Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bednar8
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 11:48, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie kupujcie nawet takich cylindrów 60cc , bo niedość że ogar spala ponad 1,5 l więcej na 100 km a mocniejszy wcale nie jest z kolegą to sprawdziłem on miał 60cc, ja jeszcze wtedy 50cc i go doganiałem i nawet go brałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bednar8 dnia Sob 11:53, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Sob 11:55, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź bo jedni mówią że jest lepiej a inni że jest gorzej dzięki za odpowiedź wymień zimering i jak masz ten stary cylinder 50 to załóż i kup nowy tłok i pierścienie i napisz czy jest dobrze skoro takie dziadostwo te cylindry 60 to może się złużył porobiły się rysy w cylindrze i klapa zrób jak ci napisałem i napisz czy poskutkowało Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bednar8
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 11:59, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A jeszcze jak nie decydujesz się na ten mocniejszy cylinder i jak już koniecznie chcesz cos w motorku zmienić to możesz kupić kierownice od Simsona Enduro która jest wyższa i poprawia to komfort jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bednar8 dnia Sob 12:02, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Sob 12:15, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 nie koniecznie są słabe... Ja miałem u siebie i naprawde było czuć poprawę.
Ale potem zmieniłem na oryginalny czeski bo taki kaprys miałem. Jak chcesz to ci moge sprzedac. Daj swoje gg to pogadamy jak chcesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 13:50, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
<b>bednar8</b> To napewno simmering od strony zapłonu. Jeżeli jest uszkodzony to ciągnie powietrze i wtedy motor nie ma siły jechac. U mnie też ten simmering był uszkodzony to byl bardzo słaby przez to. Nie rozbieraj silnika tylko wyciągnij stary simmer, ostrożnie wsadz nowy i powinno byc ok. Jak to zrobisz to daj znac
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bednar8
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 15:16, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cylinder sprawdziłem dokładnie przed chwilą i jest wszystko Ok. Pierścienie całe i nic nie porysowane. A co do zimmerringów to powiedz mi jak je zmienic bo niebardzo się orientuję??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 15:32, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zdejmujesz prawą pokrywę odkręcają 3 śruby. Zdejmujesz iskrownik(tylko zaznacz sobie czyms na iskrowniku i karterze żebyś nie musial ponownie ustawiac zapłonu), krzywke, magneto (jak bedziesz ściągał magneto(tylko uważaj żebys nie zgubil takiego metalowego "bolca" który wystaje z wału) i np. jak nie masz ściągacza to wkręc śrube M6 (nie pamiętam dokładnie), zdejmij króciec, włoz w otwor w cylindrze cos metalowego najlepiej (to zablokuje tłok) i wkręcaj tą śrube w magneto, a ono powinno wtedy samo zejsc. Potem wiadomo pozakladaj gaźnik itp. A stary simmer to wydłub np. śrubokrętem (tą czesc gumową kolo wału), a jak zostanie juz taki metalowy pierścien to złap go czymś i wyciągnij. Potem kup nowy simmering i włóż go ostrożnie na miejsce, a potem lekko czymś dobij tylko nie uszkadzając go. Potem załóż magneto, krzywke, iskrownik, pokrywe i gotowe
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 17:07, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, simmering nie powinin byc za mocno wcisniety. Wtedy powoduje sie jego nierowne scieranie. Charakteryzuje sie to oporem podczas kopania w starter na luzie. Nie powinien tez nadmiernie wystawac. Sprawdz czy nie masz zaciagnietych hamulcow i czy tlumik jest czysty. Co do cylindrow oczywiscie zajme tez swoje zdanie oparte na doswiadczeniach Na rynku istnieje pare produktow w tej kategorii. Najpopularniejsze sa produkcji polskiej. Tzw. 60ccm, S60 lub inaczej. Te cylindry sa produkowane przez firme Almot i figuruja u niej pod nazwa "cylinder kpl. wzmacniany". Tak naprawde maja pojemnosc ok. 55ccm a nie jak niektorzy podaja 60ccm. Te produkty sa ogolnie bardzo kiepskiej jakosci. Na poczatku maja moc, ale sa krotkotrwale i po ok. 10 000km nadaja sie do wyrzucenia, kiedy silnik wytrzymuje 20 000km. Cylinder ten jest zwyklym nominalem po ktoryms szlifie cylindra, wiec jest malo trwaly i nie do regeneracji. Ale sa tez produkty tuningowe produkcji czeskiej lub innych producentow. O rzeczywistej wielkosci 60ccm. Takie silniki sa bardzo trwale i przy dobrych ukladach nie skracaja zywotnosci silnika. Oparte sa na orginalnych czesciach wiec nie ma mowy o jakis wpadkach. Takie czesci sa jednak trudno dostepne, jak nie wogle. W takim razie najskuteczniej jest dorobic pare okien w cylindrze orginalnym. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Sob 17:22, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
lopez t cos wystajace z wału to klin wiem troche o tym , sam przez ostatnie 2 dni wymienialem simmering od strony sprzegla w simku xD ale simmering wsadzilem do konca dotyka łozyska ktore jest " zamkniete " od strony zewnetrznej ( do komory sprzeglowej )
PS. Na łożysku byl napis Poland Hool znacie taka marke łożysk lub części ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Sob 17:29, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
hakuj napisał: | lopez t cos wystajace z wału to klin wiem troche o tym , sam przez ostatnie 2 dni wymienialem simmering od strony sprzegla w simku xD ale simmering wsadzilem do konca dotyka łozyska ktore jest " zamkniete " od strony zewnetrznej ( do komory sprzeglowej )
PS. Na łożysku byl napis Poland Hool znacie taka marke łożysk lub części ? |
Hehe wiem przecież, że to jest klin, ale widzę że koleś chyba jeszcze nieobeznany to mówię mu "polskim" językiem (bo tak wogóle ten bolec nie przypomina klina ).
Simmeringa nie należy mocno wbijac tylko ma sie lekko oprzec na łożysku i tyle. Ja jeden mialem zle wogole nabity i jak zdjalem magneto to simmering byl w kawałkach (haha), a drugi znowu przepuszczał olej ale nie wiem dlaczego . Dziś oba wyjąłem i wywalilem, a mam kupiony komplet oprócz tego w deklu i założe i bede skladal silnik ale chyba dopiero w ferie bo narazie nie ma czasu
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez dnia Sob 17:29, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 22:52, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem. Tez bym remoncik zobil, ale oszczedzam na inna maszyn. Jak nie kupie do lata to go zrobie zaczynajac od silnika. Co do tego "Poland Hool" to pierwsze slysze. Zanam troche marek ale tej nie. Jednakze polska jest potentatem w tej dziedzinie i lozysko pewnie nie jest takie zle. Ja jednak polecam firme "SKF". NIestety wszystko kosztuje. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bednar8
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 14:21, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie :p Mam nowy problem. Zrobiłem tak jak mówiliście więc wymieniłem simmering ale tata poradził mi tez żebym wszystkie uszczelki pozmieniał więc zmieniłem(pod cylindrem głowicą i krućcem) ale to było dobre 2 tyg. temu i wczoraj włożyłem silnik w ramę ale jakby to powiedziec tłok się zaciął . Czy dam radę jakoś go odblokowac nie ściągając cylindra??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartezz
Wymiatacz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 14:48, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba raczej nie bo to wygląda na zatarcie. A jak zakładałeś cylinder to w środku smarowałeś tulej cylindra olejem? Bo jeżeli nie to normalne raz tak miałem jak jeszcze nie kumaty byłem i delte rmr 24 miałem. A i jak odpalasz to kopniak się rusza czy stoi w miejscu nie da rady go ruszyć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bednar8
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 14:53, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
kopnika nie da rady ruszyć. A w sodku jak zakładałem to wysmarowałem miksolem ale on wypłyną bo miałem w domu i widziałem jak wykapało. Wydaje mi się że to nie jest zatarte tylko poprostu się zaciął bo już tak miałem w tamtym roku tylko wtedy rozkręciłem posmarowałem i kopnąłem pare razy i było OK.
Chodzi mi o to czy uda mi się odblokowac go bez ściągania cylindra bo mam go ładnie zaklejoniego hermetykiem i nie chcem się w tym paprać ale jak będzie trzeba trzeba to to zrobie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bednar8 dnia Nie 14:56, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 15:38, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze pod cylinder się nie daje hermetyku. Po drugie czy założyłeś tłok strzałką do wydechu? Jak nie, to masz przyczynę, pierścienie zatrzymały się na płukach. Po trzecie to może tylko kopnik się zaciął, poruszaj wałkiem zdawczym na biegu (bez świecy), powinno pomóc.
Cytat: | Cylinder ten jest zwyklym nominalem po ktoryms szlifie cylindra, wiec jest malo trwaly i nie do regeneracji | Z całym szacunkiem, ale to jest bzdura Almotowskie S60 można regenerować, pozatym 20 000 przejechać nawet na oryginalnym cylku to wyczyn
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 15:46, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|