Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek96
Początkujący
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12:08, 31 Maj 2009 Temat postu: kilka pytań... |
|
|
Cześć
więc tak... mam 3 sprawy jedna z nich to taka
jak mam na biegu moja jawkę i nacisnę sprzęgło do końca to czuje że lekko ciągnie, tylko że jak bym nie dawał gazu to zgaśnie dodam tylko że tak jest na zimnym i ciepłym silniku co się dzieje ??
dobra teraz ta 2 sprawa
na zimnym silniku jawa pali na kopa a na ciepłym nie da się tylko na pych idę wyregulować zapłon pomoże??
3 sprawa
na 3 biegu jawa jest strasznie słaba nie wyciągnie 2 osób na prostej tylko 1 i strASZnie wolno się zbiera z 1 osobą na 3 biegu
dodam że jest silnik zablokowany ale na innych biegach jest w miare mocna
prosze o odpowiedzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek96
Początkujący
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12:33, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
3) świece zalewa mi bardzo rzadko a co do przegrzewania silnika to nie jażdże 20 km bez przerwy pod góre na 1 biegu więc nie przegrzewam silnika a wasze jawki mają moc na 3 biegu
2) dobra rozumiem nie da się na ciepłym albo trzeba się dłUUgo bawić z zapłonem
1)nie wiem, ale niedawno olej był wymieniany (nie przez mnie - poprzedniego właściciela) jak sprawdzić czy olej nie skleja sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
$ydney
Początkujący
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nienacka
|
Wysłany: Nie 12:49, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
1) Olej musi mieć odpowiednią gęstość. Jak masz możliwość to spytaj poprzedniego właściciela jakiego nalał, albo odkręć tą śrubkę po lewej stronie w osłonie silnika -mniej więcej na środku- i sprawdź czy nie jest zbyt gęsty.
Ja osobiście ostatnio wymieniając tarcze zalałem je LUX10..wyczytałem na forum że niby dobry jest..można też Hipolu nalać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez $ydney dnia Nie 12:50, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 12:57, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
tomek96 napisał: |
1)nie wiem, ale niedawno olej był wymieniany (nie przez mnie - poprzedniego właściciela) jak sprawdzić czy olej nie skleja sprzęgła |
Rozgrzej silnik, spuść go i nalej świeżego LUXa10. Kilka złotych za flaszkę oleju to nie majątek, a nie wiadomo, co ów poprzedni właściciel wlał.
$ydney napisał: | Ja osobiście ostatnio wymieniając tarcze zalałem je LUX10..wyczytałem na forum że niby dobry jest..można też Hipolu nalać |
LUX10 jest zalecany w instrukcji obsługi. Hipol wydaje mi się zbyt gęsty, ale to kwestia gustu
PS. Gęstość (ciężar właściwy) a lepkość to dwie różne rzeczy.
tomek96 napisał: | 3) świece zalewa mi bardzo rzadko |
Wykręć ją i zobacz, jaki ma kolor. Jeśli czarny z oleistym nalotem - masz nieodpowiednią mieszankę (niedobór powietrza) co może bezpośrednio wpływać na moc.
PS. Wczoraj jechałem w dwie osoby... 170kg, ale nie było dużej różnicy w porównaniu ze standardowym 91kg. Pod górkę musiałem wrzucać dwójkę i gorzej się zbierał przy starcie, ale poza tym nie było znacząco wielkich różnic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez futrzaczek2 dnia Nie 12:59, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 13:32, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
1) Nie wiem co sie tak tych klejacych tarcz czepiacie... Poprostu wkrec srube regulacyjna, sprawdz naciag linki. jak nic nie pomoze to wymiana tarcz na nowe, bo te sie juz slizgaja. Jezeli jednak beda dobre wystarczy spojzec na popychacz. Tutaj wina moze byc nawet nie dokrecony dekiel od strony lancucha.
2) Jezeli problem pojawia sie na lekko cieplym silniku jest to wina fabryczna. Jednak jezeli zgasisz rozgrzany silnik i nie chce odpalic tak byc nie powinno. Mysle, ze ustawienie zaplonu, gaznika i wymiana swiecy powinny pomoc.
3) To sie kwalfikuje pod blokade silnika, zaplon itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek96
Początkujący
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:05, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
więc tak do przekładni to nie wiem jaki mam olej obecnie ale mam taki olej: AGRO GL-4 JEST TEŻ TAM NAPISANE KLASA JAKOŚCI API: GL4 I KLASA LEPKOŚCI SAE:80W/90 MOŻE BYĆ TAKI??
a olej do mieszanki z paliwem mam mixol s KLASA JAKOŚCI API:ta/tb i robie mieszanke 3l paliwa do 100 ml mieszanki i świece mam czarną
dodam że to niebieskie butelki na których pisze orlen oil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 14:30, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
tomek96 napisał: | a olej do mieszanki z paliwem mam mixol s KLASA JAKOŚCI API:ta/tb i robie mieszanke 3l paliwa do 100 ml mieszanki i świece mam czarną
dodam że to niebieskie butelki na których pisze orlen oil |
Czyli wychodzi ok. 1:30 - bardzo dobra mieszanka.
Teraz zrób tak:
Odkręć kapturek, pod którym siedzi przepustnica. Łatwo go poznać, bo wchodzi do niego linka gazu Jak wykręcisz, to powiedz, jak wysoko wystaje iglica ponad blaszkę, która ją obejmuje. Na iglicy jest przewężenie i zgrubienia, na których się owa zapadka trzyma. Podejrzewam, że masz ją wciśniętą maksymalnie do dołu, ale zobacz, to nie jest trudne Montując z powrotem ten pokrywek uważaj, by iglica trafiła w dziurkę dla siebie oraz by rowek na przepustnicy pokrywał się z cyckiem na ściance. Nie dokręcaj przez siłę, mocno palcami wystarczy w zupełności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 14:53, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
futrzaczek2 napisał: | tomek96 napisał: | a olej do mieszanki z paliwem mam mixol s KLASA JAKOŚCI API:ta/tb i robie mieszanke 3l paliwa do 100 ml mieszanki i świece mam czarną
dodam że to niebieskie butelki na których pisze orlen oil |
Czyli wychodzi ok. 1:30 - bardzo dobra mieszanka.
Teraz zrób tak:
Odkręć kapturek, pod którym siedzi przepustnica. Łatwo go poznać, bo wchodzi do niego linka gazu Jak wykręcisz, to powiedz, jak wysoko wystaje iglica ponad blaszkę, która ją obejmuje. Na iglicy jest przewężenie i zgrubienia, na których się owa zapadka trzyma. Podejrzewam, że masz ją wciśniętą maksymalnie do dołu, ale zobacz, to nie jest trudne Montując z powrotem ten pokrywek uważaj, by iglica trafiła w dziurkę dla siebie oraz by rowek na przepustnicy pokrywał się z cyckiem na ściance. Nie dokręcaj przez siłę, mocno palcami wystarczy w zupełności. |
1:30, moze kiedys byla to dobra mieszanka(ok. 20 lat temu), z czasem obecnie leje sie 1:50... Czyli 20ml oleju na 1 litr benzyny. SAE 80W 90 to typowy olej przekladniowy typu HIPOL. Na sprzegle jest troszke gesty, ale tez mam i nic nie jest...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 15:02, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: | 1:30, moze kiedys byla to dobra mieszanka(ok. 20 lat temu), z czasem obecnie leje sie 1:50... Czyli 20ml oleju na 1 litr benzyny. |
Możesz mi powiedzieć, czemu się to zmieniło? Mamy więcej oleju w oleju (czyt. masło bardziej maślane) czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
goly2d
Początkujący
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Nie 15:11, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie po prostu kiedyś byla inna benzyna bodajże etylina olowiowa 86 a teraz mamy bezolowiową 95 lub 98. pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez goly2d dnia Nie 15:12, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
futrzaczek2
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 15:21, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
goly2d napisał: | Nie po prostu kiedyś byla inna benzyna bodajże etylina olowiowa 86 a teraz mamy bezolowiową 95 lub 98. pzdr. |
Proszę mi wybaczyć wrodzoną ignorację, ale nie widzę związku między liczbą oktanową a smarowaniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek96
Początkujący
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:11, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
czyli co mam teraz mieszankę 3 litry benzyny na 60 ml mixolu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:12, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
futrzaczek2 napisał: | goly2d napisał: | Nie po prostu kiedyś byla inna benzyna bodajże etylina olowiowa 86 a teraz mamy bezolowiową 95 lub 98. pzdr. |
Proszę mi wybaczyć wrodzoną ignorację, ale nie widzę związku między liczbą oktanową a smarowaniem... |
Moze chodzilo mu o wzrost mocy przy wiekszej liczbie oktanow
Ale w jawce da to 0.0001 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek96
Początkujący
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:20, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ponawiam pytanie czyli jak z tą proporcją mixolu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|