Luz na wale

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek890
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:03, 06 Lut 2014    Temat postu: Luz na wale

Witam. Czy na wale powinien być luz w poziomie(lewo, prawo)? Jeżeli tak to powinien on być tylko wyczuwalny, czy mieć określony przedział? Co może być powodem dużego luzu, zużyty wał, czy łożyska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hvil
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:11, 06 Lut 2014    Temat postu:

Raczej łożyska, kulki wyrobiły sobie bieżnię i mają luz prawo lewo. wał to może albo mieć bicie albo luzy na korbie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 19:35, 06 Lut 2014    Temat postu:

Im mniejsze luzy tym w zasadzie lepiej, ale wał musi zachować "ruchliwość" (nie może się nic zacinać). Większe luzy wymagają wymiany łożyska i korbowodu. By z grubsza ocenić stan wału należy objąć ręką (i zacisnąć pięść) na główce korbowodu (miejsce na tłok) i drugą ręką (pięścią) uderzyć w pięść pierwszą. Wał musi być w powietrzu by myk zadziałał, jeśli zacznie dzwonić to długo nie pożyje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 22:58, 06 Lut 2014    Temat postu:

Nowicjusz: autor pisze chyba o luzie osiowym na wale na czopach a nie na korbowodzie
tak czy inaczej, luz osiowy powinien zawierać się w granicach 0,2 - 0,5mm i nie powinien być wyczuwalny ręką bo wał powinien w łożyskach być zamontowany na wcisk, jeśli czuć luz to masz albo zużyte czopy bądź część wewnętrzną bieżni łożyska albo masz zużyte łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek890
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:21, 07 Lut 2014    Temat postu:

Chodziło mi właśnie o ruch osiowy. Na wale miałem ok. 3-4mm luzu przez co rozregulowywał się zapłon. Czy mogło to być też spowodowane zbyt grubą uszczelką silnika, czy raczej nie miało by to zbyt wielkiego wpływu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 23:13, 07 Lut 2014    Temat postu:

uszczelkę trzeba brać pod uwagę podczas dystansowania wału i skrzyni, jeśli nie zwróciłeś uwagi to tak mogło to mieć wpływ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin