Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:40, 08 Mar 2014 Temat postu: Niska prędkość Jawy na 3 biegu |
|
|
Witam. Jak w temacie. Moja Jawa na 3 biegu osiąga na prostej drodze maksymalnie 47 km/h. Na 1 i 2 biegu Jawa ciągnie dobrze (na 2 osiągnęła nawet 50 km/h). Silnik jest po remoncie, wymienione łożyska i simeringi. W silniku zostało odblokowane wszystko poza kolankiem. Zębatka zdawcza 12z, wcześniej było 11z i osiągała 60 km/h. Zapłon ustawiony na 1,8 mm, platynki 0,4 mm, przerwa na elektrodach świecy 0,45 mm. Zamontowana jest świeca na której Jawa najlepiej pracuje. Kondensator i cewka też zostały wymienione na takie które najlepiej pracują. Gaźnik był regulowany ok. 35 razy i nic się nie zmieniało. Iglica także była przesówana na różne rowki i nie wpłynęło to na v-max Jawki. Jawa na zimno po przelaniu pali za pierwszym kopnięciem, na ciepło za 5-6. Cylinder, tłok i pierścienie są oryginalne, sprężanie 7,5 (może być nieco zaniżone). Oprócz tego problemu Jawa spisuje się doskonale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 17:53, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik dostaje za dużo paliwa. Obniż poziom w komorze pływakowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:45, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Poziom paliwa maksymalnie obniżyłem lecz jedynym skutkiem było to, że Jawa przestała całkowicoe palić więc wróciłem do dawnych ustawień. Świeca wypalona na brązowo. Czy ciepłota świecy miała by duży wpływ na moc? Co oznacza tak w ogóle ciepłota świecy? Im cieplejsza świeca tym silnik bardziej będzie się grzał, czy o co w tym chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maniek890 dnia Nie 10:46, 09 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
skiros
Bywalec
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 11:41, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
50km/h na 2? o_O mi tyle na 3 cisnął - ale mam 11z
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 12:22, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Był czyszczony wydech?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:52, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wydech był czyszczony. Czy to, że kolanko jest nieskrócone może powodować takie zachowanie Jawy? A co do 50 km/h na dwójce to też mnie dziwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krawat274
Początkujący
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pią 17:37, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jakie ma obroty? Przerywane, czy pracuje równo? Pisałeś że została odblokowana, być może zmiana króćca zmieniła osiągi i potrzebna jest regulacja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:45, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Poprzedni problem już nieaktualny. Po obcięciu kolanka i dokładnej regulacji gaźnika wszystko jest już w porządku lecz pojawił się nowy problem. Otóż podczas jazdy wszystko jest dobrze lecz powyżej ok. 85 % dodania gazu Jawa traci moc. Problem ten występuje cały czas niezależnie od regulacji gaźnika i rozgrzania silnika. Najbardziej utrata mocy jest odczuwalna na 3 biegu. Co może być przyczyną takiej utraty mocy? A tak przy okazji czy to normalne, że nie da się ustawić zbyt niskiego poziomu paliwa? Nieważne jak nisko jest ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej to niemożliwym jest aby mieszanka była zbyt uboga (bez przestawiania wysokości iglicy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maniek890 dnia Wto 18:46, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 19:24, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
a filtr powietrza masz czysty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:54, 29 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Filtr powietrza jest ok. W puszce filtra była rurka dolotowa o średnicy 15 mm więc ją wyjąłem i teraz średnica wlotu powietrza to 18 mm. Przed chwilą się przejechałem i okazało się, że gdy od razu po odpaleniu zacznę jechać to bez problemu osiągam 60 km/h lecz im dalej jadę i silnik bardziej się rozgrzeje tym słabiej ciągnie. Po zatrzymaniu wolne obroty są takie same jak przy odpaleniu, silnik chodzi równo. Czy może to być puchnący tłok? Tłok i cylinder nie był wymieniany, wszystkie części oprócz łożysk i simeringów są oryginalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|