Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pią 9:06, 09 Sie 2013 Temat postu: luzy w zawieszeniu |
|
|
Witam,
CHCIAŁBYM dokrecic tę nakrętkę [link widoczny dla zalogowanych] nie mam cienkiego klucza cóż mi zaradzicie? (luzy w ramie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 13:21, 09 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak masz tam poskładane, ale powinno być tak, miska/bieżnia - kulki - potem nakrętka z bieżnią (gwintowana), na to ew pokrywka jakaś (jeśli jest przewidziana) a na koniec nakrętka kontrująca. Jeśli chodzi ogólnie o "cienkie klucze" to fajnie się sprawują rowerowe, coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pią 16:26, 09 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
nie bede kupywal niewiem nie da sie czegos odkrecic i to normalnym kluczem dokrecic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 9:16, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro chcesz próbować normalnym kluczem to po co się pytasz? Świeca zapłonowa też niby normalna - zakończenie sześciokątne, zwykły gwint itp, ale klucz musisz do tego mieć specjalny bo płaski tak nie "sięgnie" i tu masz podobnie, ale chcesz kombinuj. Poza tym zawsze (ZAWSZE!) jak coś rozkręcasz i nie bardzo pamiętasz jak było to warto zaopatrzyć się w schemat
[link widoczny dla zalogowanych]!!!Jawa+50+typ+20+katalog+cz*c4*99*c5*9bci!!!
tu masz schematy chyba do wszystkiego w jawce. Zawsze się na tym opieraj. A niektórych części nie zdejmiesz kluczem płaskim np łożyska z wału - trzeba mieć ściągacz i tyle nie kombinuj za bardzo bo tylko coś zniszczysz co będzie kosztować więcej niż odpowiednie to tego narzędzie. Możesz próbować ew kluczami hydraulicznymi do rur ale raczej czymś takim
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwykłego płaskiego tak dużego chyba nie masz. Bo to będzie z min 25 a świta mi 28 ale ci nie powiem na pewno. A tak na marginesie luz na główce ramy nie zawsze wynika z "niedokręcenia" czasem to zużycie kulek lub bieżni. Poza tym jeszcze jak coś rozkręcasz to miej duuzo miejsca wykręć lagi będziesz miał łatwiej i zdejmij plastiki bo jeszcze przypadkowo połamiesz niby 20 min roboty więcej ale ile pewniej i przyjemniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 9:08, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Wyjołem kierownice wyjolem nakretke, polke dokręciłem tę nakrętkę i widze ze nie ma juz luzu tylko teraz nie mogę wsadzić tych szprych bo są opory co to moze być i co zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 10:07, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A co ty koło rozkręcasz że o szprychy się pytasz? Pisz staranniej bo naprawdę ciężko się to czyta a jeszcze gorzej cię zrozumieć i ci sensownie pomóc. A jak się coś składa - zasada ogólna, odwrotnie do demontażu. Jak chcesz żeby ci pomóc to daj fotki tego w miarę ostre. I do tego właściwie nazywaj części a jak nie wiesz jak się nazywa to daj fotkę to ci się powie jak się nazywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 11:16, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Wkładam szprychy i jak zzakrecam je to czuje ze sie wykreca tam w srodku i jest coraz wiekszy opor i jak puszcze to sie odkreca co to moze powodac? i jak wkladam czasami jakies opory sa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 15:57, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ale chwila pytasz się o szprychy to ci o koło chodzi czy o zawieszenie bo już cię nie kuman wcale. Jak od główki ramy chcesz zakręcić te nakrętki i dolną (z bieżnią) przytrzymujesz kluczem a górną dokręcasz drugim kluczem (czyli trzeba to skontrować).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 20:18, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no te w zawieszeniu.... podobno trzeba dobrze nacelowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 7:19, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Szprych w zawieszeniu nie ma! Skąd ty te nazwy bierzesz? Szprychy są w kołach trzymają felgę do piasty. Ale nie w zawieszeniu, może chodzi ci o lagi/amortyzatory. Jeśli chodzi ci o lagi to trzeba je wkładać w miejsce w którym były, pod podobnym kątem, wtedy powinno być git. Opisz dokładnie o co chodzi, daj zdjęcia (bo mylisz nazwy), wtedy można ci coś dopomóc a tak to się można tylko babrać w nie powiem czym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pon 9:10, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] to są tę sprężyny w lagach, jedno elegancko sie wkreca i i działa a w drugim sprężyne trochę wsadze i cos nagle przeszkadza na tym zdjeciu w kółeczku [link widoczny dla zalogowanych] Oprócz tego od dołu te rurki jedno ktore działa to nie wyjmuje sie a druga w tym co sprezyna wchodzi z oporem to tez ciezko wchodzi i sie wyjmuje. Pomózcie co mam zrobić? tak to wyglada od dołu [link widoczny dla zalogowanych]
Problem ROZWIAZANY z pedem wsadzilem dolny lag i dziala jak nalezy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Pon 18:32, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
radek111222
Początkujący

Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:19, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Spróbuj włożyć sprężyny od dołu/góry zależnie jak próbowałeś już.
POZDRO
Edit:
Tam w jednym lagu brakuje na końcu takiej tulejki,
Tam gdzie wchodzi ta sprężyna zobacz czy nie ma śruby jakiejś wkręconej do smarowania(wlewania oleju).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez radek111222 dnia Czw 19:24, 15 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonjawa
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Czw 19:35, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
juz traz zawieszenie dziala dobrze tak ta srube odkrecilem i sprezyna weszla bez oporu dolny lag ktory wchodzil z oporem wsadzilem raz mocno z predkoscia i zaczelo chodzic bez oporu widocznie cos tam bylo przyklejone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|