Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Wto 16:16, 14 Maj 2013 Temat postu: Kręcony silnik jawki - przerywa na średnio-wysokich obrotach |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!
Na początku chciałby zaznaczyć iż dokonałem wszystkich podstawowych poprawek przed założeniem tego tematu i przejrzałem forum ale nic to nie dało. Mam następujący problem. Jawka chodzi idealnie. Pali na tyk na zimnym i letnim silniku. Troszkę mocniej trzeba kopnąć na gorącym ale też pali. Świeca ma kolor jasno-brązowy ale bardziej wpadający w brąz niż w biel. Gaźnik jest czyściutki bo przed napisaniem przedmuchałem go . Problem w tym że jawka mam moc tylko do pewnego momentu u od pewnego momentu. Mianowicie (przedstawiając w procentach) pod obciążeniem ma kopa (jak to jawka od około 20% obrotów (nic dziwnego ) i tak do około 75% a potem zaczyna przerywać. Pomyślał bym, że za bardzo wyżyłowałem silnik albo za mała dawka paliwa czy też źle wyregulowany zapłon ale potem od 85%-97% (wyżej to już tylko z górki )znowu ma moc i nic nie przerywa . Nie mam pojęcia co to może być . Czy ktoś z was spotkał się już z takim problemem? Dodam jeszcze, że wcześniej jezdziłem na tej samej konfiguracji i spokojnie w 2 osoby o łącznej masie około 130-140 kg. Jechałem trójką na wyższych obrotach tam gdzie teraz zaczyna przerywać i nie możne przekroczyć tych obrotów w pojedynkę.
Techniczny opis silnika:
Kod: |
Cylinder/tłok/pierścienie "60ccm" z allegro.
Gaźnik Jikov z powiększonymi dyszami
Łożyska MGK
Świeca NGK starej serii (odpowiednik F85S)/ BOSH
Dodatkowo tłok był odchudzany
|
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 21:02, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
przerwa na świecy ?
zapłon ?
cewka ?
paliwo nie zwietrzałe ?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 21:11, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Opis raczej sugeruje wg mnie coś od zapłonu a rozpocząłbym poszukiwania od kondensatora (oczywiście po świecy), potem przetrzyj platynki (tak dla pewności), dalej cewka WN. Nierzadko pomaga "przeniesienie" kondensatora poza silnik (np w okolice cewki WN, po ty by kondensator się nie nagrzewał od silnika).
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Wto 22:33, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Czy problem powstał teraz czy po zrobieniu przeróbek? Silnik chodził chociaż jakiś czas po przerókach?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Śro 14:03, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie sądziłem że tak wiele osób zechce mi pomóc Powiem szczerze, że jestem zachwycony A wracając do tematu odpowiem po kolei :
@holipa :
Przerwy na świecach mam 0,5-1,2mm. Mam kilka świec z różnymi przerwami
Zapłon ustawiony był idealnie (z resztą siłę ma tylko to przerywanie ) Jedyne co mi przychodzi to zbyt mały/duży kąt rozchylania platynek?
Cewki - zarówno W/N jak i cewka zapłonowa orginalne Prawdopodobnie sprawne Jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić ich opór wewnętrzny?
Paliwo zalane zostało w sobotę 2 Litry więc myślę ,że nie powinno przez ten czas zwietrzeć. Kupiłem je na CPN 2 tygodnie wcześniej i trzymam w kanistrach.
@Nowicjusz :
Kondensator wymieniałem na nowy jakieś +/- 800km temu Czy możliwe, żeby tak szybko padł?? Platynki zostały wyczyszczone przed napisaniem tego tematu żeby wykluczyć najprostsze rozwiązania . Zauważyłem że to zjawisko na zimnym silniku jest ale znacznie mniej zauważalne Może to rzeczywiście kondensator
@grześ19 :
Po przeróbkach jawka przejechała już około 1000km (może więcej). A ostatnio (bez mojej ingerencji) bardzo się wzmocniła. Właściwie w miejsca gdzie dawniej sam ledwo trójką wyjeżdżałem śmigałem we dwie osoby I teraz też by tak było tylko w momencie gdy zaczyna przerywać w dwie osoby te "nieprawidłowe cykle silnika" (nie wiem jak fachowo to nazwać) zabierają zbyt dużo mocy .
Dziękuje tym co odpowiedzieli i tym którzy jeszcze odpowiedzą .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 14:34, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dla pewności kupiłbym nową świecę. To że wkrecasz różne stare nie zanczy źże sa one dobre. Kup uskrę f75, ustaw przerwęna 0,5mm. Jezeli to nie pomoże to pewnie jakaś głupota bedzie. Może głowica Ci się poluzowała?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Śro 15:17, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
@grześ19 :
Co do świecy to sprawdzałem obydwie w innym silniku i wszystko gra A głowicy nie sprawdzałem Zaraz zobaczę
Głowica trzyma się dobrze i jest szczelna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zombi300 dnia Śro 15:32, 15 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 15:42, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko świecę bym zmienił na nową. Czasami się różne cuda dzieją przez świecę.Jak masz drugi motor to zmień cewkę na chwię i zobacz czy to samo będzie. To jakaś pierdołą musi być Tak samo zmień kondenstaor na ten z drugiej Jawki. Sprawdź ustawienie zapłonu bo nie pisałeś żebyś go sprawdzał. Wrzuć zdjęcia tych świec na których jeżdziłeś.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 16:03, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Co znaczy powiększone dysze? jakaś rzeźba czy po prostu inne rozmiary? wydech czysty? świece dobrana pod względem ciepłoty? odpowiedni kolor nie zawsze znaczy że dawka paliwa jest odpowiednia na każdych obrotach
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:20, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A co takiego ma świeca do tego.. bardziej bym zwrócił uwagę na jej odpowiednią przerwę. Taki problem wskazuje na zbyt dużą dawkę paliwa, lub zapchany wydech też. Sprawdź filtr powietrza, wydech no i popróbuj z różnymi przerwami swiecy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Śro 17:53, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia postaram się wrzucić w najbliższym czasie . Dysze po prostu są większe o parę rozmiarów (pod ten pseudo 60ccm ). Wydech nie jest czysty ale prześwit jest duży (na kolanku przewiduje +/- 0,5mm nagaru więc standard jak na mixol) . Tak Ciepłota świec prawidłowa ;P No i wcześniej na tych samych świecach nie było tego problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 19:29, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Te polskie dysze to gówno straszne jest. Na niektórych nawet nie jest napisane jaka jest przepustowość. Tyle że wcześniej Jawka dobrze pracowałą, także przeróbki były ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Śro 19:46, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie Jawka pracowała dobrze i to mnie najbardziej dziwi że tak nagle przestała Jutro postaram sie wrzucić te fotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grześ19
Bywalec
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Śro 20:56, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jak możesz to jeżdzij nią jeszcze, usterka będzie się pogłębiać, wtedy łatwiej będzie zdiagnozowac. Byc może całkowicie stracisz iskre w pewnym momencie i wtedy bedzie już łatwiej.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombi300
Nowy
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LIMANOWA
|
Wysłany: Pią 19:03, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Witam po krótkiej przerwie
Otóż po prawie 4h kombinowania doszedłem do przyczyny usterki - mianowicie Mój silnik po podrasowaniu wykręcał się na zdecydowanie wyższe obroty niż oryginalne co mogło być przyczyną uszkodzenia kondensatora (wyższe napięcia generowane przez cewka zapłonową), Rozwiązaniem okazało założenie drugiego kondensatora koło cewki (ale nie jego przeniesienie tylko zdublowanie ). Jawka wykręca się na wyższe obroty i problem został zażegnany Mam teraz pytanie Jak powinienem przyznawać pochwały? Czy jest jakiś limit na temat?
Na tym forum nie ma limitów zuzia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|