Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 17:33, 06 Maj 2012 Temat postu: Kochany niezawodny gaznik? |
|
|
witam,
Mam zastanawiajace pytanie, czy jak zapalam jawencje i jade sobie do 2 biegu to elegancko jezdzi, a jak wlacze 3 i dam manetke normalnie to sie pali i nie pali przerywa. Czy to wina gaznika ze ma za malo mieszanki w kopulce gaznika, czy to cos innego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18:15, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
O co chodzi z tym zdaniem " dam manetke normalnie to sie pali i nie pali przerywa"
i co to jest kopułka gaźnika ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 18:25, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
w sensie ze jak dam gazu na trzecim biegu to ksztusi sie przerywa ja. a kopulka to chodzi mi o te miejsce gdzie paliwo sie gromadzi w gazniku i na tym plywak plywa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 20:01, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
kolego staraj się wysławiać odpowiednio, przeczytaj instrukcję obsługi na początek bo to zawsze się przyda, na pewno to nie jest tak że włączasz trzeci bieg i wtedy się psuje bo oprócz zmiany przełożenia w skrzynie nie zmienia się praktycznie nic. Większe przełożenie skutkuje większym obciążeniem i po prostu bardziej odczuwa się wszelkie przerwania których nie wyczuwasz na niższych biegach. Poczytaj instrukcję, przejrzyj tutoriale, ustaw zapłon dokładnie, sprawdź świecę, wyczyść gaźnik i będziemy się zastanawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Nie 21:30, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To przenies ten temat do kosza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Pon 5:48, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12:58, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ci się ksztusi to nie koniecznie może być wina np gaźnika zapłonu tak jak kolega moskit napisał jest większe obciążenie i silnik musi się trochę rozbujać. Możesz spróbować pobawić się z zapłonem i wyregulować gaźnik (wszystko masz na forum)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pon 17:48, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiazany trzeba bylo blaszke w gazniku wygiac do dolu i leci jak szalona nie miala odpowiednio paliwa zeby sie rozbujac na wieksze predkosci bylbym zadowolony jak ktos powie co zrobic jak jade po koniec 1 biegu i jawka cala mi jest w wibracjach czy to wina tego ze niemam uciszacza i zlacznika tego pierscienia co laczy tlumik i kolanko?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:28, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zawsze jakieś wibracje są przy pracy silnika. Ale nie dobrze jest jak do końca manetki dociągasz że silnik na maks obrotach jedzie na jedynce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Pon 20:26, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tak robie bo na 2 biegu mi zgasnie jawka. A wy na 2 biegu ruszacie na pol sprzegle czy bez sprzegla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 8:38, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
z 2 biegu się nie rusza gamoniu.
od tego masz bieg pierwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 8:54, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Szymonjawa- mam takie pytanie czy ty wiesz do czego służy sprzęgło??
Sprzęgło nie jest przypadkiem zamontowane tak dla ozdoby, za każdym razem gdy zmieniasz/redukujesz biegi musisz wciskać sprzęgło. No i jak mój przedmówca napisał z 2 biegu się nie rusza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Wto 19:24, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Za to wy sluchacie brzuchem a nie uchem. Zawsze ruszam z 1 biegu i zawsze uzywam przy zmianie biegu sprzeglo. tylko na 1 biegu musze pojechac do full obrotow zeby po zmianie na 2 bieg jawka nie byla na niskich obrotach bo wtedy sie wolno rozpedza. a pytanie zadalem takie czy wy po zmianie z biegu na 2 jedziecie na wylaczonym sprzegle czy na poczatku troszeczke wciskacie sprzeglo zeby byly wyzsze obroty???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 20:09, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mateusz1230 napisał: | Szymonjawa- mam takie pytanie czy ty wiesz do czego służy sprzęgło??
Sprzęgło nie jest przypadkiem zamontowane tak dla ozdoby, za każdym razem gdy zmieniasz/redukujesz biegi musisz wciskać sprzęgło. No i jak mój przedmówca napisał z 2 biegu się nie rusza. |
Nie do końca jest tak, że redukuje się lub wrzuca wyższe biegi z koniecznością wciskania sprzęgła, ale nie kieruję tych słów to ludzi nie wprawionych w jazdę na moto. Co do pytania Szymona, to nie potrzeba było mi nigdy jechania przez jakiś czas na półsprzęgle na dwójce żeby jakoś jechało. Szkoda kosza i tarcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 20:35, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
taka zabawa świadczy o zbyt ciężkim przełożeniu lub zbyt małej mocy silnika, przełożenie: zestaw napędowy, za mała zębatka z tyłu, za duża z przodu
brak mocy: zużycie silnika, zła regulacja
ewentualnie jeszcze opory toczenia: blokujące się hamulce, zbyt mocno naciągnięty łańcuch, zużyte łożyska w kołach. Motorower nie powinien mieć problemów z rozpędzaniem się na drugim biegu od prawie jałowych obrotów, może długo ale powinien się rozpędzić. Mocniejsze rozpędzanie to tylko w przypadku dużego bagażu lub pasażera ale niekoniecznie do końca manetki.
plusminus: fakt, nie to grono odbiorców, antyhoppingu i quickshiftera raczej do jawki nie da rady zabudować ale międzygaz przy redukcji w dól wskazany zawsze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Wto 20:43, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonjawa
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: Wto 21:15, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na 2 biegu rozpedzi mi sie tylko jakis czas moze dla mnie osobiscie jest to za dlugo ale ok, ale odkrylem osobiscie cos takiego ze jak mam 2 bieg i niskie obroty bo dopiero co wlaczylem ten bieg i jak minimalnie wcisne sprzeglo to obroty sie zwiekszaja i jawka przyspiesza i potem puszczam sprzeglo i obroty sa normalne az sie zwieksza i wlaczam 3 bieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|