Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasiek
Nowy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:25, 17 Cze 2010 Temat postu: Jawa 50 typ 20 1973 rok - coś jest nie tak |
|
|
Witam,
Na stare lata zachciało się mi się motoroweru. Znalazłem na alleDrogo jawę 50 typ 20 z 1973 r. Nie była w najgorszym stanie tzn paliła na pych i można było się kawałek przejechać. Problem w tym że gasła, i nie dało jej się odpalić z kopa. W ramach małych prac remontowych postanowiłem usunąć powyższe usterki.. niestety z marnym skutkiem. Po pierwsze wymieniłem kondensator - bo stary był naderwany, wygotowałem gaźnik w occie jak tutorial przykazał, wyczyściłem iskrownik, wymieniłem świece na iskrę f95 ustawiłem suwmiarką i szczelinomierzem zapłon (tu ciekawostka - bo w zasadzie nie wiem czy silnik jest odblokowany - jak to sprawdzić? bo zauważyłem że dla różnych wersji podawana jest różna wartość wyprzedzenia zapłonu) wymieniłem pierścienie i szpilki z cylindra bo stare były w kiepskim stanie, przeczyściłem wydech (wysypałem nagar z kolanka i dałem nową uszczelkę pod kolanko) Aktualnie wygląda to tak że jak np naleje mieszanki bezpośrednio do cylindra to za 3 - 4 kopnięciem czasami zapali. Po podłączeniu gaźnika to już zupełna loteria - jeśli już po którymś kopnięciu zapala - na odkręconej na max manetce gazu to pracuje ładnie i miarowo - reaguje na gaz, jednak jak się spuści ją na wolne obroty to za chwilę gaśnie i potem już praktycznie nie da jej się ponownie odpalić. Proszę o jakieś wskazówki - co może być przyczyną? coraz częściej zastanawiam się nad kupnem wyremontowanego silnika..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jasiek dnia Czw 11:58, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Damian656
Bywalec
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 10:47, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
witam spróbuj wyczyscić filter powietrza a przerwe na swiecy ustaw na grubosc paznokcia a i te 2 srubki takie brozowe maja byc do oporu dokrecone a ta po sirodku ustaw obroty na rozgrzanym silniku i sprubuj przepalic swiece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian953
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:51, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
moze dysze sa rozkalibrowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jasiek
Nowy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:37, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tak właśnie stawiam na to, że problem leży w gaźniku - oryginalny a tym samym leciwy i główki dysz już też trochę zjechane. Postaram sprawić sobie nowy i podzielę się efektami ale niestety w przyszłym tygodniu. Prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie związane z odblokowanym/ zablokowanym silnikiem i związkiem między wyprzedzeniem zapłonu
ok wymieniony gaźnik uszczelnione wszystko - pali od 1 kopa
może jeszcze nie zamykajmy wątku bo pewnie coś się jeszcze spartoli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jasiek dnia Pią 17:17, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|