Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Nie 17:51, 12 Cze 2011 Temat postu: Jawa zdechła.Dziwne objawy |
|
|
Witam mam problem z moją jawką.Jechałem z pasażerem tak poprostu ok 50km/h i nagle jawka straciła moc i wkońcu zatrzymała się i zgasła.Z kopa chcę odpalić a tu kopniak nie chce ruszyć nawet jakbym stanął na niego,to mówię wezmę na zapych no to 2 bieg sprzęgło i pcham.Puszczam sprzęgło a tu koło hamuje po asfalcie nawet jak wskoczę na kanapę.Jak wcisnę sprzęgło było normalnie i na luzie a na biegu coś nie tak.Po chwili to coś się odcięło i odpaliła na zapych ale tak strasznie słaba była że 30km/h nie przekroczyłem.Zatrzymałem się myślałem że coś świecy dolega.Zdjąlem ją i przyłożyłem do cylindra i nie ma iskry,wziąłem inną to samo,kolejną też nic a jak każdą z nich zakręcilem to odpalał na zapych.O co tu chodzi.Wszystkiemu towarzyszy dziwny dźwięk jakby zapłon odcinał czy coś podobnego poprostu przestawał ciągnąć.Jawka jeździła wyśmienicie dzień wcześniej robiłem trasę 50km bez postoju i żadnego problemu.
Proszę o pomoc.Za pomoć posypią się pochwały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:23, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje że ci mogło tłok złapać bo piszesz że koło na 2 jak pchałeś blokowało i kopką nie mogłeś ruszyć.Zdejmij cylinder i zobacz co się stało .Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arekd
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Nie 20:04, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Może zabezpieczenie wyleciało o zablokowało.
Co by oznaczało rysę i osłabnięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek787
Bywalec
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów
|
Wysłany: Pon 7:03, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
zatarł się zdejmuj szybko głowice i sprawdź ja tak miałem jak zaczynałem przygodę z motoryzacją no i zatarłem pierwszy motorek bo na chama chciałem nim jechać zamiast przyprowadzić do domu i wlać kapkę oleju do cylka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 7:32, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
"kapka oleju" przy zatarciu nic ci nie da.
Jeżeli ewidentnie się zatarł to tylko wymiana tłoka, pierścieni, ew. szlif cylindra jeżeli uległa uszkodzeniu tuleja..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzysiek787
Bywalec
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów
|
Wysłany: Pon 7:38, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jeżeli silnik będzie słabł i będzie ciężko szedł do kapka oleju nie zaszkodzi natomiast jak stanie na dobre no to wymiana tłoka, pierścieni no i ewentualny szlif jak napisałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 9:14, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A co on napisał? Silnik mu przecież stanął w miejscu, a później jak ruszył to nie miał siły kręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Pon 10:02, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ale jest taka sprawa.Kompresja jest identyczna jak przed tą usterką.Sprawdzałem wkładając palec.Tylko nie piszczie że powinno to sie sprawdzać odpowiednim urządzeniem bo to mnie najmniej obchodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arekd
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Pon 13:28, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zdejmij głowice. Bo inaczej się niczego nie dowiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 15:44, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
riley2pl napisał: | Ale jest taka sprawa.Kompresja jest identyczna jak przed tą usterką.Sprawdzałem wkładając palec.Tylko nie piszczie że powinno to sie sprawdzać odpowiednim urządzeniem bo to mnie najmniej obchodzi. |
a co to za skomplikowane urządzenie jest potrzebne? manometr, oj na prawdę o to ciężko. Ale szczegół, sprawdź czy wszystko w zapłonie dobrze, choć wątpię czy cokolwiek jest w stanie tak zablokować silnik od tej strony. Najprawdopodobniej zatarłeś tłok, obejrzyj go przez okno ssące i wydechowe, najpewniej będzie trzeba wyciągnąć cały zestaw, pomierzyć, wymienić tłok a być może i tuleja będzie musiała iść do szlifu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pon 16:33, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wiesz jak w mojej Jawce popękały pierścienie to różnicy w kompresji prawie nie czułem, prędkość była taka sama, jedyne co mnie zaniepokoiło to to że nie mogła wolnych obrotów utrzymać (chodziła prawie jak silnik 4T tylko z dźwiękiem 2T )
Po rozebraniu okazało się że wszystkie 3 pierścionki strzeliły i z takim zestawem zrobiłem przeszło 500km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Nie 20:09, 10 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Witam zdjąłem cały cylinder i nie był porysowany gładki jak popa niemowlaka,pierścienie całe i luźne nie zapieczone tylko końcówka tłoka chodzi mi dokąłdnie o tą część tłoka od pierścieni w góre.Po bokach jest cholernie porysowany.Moim zdaniem końcówka spuchła a ja nadusiłem na kopke i przetarłem go.Co wy o tym sądzicie jeśli ktoś to pierwszy raz czyta niech przeczyta pierwszy post.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:55, 10 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
zmierz tłok i pierścienie na tłoku i osobno w cylindrze, najlepiej by było jeszcze średnicówką cylinder pomierzyć ale podejrzewam, że nie posiadasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Pon 20:06, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
a co sugerujesz ze co mogło się stać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|