Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cobra9
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 22:32, 07 Maj 2011 Temat postu: NIe WIem CO ROBIC!!! PROSZE O POMOC !!! JAWA 50 |
|
|
Witam. Od nie dawna mam jawe 50 i nie bardzo jeszcze ją obczajam.Zaczęło się od tego że jawa gasła, poprostu odpalała i po chwili gasła.Wyczyściłem gaźnik i inne rzeczy i nic.TO jedno pytanie.Po drugie z kranika raz leci dobrze raz źle choć był już czyszczony dokładnie.Popmuje paliwo a tam wylatuje z tego a motor nadal nic, nawet nie odpali.Czyszcze świece i nic.Z paliwa leciał brud.Postanowiłem wyczyścić bak.Nie udało mi się go wyciągnąć, wszystko zostało odkręcone bak jest na luzie, ale nie wychodzi , albo mogę wykręcić kierownice albo wyciągnąć siedzenie.Prosze o porady.Może jest jakiś sposób żeby go wyczyścić a nawet nie wyciągać.Jak ktoś zna to prosze o napisanie.ALE NAJWIĘKSZY PROBLEM BĘDZIE TERAZ>np. przy wymontowywaniu baku coś wypadło, chyba z pod spodu.JAka taka mała beczka, od której jest podłączony ten kabel co się podłącza to świecy.I przy tym są też jakieś inne kabelki.Nie wiem gdzie to wsadzić jak będe składał, i co to wogóle jest. Proszę o dokładne rozpisani co mam zrobić:żeby odpalał i nie gasł, żeby z kranika dobrze leciało, jak wyczyścić ten bak najlepiej sposobem bez wyciągania go,i co zrobić z tą małą beczką co była pod bakiem, gdzie ją włożyć??? Z góry dzięki....Mam nadzieje że znajdą się na tym forum osoby , na które możne liczyć jeżeli chodzi o pomoc.Bardzo mi na tym zależy, jawe mam krótko i więcej przy niej robie niż jeżdże tylko dlatego że chce poprawić jej stan.I chciałbym ją zrobić do wakacji. 02.05.2011.
Powyższy tekst został napiany 2. maja tylko musiałem czekac na aktywacje konta...Obecnie bak wymontowałem i wyczyściłem fosolem. I są nowe problemy.
1. Dalej nie wiem co robić z zapłonem , wcześniej nazwałem to "beczką" (czyli gdzie to przymocować).
2. Nie wiem czemu, ale po wyczyszczeniu baku, cały czas leci z niego czerwony płyn. Wydaje mi się ze to wina kranika, choć i on był czyszczony.
3. Zdaje mi się, że coś jest zepsute z tym do pompowania paliwa, bo wcześniej, gdy dusiłem (pompowałem) benzynę długo, aż wylatywało..., a teraz cały czas dusze guzik i to nic nie daje, bo mogę długo dusić i nic nie leci. Jawa nadal nie odpala.
Bardzo byłbym wdzięczny za każde odpowiedzi na powyższe pytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 22:40, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witamy nowego usera,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Nie 8:33, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odpowiem Ci na te nowe problemy.
1. Zapłon składa się z cewki przy magnecie, platynek, cewki wysokiego napięcia (taka aluminiowa tuba ze stykami), świecy i przewodów. Platynki przy magnecie powinny dotykać krzywki. Wyczyść platynki (styki) i sprawdź instalację.
2. Czerwony płyn to drobna rdza w paliwie.
3. Nie masz pewnie filtra paliwa i zatkał się zaworek iglicowy z pokrywie komory pływakowej gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cobra9
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 17:20, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odp. Tylko co mam konkretnie wyczyścić ? Jakie styki? I o jaki filter Ci chodzi,? Gdzie on konkretnie jest ?Przy opróżnianiu baku wypadł jakiś filtr z niego . On był luzem chyba. MAm go wrzucić spowrotem do środka luzem?I co mam zrobić z tym zaworkiem.I gdzie mam przymontować tą cewkę bo nichce żeby była tak luzem .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cobra9 dnia Nie 17:21, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Nie 21:35, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Wiesz jak wyglądają platynki? Jeśli nie to google. Wyczyść styki tzn. młoteczek i kowadełko platynek. Czyli te miejsca, które są stykane i rozwierane przez krzywkę.
Filtry w Jawce powinny być dwa:
- jeden nałożony na kranik wewnątrz baku (taka drobna siatka wgrzana w plastik, najczęściej mosiężna. Jeśli jest zbyt luźno to podgrzej to lekko i uformuj tak, żeby nie wypadało)
- drugi między kranikiem a gaźnikiem (dodatkowy) Pierwszy chroni przed syfem z rezerwy, drugi zawsze.
Zaworek znajduje się w pokrywce (na oryginalnej jest napis "made in czechoslovakia") gaźnika. Jest tam taka blaszka przetknięta małym swożniem. To ona zamyka i otwiera zaworek. Zaworek jest mosiężny i wkręcony w pokrywkę (kluczyk 7 chyba). Składa się w trzech części. Po wykręceniu łapiesz na skrajach szczypcami i wyciągasz. Czyścisz i już.
O jaką cewkę Ci chodzi? WN czy przy magnecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cobra9
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 16:50, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ok. Z tymi platynkami sobie poradze. Wiem gdzie one są. Tylko ja chyba mam tylko jeden filtr. On wypadł z baku to był chyba ten co jest podłączony do kranika . Coś takiego chyba . A teo dodatkowego nie mam ale wiem że widziałem u kupla jak to wygąda, teki mały filter na na środku wężyka .Nie wiesz przypadkiem gdzie moge go kupić ? JKBC to ja mam nie jawe kaczke tylko tą drugą. Chyba wiem o jaką blaszkę Ci chodzi. Tą co jest pod przykrywką. Mam ją odgiąć w dól czy w góre. Tylko nie wiem co mam wyciągnąć jak napisałeś i wyczyścić. Pływak? CZy tą balszkę . Mi chodzi że wypadło coś z pod baku taka tuba właśnie . Do niej jest podłączony ten kabel co się do świecy podłanacza. Ona właśnie wypadła z pod baku. Do niej są podłączone jakieś kabelki.To chyba jest cewka zapłonowa.Tylko nie wiem gdzie ja włożyć bo jak teraz chce pod bak to nie starcza kable a wtedy jakoś była włożona .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafiraf2000
Początkujący
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lbn
|
Wysłany: Pon 17:26, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Filtr taki na srodku wezyka to mozesz kupic np na allegor w sklepach z czesciami samochodowymi , z czesciami dla motorow (jak masz jeszcze syf ro mozesz kupic sobie taki z magnesem). Co do cewki mozesz zrobic sobie jakies prowizoryczne mocowanie do ramy a jak chcesz schowac ja pod bak a kable sa za krotkie to je przedluz zlutuj i zaizoluj.A co do gaznika to poprostu odkec ta pokrywe i juz sie domyslisz o co chdzi. mozesz dmuchnac w ta rurke od tej pokrywy i jak jest zatkana to ja przeczysc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cobra9
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 17:37, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za odp. Przyda sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 21:45, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
a ja powiem prosto... czytaj!
na forum jest bardzo dużo informacji, w internecie dostępna jest także instrukcja obsługi do jawki i ogara (choćby na moim chomiku: [link widoczny dla zalogowanych]), poczytaj to będziesz wiedział co i jak a nie rzucasz się z pytaniami na które już dziesiątki razy ktoś odpowiadał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cobra9
Nowy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 13:54, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Co cie to obchodzi czy rzucam pytaniami czy nie. To moja sprawa, może wole sam zadać pytania a nie wyszukiwać sobie. I co mnie to obchodzi że były już na to odpowiedzi dziesiątki razy. Mógł ktoś odpowiedzieć nawet sto razy ja wole sam zadać pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 15:36, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
mnie nie, po prostu Ci nie odpowiem kolejny raz w temacie w którym już się wypowiadałem, za to moderator chętnie udzieli Ci upomnienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bobslej0
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 13:52, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak masz jawę mustang, to wiem dlaczego nie mozesz wyciągnąć baku. Musisz wyciągnąć kanape,odkręcić śrubkę od paska na baku i później odkręcasz dwie srubki które siedzą w widełkach. Mam nadzieje ze pomogłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sportlen
Wymiatacz
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie
|
Wysłany: Pią 14:17, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ja tez miałem problemy z bakiem. wku...łem się i wsadziłem bak z ograra ( z jednej strony tą blachę przywierciłem i przykręciłem gdzie bak jawki, a z drugiej dospawałem mocowania) i jest spoko
tamten bak był czyszczony sodą , jakimś odkamieniaczem, później wlałem 2l coli na 2 dni bo jest antykorozyjna
i choj z tego jak dalej zatyka. najlepiej wykręć ten bak i załóż inny bo bedziesz miał cały czas kłopoty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sportlen dnia Pią 14:18, 03 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|