Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:03, 06 Lut 2014 Temat postu: Luz na wale |
|
|
Witam. Czy na wale powinien być luz w poziomie(lewo, prawo)? Jeżeli tak to powinien on być tylko wyczuwalny, czy mieć określony przedział? Co może być powodem dużego luzu, zużyty wał, czy łożyska?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Hvil
Początkujący
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 19:11, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Raczej łożyska, kulki wyrobiły sobie bieżnię i mają luz prawo lewo. wał to może albo mieć bicie albo luzy na korbie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 19:35, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Im mniejsze luzy tym w zasadzie lepiej, ale wał musi zachować "ruchliwość" (nie może się nic zacinać). Większe luzy wymagają wymiany łożyska i korbowodu. By z grubsza ocenić stan wału należy objąć ręką (i zacisnąć pięść) na główce korbowodu (miejsce na tłok) i drugą ręką (pięścią) uderzyć w pięść pierwszą. Wał musi być w powietrzu by myk zadziałał, jeśli zacznie dzwonić to długo nie pożyje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 22:58, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz: autor pisze chyba o luzie osiowym na wale na czopach a nie na korbowodzie
tak czy inaczej, luz osiowy powinien zawierać się w granicach 0,2 - 0,5mm i nie powinien być wyczuwalny ręką bo wał powinien w łożyskach być zamontowany na wcisk, jeśli czuć luz to masz albo zużyte czopy bądź część wewnętrzną bieżni łożyska albo masz zużyte łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek890
Początkujący
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:21, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi właśnie o ruch osiowy. Na wale miałem ok. 3-4mm luzu przez co rozregulowywał się zapłon. Czy mogło to być też spowodowane zbyt grubą uszczelką silnika, czy raczej nie miało by to zbyt wielkiego wpływu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 23:13, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
uszczelkę trzeba brać pod uwagę podczas dystansowania wału i skrzyni, jeśli nie zwróciłeś uwagi to tak mogło to mieć wpływ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|