Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komixxer
Nowy

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 8:25, 10 Sty 2016 Temat postu: Mechanizm zmiany biegów - Problem |
|
|
Witam serdecznie. Jestem nowy tutaj na forum. Niedawno zakupiłem Jawę 50 Mustang w bardzo kiepskim stanie. Postanowiłem wziąć się za generalkę silnika. Wszystko poszło dobrze tylko jednej rzeczy nie wiem. Mianowicie mechanizm zmiany biegów (automat, mechanizm nie wiem jak to się dokładnie nazywa) widziałem po raz pierwszy. Niestety mi się rozpadł podczas wyciągania, i byłem zmuszony go samodzielnie poskładać. Nie jestem pewny czy wszystko poszło dobrze, ponieważ mogę wbić tylko 1 oraz luz, 2 i 3 nie da się wbić. Wydaje mi się, że to przez to , że aby wbić pozostałe biegi motorower musi być "w ruchu" ale chciałbym się upewnić. Proszę o pomoc. Szukałem na forum podobnych tematów jednak niczego konkretnego się nie dowiedziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
MiNiŚ
ADMINISTRATOR

Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 20:22, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Prawą ręką kręć trybem zdawczym i jednocześnie lewą próbuj wbijać wszystkie biegi po kolei - ot taka symulacja pracy silnika; jeśli nadal nie wyczujesz 3 biegów znaczy, że coś nieprawidłowo złożyłeś...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
komixxer
Nowy

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:47, 12 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adampio
Nowy

Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:11, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie jest tylko jedynka i dwojka, bez wzgledu na to czy na wucho czy podczas jazdy. Gdzie byscie szukali powiodu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiek89gdz
Częsty bywalec

Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:12, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mi wchodzila tylko 1 i luz. Gdy wymienilem taka mala sprezynke na dole (nr 8 na schemacie ) wchodza wszystkie biegi.
Kod: | http://www.brutar.cz/katalogy/jawa50/t08.jpg |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adampio
Nowy

Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:40, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki, czyli bez rozpolawiania sie nie obejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mati_pl xD
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Wto 16:27, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dokręć dobrze automat, sprawdź, czy nie wkręciłeś złą śrubkę mocującą. Jedna z nich jest specjalnie zeszlifowana (chodzi mi o główkę śrubki), jeśli będzie innego typu niż oryginalna, wtedy ta blaszka, która jest ciągnięta przez wajchę nie będzie w pełni zapinać biegów. Ciężko to wyjaśnić, ale być może zrozumiesz o co mi chodzi.
Przypominam, że w jawce występuje taki układ biegów:
-1 w górę,
-później w dół luz,
-następnie w dół 2,
-jeszcze w dół drugi luz,
-znów w dół 3.
Przy zmianie biegów na "sucho" należy kręcić trybem zdawczym jak napisał Miniś, jednocześnie próbując wrzucić określony bieg.
Jeśli te zabiegi nie dadzą efektu, to wtedy wina będzie leżeć w automacie. Co prawda zdjęcia na forum już wygasły odnośnie jego regeneracji, więc jeśli nie dasz sobie rady, wtedy wrzucę parę zdjęć / filmik wyjaśniający jak to złożyć.
Pozdrawaim mati.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|