Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matheus1990
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:46, 10 Lip 2009 Temat postu: korbowód |
|
|
podczas rozbierania silnika( zablokowałem korbowód wkrętem by odkrecic sprzeglo) i skrzywiłem go troche. dzis zakladalem nowy tłok i wsuwałem w cylinder, jakoś wlazło ;p ale nie chodzi tak gładko jak powinno. ma straszny opór, zeby ruszyc wałem trzeba uzyc klucza ;/ myslicie ze z czasem to sie jakos wyrobi? bo na poczatku bylo tragicznie 0 ruchu a po kilku obrotach juz jest troche lepiej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macek
Wymiatacz
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pią 19:21, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
OMG Ja w to nie wierze
człowieku silnik musi być spasowany co do 0,0001 m nie ma czegoś takiego ze coś jest krzywe i się to zakłada wymieni wał albo korbowód no chyba ze chcesz robić to po 5 minutach jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Pią 22:13, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Olaboga macek gdzie ty dokładność liczysz w metrach
matheus 1990 ja bym próbował choćby troche sprostować ten wał tzn. wziąć francuza i lekko go odgiąć (chyba mniej więcej będziesz widział czy jest nadal krzywy)
Co do wyrobienia to może i się wyrobi, ale prędzej zużyje się nowy tłok pierścienie, cylinder, wał no i łożyska.
A sprawdzałeś też sam tłok w cylindrze bez korbowodu , jak wchodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matheus1990
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:20, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
sprawdzałem, normalnie z leciutkim oporem smiga, spróbuje wgo jakos naprostowac, ale sie boje ze cos peknie, chodziaz odchył ma max 3-4 st
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Sob 10:35, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym radził wymienić go na inny bo i tak nie wyprostujesz go tak jak powinien być zawsze zostaną jakieś niedogodności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matheus1990
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:20, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
wzialem francuza i powoli ponaginałem;] teraz jest bez oporu;] mam jeszcze jedno putanie, w jakiej kolejnosci wkladac waleczki popychajace sprzeglo? długi kulka mały czy odwrotnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 19:00, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zdarza się ale robi się to inaczej. Rozgrzewasz średnią temperaturą korbowód w miejscu zgięcia, wyginasz czym chcesz nie młotkiem i hartujesz w oleju. To by było dobre, tak może się znowu skrzywić. Co do tej 0,0001 m jest to naprawdę przemyśłany wymiar. Jednostką SI jest metr a nie z przedrostkiem milimter. 0,0001m = 0,1mm a to jest zbliżony wymiar do średniego spasowania poszczególnych elementów "normalnego" silnika. W rzeczywistości jest większy do ok 0,40mm(magiczna liczba w Jawce). Co do popychacz jak wsadzasz od strony zębatki zdawczej na łańcuch napędowy krótki, kulka, długi, dekiel. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojta1
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chybie
|
Wysłany: Sob 19:15, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No tylko mi nie mówcie że suwmiarkę mam też odzczytywać z doładnością do metra a tym bardziej mikromierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matheus1990
Bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 7:13, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
wsadziłem mały kulke chce wkładać długi i w połowie sie zablokowało.. co dalej..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 7:40, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
matheus1990 napisał: | wsadziłem mały kulke chce wkładać długi i w połowie sie zablokowało.. co dalej.. |
Coś dobrze nie weszło...
Cytat: | No tylko mi nie mówcie że suwmiarkę mam też odzczytywać z doładnością do metra a tym bardziej mikromierz |
Mierzysz w centymetrach lub calach(zazwyczaj). A co do za różnica czy zapiszesz w km czy milach morskich?! Nie wiem czy wiesz ale np. roztwór właściwy(nie rozróżnisz składników) składa się z cząsteczek ciała stałego mniejszych od 10 do minus dziewiątej metra! Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Śro 13:59, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Suwmiarką zawsze mierzy się w milimetrach lub calach!!! I tak samo jak podajesz wymiar stolarzowi, tokarzowi czy komu innemu zawsze powinieneś go podać w milimetrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 19:37, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A jak podasz w decy - metrach to powie panie ja nie znam takiej jednostki... hahaha Nie rozmieszaj mnie!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Sob 8:45, 18 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja miałem coś takiego że się urwała główka sworznia korbowodu i ja zrobiłem prowizorkę i pospawałem i jawką do dziś koleś jezdzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|