Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 18:08, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tomek15 napisał: | a jeszcze z ciekawości się zapytam czy jak do szlifu się oddaje to tokarz pyta się jaki luz tłoka w cylindrze czy sam będzie wiedział bo jak się pyta to ile mu powiedzieć w jawoskim cylindrze a i jeszcze czy wygotowanie tłoka jest opłacalne czy nie i jak to się robi a co powygotowaniu czy pierścienie pasują?? |
Nie podaje sie zadnego luzu, szlif wykonuje sie pod dany tlok. Tokarz juz wie ile taki spuchnie i dobiera odpowiednie luzy... Wygotowanie tloka to raczej domowa robota . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 18:43, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a pierścienie też muszę do tokarza zawozić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 16:09, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie... po co... Ale przynajmniej pierscienei radze kupic orginaly... Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 9:31, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no i jeszcze się spytam czy można/czy warto zrobić odrazu na czwarty szlif bo mam takie zamiary no i dwu pierścieniowy tłok
co o tym sądzicie
pks100 odpisz tu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Nie 8:53, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 6:14, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma problemu zawsze mozesz robic Chodzi tylko o to, ze nie bedziesz mogl cylka potem za bardzo szlifowac dalej Ale bedziesz mial jeszcze lekki zapas. Moga od Ciebie tylko wiecej chciec za szlif... Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pon 13:31, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
a jeszcze jedno jak wybrałem tłok 2-pierścieniowy to czy pierścienie na nim szybko puszczą kompresję to znaczy po np. 1000km i czy zaraz trzeba będzie zmieniać bo moc spadnie?? a ty pks100 jaki byś tłok polecił bo każdy z nich ma jakieś zalety co drugi nie ma i nie mogę się zdecydować.
edit:
a i jeszcze czy on będzie wiedział jaki dać luz?? bo tłok będzie świecący heh
ON to znaczy on: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Pon 13:59, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 19:02, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja do szlifow polecam moto-tech. To sa profesjonalisci Co do tlokow wybralbym dwojke, bo orginalna i bedzie trzymala dluzej kompresje niz almotowska trojka. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 13:27, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 a sworzeń z nominała będzie pasował na tłok 3 szlif
jeszcze się zapytam ile waży tłok 3p i 2p
bo coś czytałem że 2p (almot) 75gram
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek15 dnia Śro 13:34, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 15:45, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Bedzie pasował Co do wagi tloka nie przejmuj sie tym. Jak kupisz almota to jednak spiluj i wypoleruj nadlewy w jego wnetrzu, bedzie lepiej. Tlok powinien mniejwiecej wazyc tyle co orginal, aby optymalnie wspolpracowal z kolem zamachowym Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pon 15:21, 18 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra cylek pojechał do szlifu. Może będzie dobrze. Teraz chcę się zapytać jaki olej stosować przydocieraniu i ile. Jak często spotykane zjawisko puchnięcia tłoka będzie następowało to czy po iluś tam kilometrch tłok sie zahartuje i powiedzmy po 1000km nie bedzie puchł??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 13:19, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ale jaki olej ? Do skrzyni zwykły przekładniowy mineralny, do silnika(paliwa) najlepszy jaki znajdziesz, albo prawie czyli cos kolo 30zl, do kosierek np. Oleo - Mac i tym podobne. Najlepiej czerwony, choc od zielonego roznia sie tylko kolorem. Ile lac... chmm. Najlepiej tyle ile jest zalecane 1:30(0,(33)l na i litr paliwa). Chodzi o to by swieca byla minimalnie brazowa, potem lac 1:20. Sklad mieszanki i kolor siwecy reguluje sie wysokoscia iglicy. Co do tloka powinien sie hartowa, najlepiej go wynurzyc w goracej ropie, ale to tak na marginesie. Co do dlugosci przebiegu powiedz ile wymieniles czesci, tzn. jakie? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 14:01, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no to będzie cylinder po szlifie tłok pierścienie simmeringi tarcze sprzegłowe platynki uszczelki
ale o tym tłoku to chodziło mi o to czy po jakimś przebiegu sie dotrze i nie będzie puchł bo przykładowo mój kolega kiedyś kupił nowy tłok nominał i na docierce nic mu nie puchło a niektórym z forum puchną tłoki od czego to zależy??
a i jeszcze tam napisałeś "...potem lać 1:20..." to chodziło Ci o 1:40??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 17:30, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Przepraszam chodzilo mi o 1:50, czyli 20ml na 1 litr paliwa, pomylilo mi sie To czy tlok puchnie zalezy od wielu czynnikow, glownie od jakosci jego wykonania i odpowiedniego procesu docierania, faktem jest, ze puchna wszystkie tylko w roznym stopniu. Chodzi o to by zahartowac tlok w momencie kiedy najbardziej dolega do scian gladzi, jak nie bedziesz docieral ostro to nigdy tego nie osiagniesz i bedzie ci zamulal. Jezeli wymieniasz tyle elementow proces docierania powinien trwac okolo 800km. Dozuc jeszcze wal Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Sob 18:33, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra mam już wszytko.
Cylek po szlifie tylko zamontować. Jeszcze skracałem kolanko bo było długie jak hu*. Wypale bebechy w ognisku i będzie lux.
Tylko jak kupiłem najpierw tłok i pierścienie na 2 szlif i oddałem do szlifu i jak już mi oddali ze szlifu to okazało się że pierścienie ni mieszczą się do cylindra a tłok wchodzi. No to mówie że zamienie na mniejsze bo za duże dał bo aż końce wchodziły na siebie jak sie wkładało do cylindra. Dobra zamieniłem na pierścienie na 1 szlif i ok wchodzą do cylindra tylko luz 1mm jest. I z tego co się okazuje jak mierzę suwmiarką tłok na górze to ma 38,25-38,30 mm tak więc wychodzi że pomylili się w oznaczeniach. No ok zdarza się ale dlaczego skoro niby mam na 1 szlif tłok i pierścienie to jest taka przerwa po włożeniu do cylindra mimo i ż tłok ścisło siedzi w cylindrze (bez pierścieni) !!??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 20:23, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Slowkiem wytlumaczenia... Tlok mierzy sie w najszerszym miejscu( nie jest idealny), czyli na nozkach, tam wymiar powinien wynosic 38,50mm, jezeli na czubki wychodzi Ci roznica 0,05mm oznacza to, ze tlok jest owalem i nie nadaje sie do zalozenia, ma wade fabryczna, tzn. wiekszosc tlokow tak ma, trzeba miec szczescie... Teraz dalej, szlif wykonuje sie pod tlok, wiec jezeli pierscienie nie pasuja, moze sie okazac, ze tlok rzeczywiscie ma zle wymiary... Wsadz pierscien do cylindra, jezeli sie nie zamknie, a srednica tloka bedzie odpowiednia to nalezy go spilowac pod odpowiednim katem na specjalnym przyzadzie, w sumie tak powinno sie robic. POzdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|