Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prze_cinek
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 18:04, 14 Paź 2008 Temat postu: mój zepsuty jak zwylke tłok |
|
|
witam jak w wakacje robiłem remont to wymieniłem np tłok na taki za 7 zł nie znam pochodzenia :] pewnie polski i jak dzisiaj rozebrałem silnik zauważyłem że pierwszy pierścień jest ( włąściwie to kawałek odpad i musiał wyleciec tłumikiem) a w miejscu jego pęknięcia wykruszył się kawałek tłoka wsumie to nic by w tym dziwnego ale tak już się zrobiło drugi raz później zauważyłem że tłok na którym obecnie jeździłem jest mniejszy o jakieś 0,5 mm średnicy niż jakiś tam 20 letni z zapasów ... przechodze do pytania czy lepszy jest tłok czeski? ile kosztuje i czy są dostępne jak go rozpoznać? i czemu mam wiecznie problemy z pierścieniami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 19:20, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
może za krótko docierasz mojemu koledze też w WSK 175 pierścienie tłumikiem pluło to założył czerwoną szmatkę i do tej pory jeździ może jakiś urok załóż też i zobacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:40, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
A szlifa robiłeś? Jak nie, to się nie dziw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roker
Bywalec
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:15, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Pierścień może zahaczać się o któryś z kanałów w cylindrze. Jak będziesz miał cylinder na wierzchu to załóż tłok z pierścieniami i zobacz czy ci nigdzie nie haczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roker dnia Wto 22:16, 14 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 14:12, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
To tak. Klopoty bezposrednie:
-pierscienie hacza o okna
-zle docierasz silnik
-klopoty z temperatura(za duza amplituda)
-rysy na gladzi cylindra(jak rozwalily Ci sie pierscienie to na pewno masz)
-odwrotnie zalozony tlok(najczeszczy problem pekania pierscieni)
*przypominam strzalka do kanalu wylotowego spalin, czyli w dol
-jazda bez tlumika i kolanka
-nieszczelnosc kolanka
-slaba jakosc pierscieni i tloka
*czeskie oczywiscie sa lepsze niz polskie
A teraz klopoty posrednie:
-rozwalony wal
-zla regulacja gaznika
-zle ustawiony zaplon
-klopoty z szczelnoscia
-zle smarowania, zla mieszanka bendzyny z olejem
-powazne uszkodzenie ktoregos z elementow
-wyrobiona glowica
Dla informacji tlok nie moze byc za maly!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 16:43, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | jazda bez tlumika i kolanka | Ciekawi mnie kto wpadł na taki pomysł. Mnie uczyli w szkole, że powietrze bardzo szybko się ogrzewa i zapewne nie zdąży zrobić zadnych szkód na pierścieniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 16:54, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Oj zrobi zrobi, zacznijmy od tego, ze troszke trwa jak silnik sie ogrzeje. Pozatym jak stoi na postoju masz racje ale pdczas jazdy nastepuja inne parametry, wiatr a w szczegolnosci temperatura. Tu zreszta nie chodzi tylko o zimne powietrze ale gorsze smarowanie, wieksze zuzycie bendzyny i wieksza temperature pracy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prze_cinek
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Śro 17:55, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: | To tak. Klopoty bezposrednie:
--odwrotnie zalozony tlok(najczeszczy problem pekania pierscieni)
*przypominam strzalka do kanalu wylotowego spalin, czyli w dół
Dla informacji tlok nie moze byc za maly! |
jak to słrzałką w dół???? facet w sklepie powiedział że ma być strzałką w góre!!!! nieeeeee jeban**** hu** jak go znajde to zaj****bie to już po moim problemie ale jak przed remoątem to strzałka była też w góre z tym że pierścienia pierwszego już nie było wcale /
teraz założyłem cylinder po dwóch szlifach i specjalny tłok do tego czy po paru szlifch jest lepszy od cylindra na którym nie było szlifów?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Prze_cinek dnia Śro 17:59, 15 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 18:12, 16 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | teraz założyłem cylinder po dwóch szlifach i specjalny tłok do tego czy po paru szlifch jest lepszy od cylindra na którym nie było szlifów? |
Teoretycznie powinien miec wieksza pojemnosc a co za tym idzie moc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18:23, 16 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: | Oj zrobi zrobi, zacznijmy od tego, ze troszke trwa jak silnik sie ogrzeje. Pozatym jak stoi na postoju masz racje ale pdczas jazdy nastepuja inne parametry, wiatr a w szczegolnosci temperatura. Tu zreszta nie chodzi tylko o zimne powietrze ale gorsze smarowanie, wieksze zuzycie bendzyny i wieksza temperature pracy... | To jest czysta teoria, zwłaszcza w jawce, gdzie okno wydechowe masz pionowo w dół. Na pewno nie spowoduje nam to zniszczenia pierścieni z dnia na dzień, nie ma bata. Może przebieg międzynaprawczy nieznacznie obniżyć, aczkolwiek i w to wątpię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 6:53, 18 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
To sprobuj zobaczymy ile przejedziesz, oscyluje w granicach 3000-5000km...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|