Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Nie 11:43, 28 Lut 2010 Temat postu: Magneto, kopniak i cewka... |
|
|
Wiatm. Dzisiaj wrocil silnik z naprawy(po 3 miesiacach) i juz mam kilka problemow....
1. Jak podlaczone sa kable do cewki butelkowej pod rama w Ogarze? Masa jest przy konektorze z liczba 15 czy 1(obok konektorow sa male cyferki)?
2. Zacial mi sie kopniak - musialem go odchylic zakladajac karter, po odchyleniu nie chce wrocic na miejsce....
3. Jak w magnecie przy przerywaczu maja byc podlaczone tez rzezcy? Idac od strony nakretki to mam tak:
1. Konektor do ktorego podlanczam kabel wychodzacy na zewnatrz silnika
2. Cewka
3. Kondensator
4. Plytka izolacyjan(chyba tak to sie nazywa)
5. Przerywacz
6. Plytka izolacyjna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 15:32, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No to widzę elektronika xD Cewkę obojętnie jak podłączysz i tak będzie dobrze, tam i tak jest prąd zmienny więc nie ma to znaczenia... Kopniak proponuję Ci wyciągnąć(pociągnąć do siebie) i obrócić o 360 stopni w stronę odwrotną niż się kopie, inne metody to pukanie w niego młotkiem lub sama jazda, po odpaleniu sam powróci. Co do tych platynek nie ma wielkiej filozofii... po prostu kondensator, konektor, młoteczek, cewka indukcyjna mają być ze sobą połączone a masa odizolowana, kolejność jest bez znaczenia... ty nie masz problemu, masz wątpliwości niech ten co ten silnik robił to naprawi. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Nie 15:44, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam watpliwosci. Skoro nie pali,swieca nie kopie pradem ani nie ma iskry to cos z magnetem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 17:30, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Magneto nie ma nic do tego, jeżeli masz wątpliwości co do przebicia to daj stacyjkę w pozycję uruchomionego zapłonu, odepnij cewkę indukcyjną i zapłonową od tego magicznego połączenia przy iskrowniku i wyciągnij z mocowania kondensator lub przy okazji w ogóle go odepnij. Teraz w miejsce tego pustego konektora podłącz miernik(tam na tym piszczyku lub omomierzu) i zetknij drugi koniec z masa, powinien pokazywać zero i nie piszczeć, możesz podłączyć baterię i żarówkę, nie powinna świecić, jeżeli tak nie jest, to połączenie jest złe lub jest przebicie, warto też podłączyć stacyjkę a odłączyć ten konektor przy cewce i masz już pewność, że nie ma przebicia... Dzialanie cewki indukcyjnej łatwo sprawdzić, wystarczy podłączyć omomierz i kopnąć energicznie, jeżeli skoczą cyferki jest ok, tak samo można sprawdzić cewkę WN, podłączyć omomierz do dwóch jej końców, jak coś pokazuje jest ok i to samo z kondensatorem... Ja bym zaczął od sprawdzenia cewek, potem przebicie. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Nie 19:51, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zauwazylem kolejny problem - nie moge wbic 2 i 3 biegu... Jedynka i luz chodza bez problemu,nie wiem jak jest na odpalonym silniku, jutro bede ustawial zaplon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
AmaSoft
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Nie 20:24, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dokręcić automat a jak nie to spróbuj na włączonym, czasem na włączonym chodzą wszystkie a na wyłączonym nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 21:04, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
AmaSoft napisał: | Dokręcić automat a jak nie to spróbuj na włączonym, czasem na włączonym chodzą wszystkie a na wyłączonym nie |
Racja, ja na Twoim miejscu poszedł bym do mechanika, on w końcu za coś forsę wziął. Zamiast ustawiać zapłon najpierw sprawdź poprawność instalacji elektrycznej, w dziale tutorial napisałem taki fajny temat "ABC Elektryki Ogar 200", poczytaj, biegami zajmiesz się później. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pon 15:37, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zapalil, ale mam problem z biegami - jak wbije luz i chcem kopnac to wbija sie bieg. Jak biore na zapych to zrzuca na luz... aparat jest dokrecony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:45, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jakieś luzy są... zalej silnik gęstym olejem, jeżeli to nie pomoże to należy wymienić skrzynię... może po prostu wajchy nie dociągasz?! Jak dla mnie to ten ogar to jedna wielka fucha. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Wto 19:30, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Znalazlem aprat biegow w lepszym stanie niz ten, na ktorym jezdzilem do grudnia.... Wkrecilismy ten aprat i teraz tylko z tym aparatem mam problem....
A i jeszcze jedno - podlaczenie cewki i kabli w magnecie MA znaczenie.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 21:42, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie w magnecie tylko przy iskrowniku Nie wiem o co dokładnie Ci chodzi, ale podłączenie tych kabli jest bardzo ważne Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Śro 18:22, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jutro silnik idzie znowu do tego goscia. Za darmo mi to naprawi. Jak bedzie juz wiadomo co bylo nie tak to napisze i temat do zamkniecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:35, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dragon in the Blue Sky napisał: | Jutro silnik idzie znowu do tego goscia. Za darmo mi to naprawi. Jak bedzie juz wiadomo co bylo nie tak to napisze i temat do zamkniecia |
No tak miałeś od razu zrobić... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pią 18:37, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Okazalo sie, ze jakis syf zakleil aparat i prowadnice....
Ostzregam,zeby przed zlozeniem kartery myc....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|