Jawa 50 typ 20 1973 rok - coś jest nie tak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasiek
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:25, 17 Cze 2010    Temat postu: Jawa 50 typ 20 1973 rok - coś jest nie tak

Witam,
Na stare lata zachciało się mi się motoroweru. Znalazłem na alleDrogo jawę 50 typ 20 z 1973 r. Nie była w najgorszym stanie tzn paliła na pych i można było się kawałek przejechać. Problem w tym że gasła, i nie dało jej się odpalić z kopa. W ramach małych prac remontowych postanowiłem usunąć powyższe usterki.. niestety z marnym skutkiem. Po pierwsze wymieniłem kondensator - bo stary był naderwany, wygotowałem gaźnik w occie jak tutorial przykazał, wyczyściłem iskrownik, wymieniłem świece na iskrę f95 ustawiłem suwmiarką i szczelinomierzem zapłon (tu ciekawostka - bo w zasadzie nie wiem czy silnik jest odblokowany - jak to sprawdzić? bo zauważyłem że dla różnych wersji podawana jest różna wartość wyprzedzenia zapłonu) wymieniłem pierścienie i szpilki z cylindra bo stare były w kiepskim stanie, przeczyściłem wydech (wysypałem nagar z kolanka i dałem nową uszczelkę pod kolanko) Aktualnie wygląda to tak że jak np naleje mieszanki bezpośrednio do cylindra to za 3 - 4 kopnięciem czasami zapali. Po podłączeniu gaźnika to już zupełna loteria - jeśli już po którymś kopnięciu zapala - na odkręconej na max manetce gazu to pracuje ładnie i miarowo - reaguje na gaz, jednak jak się spuści ją na wolne obroty to za chwilę gaśnie i potem już praktycznie nie da jej się ponownie odpalić. Proszę o jakieś wskazówki - co może być przyczyną? coraz częściej zastanawiam się nad kupnem wyremontowanego silnika.. Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasiek dnia Czw 11:58, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian656
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 10:47, 17 Cze 2010    Temat postu:

witam spróbuj wyczyscić filter powietrza a przerwe na swiecy ustaw na grubosc paznokcia a i te 2 srubki takie brozowe maja byc do oporu dokrecone a ta po sirodku ustaw obroty na rozgrzanym silniku i sprubuj przepalic swiece

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian953
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:51, 17 Cze 2010    Temat postu:

moze dysze sa rozkalibrowane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasiek
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:37, 17 Cze 2010    Temat postu:

Tak właśnie stawiam na to, że problem leży w gaźniku - oryginalny a tym samym leciwy i główki dysz już też trochę zjechane. Postaram sprawić sobie nowy i podzielę się efektami ale niestety w przyszłym tygodniu. Prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie związane z odblokowanym/ zablokowanym silnikiem i związkiem między wyprzedzeniem zapłonu Smile


ok wymieniony gaźnik uszczelnione wszystko - pali od 1 kopa Smile

może jeszcze nie zamykajmy wątku bo pewnie coś się jeszcze spartoli


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasiek dnia Pią 17:17, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin