Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ricco
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Śro 18:51, 14 Sty 2009 Temat postu: linka gazu |
|
|
Mam jawke juz 2 lata i wymienilem w niej juz 5 razy linke gazu.
mogl by mi ktos powiedziec dlaczego te linki mi sie tak zrywaja??
Prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patrol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Śro 19:11, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a masz dobrze ustawioną nie jest z byt mocno łamana??a przy manetce czasem nic ci nie wystaje ostrego albo kupujesz cały czas te same lipne linki.Pozdro
Pomogłem wiesz co zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WiktorLazar
Bywalec
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
|
Wysłany: Śro 19:29, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A smarowałeś je przed założeniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Śro 20:26, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jezeli masz za mocno naciągniętą linke albo cały czas masz manetke do konca ale raczej bym obstawiał za mocno naciągnietą lub zle załozoną linke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 20:27, 14 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Przed zalozeniem linki sie nie smaruje! Ona juz ma odpowiednie powloki slizgowe. Najpierw patrzysz na stan linki i jej dlugosc. Powinna byc jak najgrubsza(jak najwiecej drutow, najlepiej srednie ale cienkie tez moga byc). Dalej sprawdzasz dlugosci koncowki a takze czy dobrze przechodzi na rowku w manetce i przy gazniku. Jak jest ok to ja kupujesz, cena powinna wyniesc za dobra linke spokojnie ponad 10zl. Nigdy nie kupuj czegos takiego z agmot.pl, maja materialy bardzo niskiej jakosci. Dalej lekko przesmarowujesz rowek w manetce, zakladasz ja wraz z linka i patrzysz czy sie nic nie zacina. Nastepnie montujesz ja w gazniku i znowu robisz to samo. Regulujesz calosc i przy zdjetym filtrze powietrza obserwujesz zachowanie przepustnicy podczas obracania kierownica. Powinna stac w miejscu. Montujesz linke luzno do ramy i powtarzasz wszystkie czynnosci. Powinno byc ok. Linka nie moze tak czesto pekac. Powinna isc jak najprostsza droga, bez naglych laman, gladkimi lukami do gaznika. Jak jest starsza mozna ja lekko naoliwic lub przesmarowac np. WD-40. Wazne jest by manetka chodzila luzno. przy lekkim dotknieciu powina sama opadac. Niestety w do Jwaki nie ma linek porzadnej jakosci jak np. w samochodach. Tam linki sa bardziej elastyczne, mocniejsze i ciensze. Niedosc to latwiej sie przesuwaja. Linke mozesz wykonac takze samemu z porzadnych materialow ale to przyniesie sporo pracy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 9:55, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Manetkę masz tak ustawioną że linka wychodzi pod kątem prostopadłym do podłoża ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarny
Częsty bywalec
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 18:40, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
linke trzaba smarowac ja kiedys kupilem i mialem ja 2 dni bo ta glowka odpadla i wycuaglem a ona byla w srodku sucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WiktorLazar
Bywalec
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
|
Wysłany: Pią 21:36, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jak założyłem nową linkę od sprzęgła bez smarowania to po jakimś czasie na lince jak wcisnąłem sprzęgło to widziałem opiłki metalu od ścierania sie linki, Jak kupujesz jakieś linki do jakiś japońskich motocykli to może ich nie trzeba smarować ale do rometa wg mnie trzeba bo linka zbyt długo nie pochodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 6:41, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Smarowac nie powinno sie wogle. Stary smar zmienia sie w twardy brud, ktory zawiesza linke i ciezko go usunac. Mozna oliwic nie gestym olejem. Taki latwo sie wyplukuje i nie pozostaje na dlugo w kolnierzu ale nie przyschnie. Najlepiej uzyc czegos typu WD-40 lub smaru do linek. Wydaje mi sie, ze nie zaleznie od tego czy linka jest do Rometa czy Yamahy nowej nie pwinno sie przesmarowac. To, ze urwala sie glowka swiadczy albo o bardzo duzej uzytej sile albo o bardzo niskiej jakosci. osobiscie mam oliwienie gdzies i robie to preparatem WD-40 na zime, przed rdzewieniem i jak dotad wymienilem linki dopiero w tym roku(byly orginaly). Te pewnie wytrzymaja, krocej. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Sob 7:33, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ja jak kupiłem linkę od gazu to nie smarowałem tylko linkę trzeba tak trzeba umieścić aby się nie nadłamała bo to wtedy daje na żywotności a jak już to przelej linkę wd-40 jak ci pks wiesz pks że ja też w tym roku wymieniłem linkę od sprzęgła i od gazu bo były od nowości miały dokładnie miały po 22lata a jak zmieniałem linki to widać różnice na pierwszy rzut oka że te orginalne są prawie raz grubsze więc to może być przyczyna złej jakości linki zobaczymy ile moje wytrzymają Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarny
Częsty bywalec
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 11:54, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ja teraz daje zawsze odrobinę oleju hydraulicznego i jeszcze mi się nie przetarła żadna
Zła pisownia , polecam przeglądarkę z sprawdzaniem poprawnej pisowni
Motórzysta + warn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 18:12, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Sa grubsze, tzn. maja wiecej drucikow i sa one ciensze. Takie linki teraz tez mozna kupic dostalem taka do sprzegla, jak orginal. Niestety do gazu juz jest bardziej slaba i niestety za dluga, ale tam nie ma takich sil. Czasem mi sie manetka zatnie i nie mam regulacji na lince, jest podciagnieta na full. Pozdrawiam
P. S. Oliwic mozna ale smarowac nie bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ricco
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Sob 21:17, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dziek za pomnoc
Teraz tylko do sklepu musze skoczyc :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 11:40, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Powinno byc ok, jezeli nie to napisz. Mozliwe, ze masz cos z sprzeglem i za ciezko chodzi lub sie gdzies zacina, ale w to watpie. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 12:36, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A może masz za mocny nadgarstek ? Dajesz pełną manetkę i to osłabia linkę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|