Nie moge włożyc cylindra do silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 19:42, 23 Mar 2009    Temat postu:

tak z ciekawosci ile jawka 50 ma koni??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Pon 19:45, 23 Mar 2009    Temat postu:

2 KM lub 2,5 KM

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juskief dnia Pon 19:45, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 19:54, 23 Mar 2009    Temat postu:

a czemu n tabliczce jest napisane 3.5km??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marxin92 dnia Pon 19:56, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 19:57, 23 Mar 2009    Temat postu:

no bo tyle też chyba mogą mieć... czesi chyba tak pisali silniki na polski rynek były dławione...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 20:02, 23 Mar 2009    Temat postu:

dziekuje za informacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 21:05, 23 Mar 2009    Temat postu:

Silnik blokowany ok 2KM, odblokowany ok. 3,5KM. Wiecej w dziale tutorial. Co do tych niedopasowanych cylindrow jestem na 90% pewny, ze jest to wada fabryczna ostatniej serii, co moze miec swoje plusy Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 14:10, 24 Mar 2009    Temat postu:

jutro bede miał nowgo cykla zobaczymy co bedzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 18:04, 24 Mar 2009    Temat postu:

No ok, tylko nastepnym razem nie pisz tego typu postow Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 18:44, 26 Mar 2009    Temat postu:

załozyłem juz cylinder weszedł idealnie na razie jest na dotarciu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Czw 19:01, 26 Mar 2009    Temat postu:

więc nie pozostaje mi nic innego niż zyczyć ci miłęgo docierania Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 19:10, 26 Mar 2009    Temat postu:

a dzięki bede uwarzał żeby sie nie zatarł bo czasami lubie przycisnąc Very Happy a mam jedno pytanie czy pod głowice daje sie uszczelke??
bo w zestawie nie miałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marxin92 dnia Czw 19:59, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 20:18, 26 Mar 2009    Temat postu:

Jak jestes amatorem, masz polski cylinder lub nie jestes za niego pewien to tak. Na pewno stosuje sie sylikon odporny na temperature. Zazwyczaj dopasowuje sie takze kanaly, ale to tak na marginesie. Co do docierania przez pierwsze 30km daj Jawce w kosc. NIe zartuje, bedzie to dla niej lepsze niz to docieranie z serwisowki. Zrob tak. Dogrzej silnik podczas jazdy, lekko. Nigdy nie gazuj na biegu jalowym, ani nie zostawiaj go w takim stanie dluzej na docieraniu! Jak rozgrzejesz to daj manetke na 3 biegu na jakies 60% i przejedz sie chwilke. Jak poczujesz, ze minimalnie obroty spadaja to stajesz na poboczu. Nie reguluj manetka tylko trzymaj ja w jednej pozycji. Jak nie masz takiej dlugiej prostej drogi mozesz to zrobic na innym biegu, ale musi byc zimno! Potem dajesz 15minut przerwy na poboczu. Dotykasz cylinder(ostroznie czy parzy). Jak tak to dobrze jak nie musisz znowu go dogrzac. Potem powtarzasz to samo na 80% manetki, jak minimalnie obroty zaczna spadac to znowu 15minutowy odpoczynek. Wazny jest moment wyczucia. Jak zrobisz to za pozno to zetrzesz za mocno pierscienie, a nawet mozesz zatrzec silnik! Wszystko powinno byc doregulowane idealnie! Teraz znowu dogrzewasz silnik lub nie i na full gazie. Teraz dajesz mu dluzszy odpoczynek, troszke, czyli jakies 20minut. Jak uzywales polskich czesci silnik zrobil pewnie niecale 30km. Jak czeskich ten przebieg masz juz za soba. Przy polskich zamiennikach moment spadku obrotow nastepuje bardzo szybko. Jezeli zakonczyles cykl i na licznku nie pojawila sie liczba 30, nalzey powtorzyc cykl od poczatku. Potem leje sie wiecej oleju do paliwa, dokreca srubki i wszystko wedlug instrukcji. Czasem robi sie przebiezki na jakies 20sekund full gaz. Tak sie ciganie(w zaleznosci od ilosci zmienionych czesci i ich jakosci) do ok. 300 - 500km. Przy takim dotaricu czesci sa odpowiednio zchartowane, a pierscienie spasowane. Najgorsze dla silnika sa za niskie obroty. MOc przy uzyciu tej metody moze wzrosnac o ok. 10%, ale to skutek uboczny. Pozdrawiam i zycze powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxin92
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 20:42, 26 Mar 2009    Temat postu:

troche nie rozumiem twojej wypowiedzi o docieraniu ale jak jutro bede jeżdził to bede na wyższych obrotach jeżdził nie wiem czy Ci ufac boje sie że sie zatrze ale juz jej troche dzisaj przycisłem ale nie na długo ale tak to jade delikatnie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marxin92 dnia Czw 20:50, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Czw 21:20, 26 Mar 2009    Temat postu:

pks: nie próbowałem tej metody, ale wiem że raczej lepiej nie docierac metodą z serwisówki. Słyszalem ze przez pierwsze 50km raczej jeździc w miare spokojnie (do tych 40-45) ale sprawnie przyspieszac. Potem to tak na wyczucie zeby nie przegrzac tzn. Jedziesz spokojnie a na jakims odcinku pi..da do 80% przez krótki odcinek i znowu powoli, stawac zeby go nie przegrzac itp. Po tych 300km juz jeździc w miare normalnie, ale uważac zeby nie przegrzac silnika. To moja wersja Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 14:09, 27 Mar 2009    Temat postu:

Tak wiem, ze ta metoda jest dosc kontrowersyjna. Al jest o wiele bardziej skuteczna. Chodzi o to, ze gdy silnik nabiera wyzszych obrotow panuja w nim wieksze obciazenia, wieksze cisnienie itd. Pierscienie po prostu niedosc, ze lepiej sie hartuja to jeszcze ulegaja lepszemu spasowaniu, co w przypadku jazdy na niskich obrotach jest niemozliwe. Metoda ta jest sprawdzona, ale niestety stosowana tylko przez dopbrych mechanikow i w silnikach bioracych udzial w wyscigach. Zatarcie jest prawie, ze niemozliwe. Trzeba byc kompletnym debilem, aby zatrzec silnik. Najwazniejsze atrybuty to postoje, powinno sie je robic bardzo czesto, potem dociera sie silnik zawsze na rozgrzanej jednosce i nigdy nie zostawia sie silnika pracujacego na luzie, czy tez sie go przegazowuje. To co napisalem to sprawdzony sposo, tylko srubki dokrecaj. Jedyne co sie moze stac to zniszczenie swiecy, ale to juz feler tych motorow. Zatarcie jest malo prawdopodobne, ale jak minimalnie spadna obroty od razu gasic silnik. Podczas wolnej jazdy tego momentu nie zauwazamy i wtedy niszczymy silnik. Pozatym nic nie niszczy tak starej jednostki jak za niskie obroty. Jedno jest pewne nie jezdzi sie z obciazeniem czy tec, ciagle trzymajac sprzeglo. Wazne jest by jezdzic jak najszybciej aby zapewnic silnikowi odpowiednie chlodzenie. Metoda jest sprawdzona, najwazniejsze sa pierwsze 30km. Popytajcie ludzi, ktorzy zawodowo zajmuja sie serwisowniem motocykli, szczegolnie sportowych. Zreszta to dotyczy wszystkich jednostek tlokowych. Producent nie podaje takiej metody, bo zawsze moze znalezc sie taki debil, ktory nie umie puscic manetki, a to ma kolosalne skutki. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin