Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muki007
Nowy
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:40, 02 Lip 2009 Temat postu: Jawka nie pali a powinna.... Pomocy!! |
|
|
Witam....
Nie mogę odpalić mojej Jawki. Zapłon ustawiony, iskra jest mocna aż razi, gaźnik wyczyszczony i ustawiony, paliwo dociera do silnika. Powinna palić a nie pali!! Ma ktoś jakieś pomysły co jej może dolegać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Czw 11:11, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
skąd wiesz że zapłon jest ustawiony dobrzea może zalewa świece ustaw zapłon i poziom w komorze pływakowej Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
muki007
Nowy
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:26, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
bo już od tygodnia szukam pomocy na tym forum;D A może to być coś z pierścieniami i tłokiem??Bo nie ukrywam, jawka dawno remontu nie widziała;D.....oj bardzo dawno;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 13:20, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wymień świecę i kondensator, wyczyść wydech i filtr paliwa, uszczelnij wszystkie połączenia. Rozbierz cylinder, zmierz luz pierścieni w zamku, załóż je na swoje miejsca, wszystko ładnie uszczelnij, wyreguluj zapłon i jeździj. A czym poprzedzona była awaria?! Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:48, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym radził, zanim wymieniać cokolwiek (bo poprzednio miałem identyczny problem, wymieniłem kondensator i świecę a okazało się, że to nie tego wina) ustalić, czego to jest wina. Proponuje wpać kilka mililitrów benzyny przez otwór świecy. Jeżeli odpali, czepiamy się gaźnika a nie elektryki.
Pozdrawiam,
Mac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 19:49, 02 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
xlukasz
Początkujący
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:51, 02 Lip 2009 Temat postu: jawka |
|
|
Jak ustawiałeś zapłon?? Jeżeli jednak masz dobrze ustawiony zapłon zmień świece. Nie dawno miałem podobny problem w ws-ce , iskrę miała dużą a mimo to nie odpaliła.Po wymianie świecy problem ustąpił i wszystko jest ok. Mam nadzieje że pomogłem. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 20:19, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No podałem uniwersalny sposób na usunięcie awarii. A o to chodzi Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:28, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, pks100 to pewnie ma już takie gotowe szablony
Wchodzi sobie rano i czyta "NiE PaLi poMocy..." i myśli sobie, "oho, szablon nr. katalogowy 49727465, pod tytułem "nie pali", wklejamy
Żart
Ale taka prawda, wystarczy dobrze przeszukać forum. Tutaj wszystko jest, wszystko...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 20:29, 02 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RaceKing1
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski
|
Wysłany: Czw 21:44, 02 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
dobre mac xD
a takie pytanie do pks100...jak sprawdzić czy z pierścieniami i tłokiem wszystko w porządku? tylko wyjaśnij jak laikowi jeśli możesz i co chodzi z zakłądaniem pierścieni z pierwszego szlifu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
muki007
Nowy
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:08, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jawka jeździła i nagle padła. Długa chwile się przy niej nic nie robiło, aż do teraz. Okazało się, że wtedy fajka. Wymieniłem na nową i dalej du*a. Spróbuje tego co zaproponował Mac. Może nie wybuchnie ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 9:30, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
RaceKing1 napisał: | dobre mac xD
a takie pytanie do pks100...jak sprawdzić czy z pierścieniami i tłokiem wszystko w porządku? tylko wyjaśnij jak laikowi jeśli możesz i co chodzi z zakłądaniem pierścieni z pierwszego szlifu? |
No jedyny sposób to rozebranie tych części... Cylinder sprawdza się na wzrok i dotykowo czy ma rysy, w sumie to nie może ich mieć, ale to Jawka. Jeżeli gładź nie jest idealnie gładka, bez żadnych smug przechodzi się do drugiego etapu. Jest nim mierzenie owalizacji cylindra, za pomocą czujnika zegarowego z przystawką 2 dwoch miejscach, 5mm od krawędzi jeżeli chodzi o płaszczyznę poziomą i pozostaje pionowa. W obu przypadkach wymiar nie może przekraczać 0,15mm, jeżeli tak jest cylinder się wytacza pod rozmiar naprawczy, nadwymiar czyli tzw. szlif. Oczywiście w Jawce reguły nie są zachowane, jeżeli są rysy czyści się je drobnoziarnistym papierem ściernym. Często gładź ma kształt stożka, a owalizacja sięga 0,30mm, ale jeździ Tak naprawdę nie powinno się robić szlifów większych niż 0,6mm, ale różnie to bywa... Teraz sprawdza się tłok, nie może mieć on zadarć, dziur i pęknięć. Bardzo ważne jest aby był w miarę blisko powierzchni gładzi. Często jego denko jest uszkodzone lub ma dziury, coś takiego też się ściera i poleruje, ważne jest by nie zmieniać geometrii i kształtu... Jeżeli odchył jest odpowiednio duży, a tłok dobry wsadza się go do oleju 80 stopni i trzyma 8godzin. W ten sposób zmienia on swoją średnicę, mierzy się go na nóżkach(najszerszy wymiar) mikromierzem. Przypuśćmy, że wyszedł nam wymiar równo 38,20mm(nominał 38mm). Luz montażowy powinien wynosić 0,03 - 0,05mm, jednak w jawce jest to wymiar większy. Trzymajmy się norm idealnych, wiec wytaczamy cylinder pod wymiar 38,19mm, a następnie honujemy do wymiaru 38,195mm. Teraz tłok nie będzie puchł a pierścienie będą ładnie dopasowane. Niestety wymiar pierścieni w sklepie wynosi 38,25mm więc pierścienie się szlifuje na odpowiednim przyrządzie, zazwyczaj pod kątem 15, 30 stopni. Ludzie jednak robią inaczej, kupuje się tłok nadwymiarowy, przyjęła się nazwa szlif. Każdy szlif to nadwymiar tłoka o 0,25mm w stosunku do nominału, więc tłok na drugi szlif będzie miał średnicę 38,50mm, i tam samo jest z pierścieniami. Na tłoku wybija się informację o jego średnicy na denku, tam pisze np. 0,75, co oznacza nadwymiar o 0,75mm, czyli ma średnicę 38,75mm. Już rozumiesz o co mi chodzi?! Ale wróćmy do tematu. W ten sposób nie trzeba szlifować pierścieni. W rzeczywistości jednak jest tak, że taki zabieg jest bardzo mało dokładny, jak wiadomo każdy tłok puchnie itd. itd. Dlatego szlif wykonuje się pod konkretny tłok! Oczywiście są i metody na pominięcie takich reguł, ale o tym już nie będę mówił... Co do dalszego sprawdzania tłok sprawdza się luz w zamkach, i sworznia, sworznie też są nadwymiarowe! Masz jeszcze jakieś pytania to pisz...
Co do wypowiedzi mac masz zupełną rację. Wystarczyłoby gdyby ktoś zajżał do tabeli napraw w instrukcji obsługi i w taki właśnie prosty, schematyczny sposób doszedłby do źródła awarii.
Pozdrawiam
P.S Zapomniałem, po pomiarze cylindra w jego najszerszym miejscu wsadza się zdjęty z tłoka pierścień i mierzy szczelinomierzem luz w zamku, jeżeli jest większy niż 1mm to pierścień jest do wymiany. Ważne jest by go wsadzić w te same miejsce w tłoku i aby w cylindrze(przy pomiarze) był ustawiony prostopadle w przekroju do gładzi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Pią 9:40, 03 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RaceKing1
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski
|
Wysłany: Pią 9:41, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo wielkie dzięki pks100
Jak będe miał czas to posprawdzam to wszystko
jeszcze mam tylko jedno pytanko... o co chodzi z zakładaniem cylindra 60ccm?Ponoć potem silnik się szybciej zużywa,ale kolega powiedział,że założył i jest świetna kompresja... Bo ja się trochę boję,moja jawka od 1972r. nie miała nic robione jeśli chodzi o prace z cylindrem,tłokiem itp... ale musze sprawdzić żeby przypadkiem mnie kiedyś czymś nie zaskoczyła jeszcze raz wielkie dzięki,zasługujesz na kolejną pochwałę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 20:01, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
RaceKing1 napisał: | Bardzo wielkie dzięki pks100
Jak będe miał czas to posprawdzam to wszystko
jeszcze mam tylko jedno pytanko... o co chodzi z zakładaniem cylindra 60ccm?Ponoć potem silnik się szybciej zużywa,ale kolega powiedział,że założył i jest świetna kompresja... Bo ja się trochę boję,moja jawka od 1972r. nie miała nic robione jeśli chodzi o prace z cylindrem,tłokiem itp... ale musze sprawdzić żeby przypadkiem mnie kiedyś czymś nie zaskoczyła jeszcze raz wielkie dzięki,zasługujesz na kolejną pochwałę |
Nie chciało mi się więcej pisać, bo to baaaaardzo obszerny temat. Co do takiego cylindra jak Jawka Ci chodzi od nowości nie rób nic! I nigdy nie zmieniaj cylindra, jeżeli masz jeszcze oryginał! Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|