Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mietek98dh
Początkujący
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:17, 04 Lis 2012 Temat postu: Jawka tlok nie rusza sie |
|
|
Witam
Niedawno wymienilem tlok pierscienie, wyjezdzilem ze 2 l no i dzisiaj ide pojezdzic z kolega jezdzila jakas 1h pozniej sie urwala wajcha do zmiany biegow no dobra jakos wbilem jedynke i pociskamy i tu nagle 100m od domu jade powoli i gasnie no dobra proboje odpalic na pych a tu kolo zablokowane nie chce sie krecic nastepnie zaczelo ciec duza ilosc paliwa na cylinder i dym zaczol leciec no to w strachu z kumplem czy sie nie zapali ale ostygle silnik i do domu ja doprowadzilem no ale rozkrecam cylinder no wszystko zaolejone, swieca sucha rdzawy kolorek i dusze noga w kopke a ona nic, tlok stoi jak wmurowany.
Co to moze byc ? Moja wiedza konczy sie na zmianie pierscieni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Nie 20:36, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie bardzo długo jeździłeś a tłok jeszcze nie dotorty kiepskiej jakości bo teraz to nic dobrego w sklepach nie ma i się zatarł spuchł do tego stopnia że się zatrzymał w cylindrze ale jak ostygł to powinien się ruszać, zdejmij całkiem cylinder i zobacz jak wygląda tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 23:19, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ja widzę tu 2 usterki, uszkodzony/zacięty zaworek iglicowy w gaźniku i zatarty silnik Przez pierwsze nie zatarłeś silnika od razu, przez urwanie wajchy i jak mniemam jazdę na jedynce przy pełnych obrotach zatarłeś silnik a konkretnie spuchł tłok, zaklinowały się pierścienie i pewnie pękły i teraz albo masz zablokowany tłok dlatego ze tak spuchł i nie skurczył się po ostygnięciu albo masz zablokowany wał/tłok jakimś kawałkiem pękniętego pierścienia, słowem zabiłeś silnik i teraz to odpokutujesz
a przy okazji, skoro umiesz tylko wymieniać pierścienie to długa droga przed Tobą i nie powinieneś się w ogóle za to brać bez odpowiedniego przygotowania, proponuję na początek instrukcję napraw jawki i innych sprzętów z PRL'u
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asd123
Częsty bywalec
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: z polski
|
Wysłany: Pon 11:33, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A może źle włożyłeś seagary tu gdzie jest sworzeń i powypadały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sikorek
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Woźniki
|
Wysłany: Pon 11:58, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
zatarłeś o kuniec. zdejmij, cylinder jak sie nie da to na chama wyrwij bo to już bez znaczenia i zobacz czy się wał rusza i czy sie nie uszkodził. Załąż nowy tłok, cylek, i pierscienie, i zobacz czy będzie działać,
AHA i sprawdź gaźnik!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12:37, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A tak zapytam z ciekawości słyszałeś kiedyś o docieraniu silnika???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mietek98dh
Początkujący
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:04, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cylinder, głowice zdjąłem tłok prawie jak nówka (za 15zł z pierścieniami) i jest w jednej pozycji i jak na kopke nadepne to kopka jak skała i nic sie nie dzieje wał sie nie rusza tylko ma takie luzy na prawo i lewo, gaznik ma na pierwszym rowku (najbogatsza mieszanka w powietrze, docieralem normalnie czasami sie tam dalo wiecej gazu wtedy jak jechalem na jedynce to jechalem ma 20 i odpuszczalem do 10km/h i dalej troche przyspieszalem czyi co wał ? Gdzie jest korek spustowy do oleju ? Mogłyby ktoś zrobić zdjęcie ? Bo nie jestem pewien która to śruba
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mietek98dh dnia Pon 20:35, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Wto 6:26, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
korek spustowy to ta śruba pod spodem to jest chyba 13, musisz rozpołowić silnik pewnie coś się sypnęło w skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sikorek
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Woźniki
|
Wysłany: Wto 7:57, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tłok z pierscionkami za 15zl? To widać czego wina, dobry tłok kosztuje przynajmniej z 30-40zl, a za pierścień to 4zl za szt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Manioko15
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia
|
Wysłany: Wto 12:58, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mogły Ci się zatrzeć łożyska na wale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mietek98dh
Początkujący
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:30, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
no właśnie ja strzelam że to wina łożysk (oby) lub wału a wał może mieć takie luzy na lewo i prawie żę to ramię co jest tłok na sworzeniu do niego przymocowany to tak sie rusza u mnie na lewo i prawo po jakies 10cm ?
Normalne jest to ? W pockecie tak nie ma ale to iiny silnik wiec pytam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz1230
Wymiatacz
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 15:41, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
sikorek pokaż mi ten tlok za 30-40 zł i pierścienie za 4 zł. Tobie może tyle wyszło razem z przesyłką na allegro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Wto 16:06, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
luz 10 cm to raczej nie jest normalne kilka mn to tak ale 10 cm to jest coś nie tak, rozpoławiaj silnik i sprawdzaj co jest grane bo tak to możemy sobie wróżyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Wto 16:18, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Sikorek napisał: | Tłok z pierscionkami za 15zl? To widać czego wina, dobry tłok kosztuje przynajmniej z 30-40zl, a za pierścień to 4zl za szt. |
a nie chciałeś napisać 350-400 ? kurde.. chyba taniej będzie kupić Meteora niż ten jawoski.. ;/
Nie wiem skąd wziąłeś tłok za 40 zł. u mnie (i w większym mieście z dobrymi sklepami) nawet gdybyś chciał do jawki nie mają droższego niż 20 zł..
A co do problemu..
łożyska na wale, a wirnik się nie zsunął z czopa i nie zakleszczył na obudowie z cewkami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sikorek
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Woźniki
|
Wysłany: Wto 16:20, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja kupuje oryginały czeskie, a nie jakieś g*wno na alledrogo, a zwykłe pierścionki u mnie w sklepie kosztują 4zł, ale u mnie w sklepie prowadzą sprzedaż czeski części (niektóre)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|