Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 17:31, 07 Paź 2011 Temat postu: Jawa 50 nie trzyma obrotów. |
|
|
Witam. Jawa już dość długo chodzi i wszystko pięknie. Nie pamiętam kiedy cokolwiek przy niej robiłem. Kopa ma naprawdę zarąbistego, ładnie się zbiera na wszystkich 3 biegach i nie szarpie jak złapię vmax. Ogólnie mówiąc zdaje się, że poziom paliwa w gaźniku jest dobrze ustawiony, a kolor świecy jest prawidłowy(jasny brąz). Problem polega na tym, że nie trzyma wolnych obrotów jak się rozgrzeje. Tzn. jak jest zimna to po odpaleniu normalnie chodzi, trzyma obroty i ogólnie wszystko jest ok. Jak się zagrzeje to trzyma wolne obroty kilka sec i obroty spadają, że ledwo co chodzi i po chwili gaśnie. No i ciężko jest ją wkręcić na obroty jak stoi na wolnych. Co to by mogło być? Może i bym dał radę to naprawić, ale wolę nic nie grzebać puki wszystko pięknie działa. Aha i próbowałem kręcić śrubką od wolnych obrotów. Ja tego nie testowałem, ale koledze dałem się przejechać i później przykręciłem śrubkę od wolnych obrotów o 3/4 obrotu i mówił, że zdaje mu się, że teraz gorzej się jedzie, a wolne obroty wcale nie wzrosły, więc odkręciłem śrubkę od wolnych obrotów o 3/4 obrotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mati_pl xD
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Pią 19:40, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro nie reaguje na śrubę, to możesz podciągnąć linkę w (kapselku tam jest taka nakrętka, w którą wchodzi linka od gazu) po prostu wykręć ją. Przyczyną braku regulacji wolnych obrotów może być wyrobiona przepustnica (ten rowek co wchodzi pod niego śrubka wolnych obrotów). Wolnych obrotów może nie trzymać, przez zatkaną dyszę, ale skoro chodzi na zimnym, a na ciepłym już nie, to nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 21:00, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
O kurde a nie pomyślałem o jednym: możliwe jest, że ta śrubka od przepustnicy jest za bardzo odkręcona i przepustnica nie opada na sam dół, a nie wiem czy u was też, ale u mnie jest tak, że jak lekko przekręcę manetkę, to obroty opadają.(tzn. kiedyś tak miałem, jak jeszcze trzymała wolne) Jutro to sprawdzę. Jeśli chodzi o dysze to na 100% są czyściutkie.
Nie rozumiem za bardzo o co chodzi dokładnie z tą przepustnicą, ale jutro zobaczę ten gaźnik i może będę wiedział co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 6:26, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie- ten rowek, co wchodzi śrubka do regulacji wolnych obrotów w przepustnicy się już wyrobił. Spróbuj założyć nową przepustnice, albo zakleić tą dziurkę jakimś ciekłym metalem typu POXILINA ale nie polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 13:24, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
a ja raczej obstawiam niedogodność zwaną Jikov... każdy z Nas jawkowiczów powinien wiedzieć że albo jawka ma pełną moc i ją zalewa lekko albo jej nie zalewa i ma mniej mocy. Dlatego też nasze jawki inaczej się zachowują na zimno i na ciepło bo niestety brak im dokładnej regulacji biegu jałowego i składu mieszanki. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana gaźnika na inny lub eksperymenty z poziomem paliwa w komorze pływakowej, poziomem na iglicy, wyprzedzeniem zapłonu i dobraniem świecy... Śruba regulacji przepustnicy jest pierdołem, bo nie reguluje nic oprócz podnoszenie i opuszczania przepustnicy, wystarczy zdjąć gumę i kręcić śruba by sprawdzić czy działa poprawnie, w zasadzie ten sam efekt można by uzyskać naciągając bardziej linkę gazu (czego nie wolno robić bo na lince musi być luz niwelujący zagięcia linki podczas skrętów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|