Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapkappierdolu
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: tomaszów lubelski
|
Wysłany: Śro 7:12, 12 Mar 2008 Temat postu: kalibrowanie |
|
|
koledzy mam taki delemat że mam tłok nominalny w cylidże po szlifie jak sie okazało i kolega radzi mi koniecznie zmienić go na właściwy ale powiedział tesz że mógł bym założyć pierścienie po 2 szlifie tylko trohe je nadpiłowac i niby będzie większa kompresja to prawda? co o tym sadzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 7:15, 12 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wolno jezdzić na niedopasowanym tłoku do cylindra!! Ten szlif który zrobiłęś może pójść na marne. Musisz jak najszybciej zmienić tłok i cylindrze po 1 szlifie. Niechy kolega sam tak robi w swojej Jawie, a nie Ty masz robić za niego eksperymenty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Śro 7:49, 12 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
kapkappierdolu napisal m.in.:
Cytat: | "..założyć pierścienie po 2 szlifie tylko troche je nadpiłowac i niby będzie większa kompresja to prawda? |
To nie jest tak do konca; owszem, lepiej jest kupic pierscienie np. na drugi szlif i dopilowac je na wymiar (przykladowo: I szlif) z bardzo prostego powodu;
Pierscionki teraz robia rozni prywaciarze, z roznorakich domieszek..I przewaznie jest tak, ze momentalnie sie one "rozciagaja" po jakims czasie pracy w cylindrze; W efekcie robi sie szczelina i adekwatnie do tego - silnik traci kompresje. Dlatego lepszym jest zalozyc ciut szersze pierscienie (w granicach rozsadku) i po troszku je "dopieszczac"..
Wazne: Jesli robimy taki zabieg przy silniku po I szlifie, to i tlok, i cylinder musi miec wymiar "pierwszego szlifu". Tylko pierscionki robimy j.w napisalem.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kapkappierdolu
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: tomaszów lubelski
|
Wysłany: Czw 12:35, 13 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ok dzięki ale to nie ja robiłem szlif !! szlif jusz był jak kupiłem ja tylko jusz z dotartego silnika wymieniłem tłok i pierścienie a popszedni właściciel twierdził że bez szlifu ale ja zmierzyłem i wiem że ma szlif ale on tak naprawde wogule sie nieznał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Czw 12:43, 13 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
to jak wymieniałeś tłok to idziesz do sklepu z cylindrem i dopasowujesz tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kapkappierdolu
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: tomaszów lubelski
|
Wysłany: Pią 6:34, 14 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
ok dzięki i tak zrobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|