Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunay12
Częsty bywalec
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:40, 26 Sie 2009 Temat postu: Luzy na wale |
|
|
Mam pytanko dawno nie rozbierałem ogarka więc dzis zrobiłem profilaktyke ;d a więc chodzi mi o to czy jak mam luzy na wale na boki to coś przeszkadza bo góra, dół nie ma luzów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macek
Wymiatacz
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Śro 18:01, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Minimanle luzy muszą być na boki jak góra dół nie ma to znaczy ęe wał jest dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafitychy
Bywalec
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 21:03, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też mam minimalne luzy na boki a jeden gościu mi powiedział że przez to nie będe miał kompresji (a kompresja jest duża) ale te minimalne luzy nie wpływają na prace silnika. No chyba że są dość duże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:23, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Minimalne luzy zawsze muszą być bo gdyby wał był sztywny to by się szybko rozleciał. Lecz duże luzy mogą prowadzić do "pokrzywienia" wału i złej pracy silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sunay12
Częsty bywalec
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:30, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ja mam osobiscie spore luzy na boki moze zmienie wał zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafitychy
Bywalec
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 9:18, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
sprawdź łożyska na wale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Sob 9:16, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jak ma na boki to jeszcze ujdzie gorzej jak góra duł masz luzy pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 19:12, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wał... pomyślmy. Łożysko igielkowe na korbowodzie jest bardzo ważne, pierwszym objawem zużycia łożysk jest luz osiowy, dopiero potem promieniowy. Można zatem przyjąć, że bicia "górno-dolne" świadczą o bezwłocznej wymianie wału na nowy lub o wymianie samego łożyska, czyli regeneracji. Są one bardzo szkodliwe, bo doprowadzają do stuków i krzywienia, a nawet złamania korbowodu! co prowadzi do zniszczenia gładzi, pierścieni, okien, cylindra itd. Jeżeli chodzi o bicia osiowe, boczne czy jakkolwiek inaczej się je nazwie nie występują zawsze, ale czasem nawet nowe łożyska takowe posiadają(niedoskonałość, luzy montażowe, złe spasowanie elementów). Jak są, tłok ma lepszą możliwość z centrowania się na pierścieniach, nacisk na gładź jest równomierny. Jeżeli silnik właściwy jest wyrobiony, minimanlny luz boczny jest konieczny, lepiej znosi on niedoskonałość odlewów cylindra i innych elementów z tego układu. Wiec lepiej jak jest niż go nie ma(w przypadku jawki). W sumie nawet nadmierny luz osiowy nie powoduje większych kłopotów, po prostu szybciej powstanie promieniowy. Dlaczego?! Bo siły na wałkach w łożysku rozkładają się na mniejszej powierzchni, postaje większe tarcie, temperatura co doprowadza do zniekształceń wałków i do luzu promieniowego... To chyba wszystko Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|