Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sznajder
Początkujący
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:53, 30 Gru 2009 Temat postu: Komplikacje przy rozbieraniu silnik |
|
|
Witam ponownie forumowiczów. Remont mojego Ogara 200 wciąż trwa choć progress jest znikomy. Udało mi się naprawić amortyzator przedni i to jest sukces. Problem mam wciąż z rozpołowieniem silnika. Zdjąłem sprzęgło, zdjąłem magneto, wykręciłem wszystkie śrubki. Teraz mam problem taki, że odkręciłem nakrętkę która trzyma zębatkę na wale ale nie mogę zdjąć zębatki. Proszę o pomoc w tej sprawie. Nie mogę zdjąć wirnika od magneta. Odkręciłem śrubki ale on nie chce z wału zejść. Proszę o pomoc również w tym temacie. Mam pytanie dotyczące zębatki na którą zakłada się łańcuch. Czy ją także muszę odkręcić aby rozłożyć silnik? Jeśli tak to jak się do tego zabrać. Na niej również jest nakrętka, która łatwo się nie da odkręcić. Mam również problem z odkręceniem śruby, na które wisi zmieniacz biegów. Czy ma ktoś jakiś sposób na jej wyciągnięcie? Odkręciłem nakrętkę z jednej strony, ale ta śruba albo jest zapieczona albo coś źle robię. Byłbym wdzięczny za sprawdzone metody i szczegółowe opisy. Jeśli nie dam rady tego sam zrobić będę zmuszony pójść z tym do mechanika. Może ktoś zna warsztat we Wrocławiu który zajmuję się silnikami Jawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 20:19, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | nakrętkę która trzyma zębatkę na wale ale nie mogę zdjąć zębatki. |
ściągaczem trójramiennym.
Cytat: | Nie mogę zdjąć wirnika od magneta. |
wyjmujesz krzywkę i albo ściągaczem trójramiennym, albo wkręcasz w wirnik śrubę (bodajże m8..)
Cytat: | Mam pytanie dotyczące zębatki na którą zakłada się łańcuch. |
nie musisz, ale masz tam za nakrętką zagiętą blaszkę zabezpieczjącą, odginasz ją i odkręcasz.
Cytat: | Mam również problem z odkręceniem śruby, na które wisi zmieniacz biegów |
jeżeli chodzi o te śrubki mocujące zmieniecz biegów (2 na kluczyk 10), to normalnie się powinny odkręcić.pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sznajder
Początkujący
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:21, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Ci za odpowiedź. Nie wiem do końca o co chodzi z krzywką przy wirniku. Chodzi mi o taką długą śrubę która jest przykręcona do obu karterów i na niej wisi zmieniacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 20:32, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
poczekaj.. wirnika od magneta? wytłumacz proszę.
aha, a Ci chodzi o ten pręcik od wajchy biegów.. kombinerkami złapać i odkręcać, inaczej chyba się tego nie podejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:55, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wirnik ściągamy poprzez odkręcenie iskrownika, krzywki (krzywkę wyciągamy) i w miejscu gdzie jest krzywka mamy gwint na śrubę M8. Wystarczy wkręcić tam śrubę, dokręcić lekko kluczem i wirnik zejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sznajder
Początkujący
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:24, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No i sprawdziłem. Śruba mi się w wirniku urwała i teraz muszę wykombinować jak ją wyciągnąć. Sukces odniosłem taki że ściągaczem zdjąłem zębatkę z wału. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sznajder dnia Czw 15:21, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazlzawiacy
Częsty bywalec
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 22:34, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja ten wirnik to ściągnąłem za pomocą łyżek(takich do ściągania opon) podważasz z obu stron i schodzi ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 22:50, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No i w ten sposob idealnie krzywisz wal, albo uszkadzasz magneto albo wylupiesz karter! - Nic "lepszego"
Zwykla sruba M8 zalatwia sprawe; jezeli urwales srube, to najpierw usun pozostalosci gwintu w otworze kola, nastepnie sciagacz albo raz jeszcze sruba M8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|