Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziggas666
Wymiatacz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piekło
|
Wysłany: Sob 17:22, 26 Maj 2007 Temat postu: Nagar |
|
|
Mam pytanka
-jak często u was odkłada sie nagar tak że silnik zaczyna sie grzać(przy jezdzie w sezonie dość często)
-Czym czyścicie??
-Jak sie nie wyczyści to można zarznąć silnik??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 17:45, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja czyszczę raz w sezonie. Głowicę i tłok czyszczę papierem ściernym, wydech wypalam. Jak nie będziesz czyścić to silnik będzie miał mniejszą moc i będzie sie przegrzewał. Ja chcę zmienić olej i zobaczę jak nagar będzie sie osadzał na innym oleju, bo Mixol zostawia go dość dużo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziggas666
Wymiatacz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piekło
|
Wysłany: Sob 17:48, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
a na jaki inny olej można zmienić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 17:52, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniam na orlenowski, półsyntetyczny taki czerwony. Za Mixol płaciłem 9PLN a za orlenowski 15PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziggas666
Wymiatacz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piekło
|
Wysłany: Sob 20:43, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
To też spróbuje może nie bęcie jej tak zapychać bo teraz jest tak"zapchana" nagarem że jak jade na 2 to luzik a na 3 to pojade kilometr i sie zaraz grzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 20:51, 26 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ale jak już masz wszystko zapchane nagarem to najpierw wyczyść (głowica, tłok, kolanko, tłumik, bebechy w tłumiku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Nie 12:01, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
z tłoka to nie papierem tylko kawałkiem zaostrzonego drewna jest bezpieczniej. ponieważ papier ścierny zbyt drobne kawałki zostawi nagaru i pyłu ściernego w silniku i moze sie zatrzeć. bierz oleje pół lub w pełni syntetyczne. bardzo malo nagaru pozostaje po nich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziggas666
Wymiatacz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Piekło
|
Wysłany: Nie 17:54, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
a można tłok złamanym pierścieniem wyczyścić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:05, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Można wyczyścić miejsca po pierścieniach, a górę od tłoka to je bym nie polecał... mandos dobrze napisał, że można czyścić papierem ściernym tylko trzeba potem przetrzeć albo przedmuchać tłok...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Pon 9:41, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
ale zauważ że w kanały i tak ci pyłu naleci. bo jest on za drobny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:43, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ale można przedmuchac sprężonym powietrzem przeciez i powinno być dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Pon 14:03, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
i wleci ci do skrzyni korbowej. pomyśl. i zniszczysz łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:46, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ale to trzeba uważać jak sie to robi... przeciez można położyc szmatke i zabezpieczyć... Na wszystko jest metoda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Pon 19:16, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
mandos a czym fajnie morzna wypalić wydech?? a tłok, głowice czyszcze raz na rok i odrazu wymieniam pierścienie czyszcze najpierw szczotką drucianą a potem poprawiam papierem ściernym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20:35, 28 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jak wyciągnąłem bebechy to było na nich tyle nagaru i oleju, że starczyło przyłożyć zapalniczkę i się same paliły ;D , ale można też w jakimś ognisku. A sam tłumik wypaliłem przypadkiem Przepłukałem go naftą i chciałem przesuszyć delikatnie nad małym ogniskiem, ale spróbowałem wsunąć końcówkę tłumika (ta gdzie wchodzi kolanko) w płomień i nagar w tłumiku nasiąknięty naftą się zapalił. Tłumik więc palił się w środku nie uszkadzając chromu na zewnątrz. Musiałem po chwili go zgasić bo był zbyt gorący, żeby go utrzymać w rękach. Wziąłem więc dwa cienkie pręty, sunąłem w otwory mocujące tłumik do motoru, przepłukałem jeszcze raz naftą (po lekkim ostygnięciu) i podpaliłem znowu. Nagar ładnie sie wypalił. Wystarczyło potem opukać lekko tłumik i przejechać lekko po ściankach prętem i wszystko wyleciało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|