rzeczuy do silnika były by lepsze;
Wał:
1 [link widoczny dla zalogowanych]
2 [link widoczny dla zalogowanych]
3 [link widoczny dla zalogowanych]
Cylinder:
1 [link widoczny dla zalogowanych]
2 [link widoczny dla zalogowanych]
3 [link widoczny dla zalogowanych]

Według mnie chyba najlepiej by było kupić wał nr1 cylinder nr1 a łożyska i simmeringi kupić w sklepie osobno

Piszcie jak wy uważacie!!! :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin