Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 19:50, 19 Sie 2010 Temat postu: Jawa 50- kilka pytań. |
|
|
Witam! Mam kilka pytań dotyczących jawki. Gaźniki w jawkach nie są do końca dopracowane i trudno jest je ustawić, aczkolwiek jest to możliwe. Chciałbym dokładnie się dowiedzieć co zrobić, żeby dobrze ustawić. Co trzeba zrobić, aby świeca miała kolor kawy z mlekiem, jeżeli przed regulacją jest:
1.Sucha czarna na elektrodzie i lekko mokra na gwincie.
2.Cała mokra.
3.Cała sucha(o ile taka może być).
Iglica w gaźnikach jawy ma 4 rowki. Podczas docierania powinno się jeździć na 1 rowku od dołu, po docieraniu na 2 rowku od dołu.
4.Skoro się zaleca jeździć tylko na 2 rowkach to po co są aż 4 ?
5.Co się może stać jak się będzie jeździło na 3 rowku? A co jak na 4?
6.Od kąt pamiętam nie mogę się nauczyć gdzie jest najwyższy a gdzie najniższy rowek. Kiedyś zapamiętałem na chwilę, ale już mi wyleciało z głowy. Tak jak iglica wchodzi do dziury w gaźniku-szpicem do dołu to jest duł iglicy, a ta część, która jest przyczepiona do tej nakrętki gaźnika to góra iglicy. I teraz gdzie jest najniższy, a gdzie najwyższy rowek?(Najbliżej szpica najwyższy/najniższy rowek, a im dalej od szpica to najwyższy/najniższy rowek)
7. Czy świeca w jawie mogła dostać przebicia od tego, że gaźnik był ustawiony tak, że po wykręceniu świecy, miała ona kolor: na elektrodzie suchy, czarny, na gwincie mokry.
Wiem, że trochę głupie pytania, ale już bardzo długo próbuję wyregulować gaźnik i jakoś idealnie nie wychodzi mi, a przy okazji niejednemu użytkownikowi tego forum przydadzą się odpowiedzi na powyższe pytania. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KacpiV8
Początkujący
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:22, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jezeli masz swice mokra to masz za bogata mieszanke ( za duzo benzyny ) jezeli sucha to jest za uboga ( za duzo powietrza ) mozna to regulowac srodkowa srubka ze sprezynka. Odpowiedni rowek na iglicy sluzy rowniez to ustawiania skladu mieszanki benzyna-powietrze. Na samym dole jest bogata na samej gorze uboga. Pytasz czemu sa 4 skoro zaleca sie jezdzic na 2. No wlasnie zaleca, a mozesz sobie wyregulowac jak Ci sie podoba jak masz za bogata to dajesz na wyzszy rowek. I nic sie nie stanie, ew bedzie zalewac swiece ( bogata ) lub temperatura spalania znacznie wzrosnie ( uboga ). A chyba to logiczne ze najnizszy rowek jest na dole a najwyzszy na gorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 20:49, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Źle powiedziałem z tymi rowkami. Coś mi się pomieszało. Chodziło mi o to, żeby sobie nazwać rowki, który najwyższy, a który najniższy i chciałem zapytać który rowek to bogata mieszanka, a który uboga. Wystarczy, że ktoś powie, czy ten rowek najbliżej szpica, to mieszanka najuboższa czy najbogatsza, to już się domyślę jakie są pozostałe rowki? A jak reguluję śrubą ze sprężyną, to jak świeca jest(załóżmy) mokra, to śrubę trzeba dokręcić? Aha, to jak dam na 4 rowek, to silnik się tylko będzie mocno grzał, i będzie mógł się przegrzać, ale po ostygnięciu znów będzie działał i nic innego się nie stanie? Bo ja się tak zastanawiałem, czy się nie zatrze, albo coś innego poważnego się z nim nie stanie. I jeszcze proszę o odpowiedź nr 7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:53, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jezeli masz swice mokra to masz za bogata mieszanke ( za duzo benzyny ) jezeli sucha to jest za uboga ( za duzo powietrza ) mozna to regulowac srodkowa srubka ze sprezynka. |
Z całym szacunkiem, ale bzdury prawisz Kolego. To jest śruba regulacji wolnych obrotów. Jeżeli tym regulujesz gaźnik, to powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 21:03, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja się podepnę.
Mac ja mam właśnie suchą świecę i jak to wyregulować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:10, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli pali ładnie ciepły i zimny, a przy v max nie gaśnie na chwilę i nie zwalnia, to znaczy że poziom paliwa masz dobry.
Więc do regulacji zostaje Ci mieszanka, regulowana właśnie rowkami na iglicy. Popatrzcie na budowę gaźnika i będziecie wiedzieli dlaczego gdy iglica będzie wyżej mieszanka będzie bogatsza w paliwo a gdy iglica będzie niżej mieszanka będzie uboga. Iglicę podnosi się za pomocą rowków. Więc jeżeli blaszkę dasz bliżej ostrej części iglicy, iglica będzie podniesiona, czyli mieszanka bogata.
I odwrotnie, jeżeli blaszkę dasz od strony tępej części iglicy, będzie ona niżej, mieszanka uboższa.
A co do świecy, jeżeli świeca jest sucha, musisz podnieść iglicę, czyli przesunąć blaszkę bliżej ostrej części iglicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 21:11, 19 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 21:13, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki serdeczne.
a czym może być spowodowane mulenie na 3 biegu?nie aż tak bardzo to przeszkadza ale ogar wtedy jest trochę słaby i mniejsza górka i już buuuu być może że za mocno ścisnąłem opaskę na rurce i za mało powietrza dostaje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:14, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro Ci muli i świeca jest sucha, to obstawiam za mało paliwa, podwyższ iglicę.
Bo ja miałem podobne objawy, na 3 się kiepsko rozpędzał, ale u mnie zalewało, miałem za wysoki poziom paliwa w komorze.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:15, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1.Sucha czarna na elektrodzie i lekko mokra na gwincie. |
Za dużo paliwa względem powietrza, mała liczba oktanowa paliwa.
zalanie, za duzo oleju, olej mineralny, który się oddzielił od benzyny, brak iskry pod ciśnieniem, mała liczba oktanowa paliwa.
Cytat: | 3.Cała sucha(o ile taka może być) |
i najczęściej z białym nalotem, za duzo powietrza wzgledem powietrza.
Cytat: | 4.Skoro się zaleca jeździć tylko na 2 rowkach to po co są aż 4 ? |
Czasem przy modyfikacjach silnika, wyrobieniu się części tak się daje.
Cytat: | 5.Co się może stać jak się będzie jeździło na 3 rowku? A co jak na 4? |
Jeśli masz seryjny silnik to będzie ją zalewać.
Cytat: | 6.Od kąt pamiętam nie mogę się nauczyć gdzie jest najwyższy a gdzie najniższy rowek. Kiedyś zapamiętałem na chwilę, ale już mi wyleciało z głowy. Tak jak iglica wchodzi do dziury w gaźniku-szpicem do dołu to jest duł iglicy, a ta część, która jest przyczepiona do tej nakrętki gaźnika to góra iglicy. I teraz gdzie jest najniższy, a gdzie najwyższy rowek?(Najbliżej szpica najwyższy/najniższy rowek, a im dalej od szpica to najwyższy/najniższy rowek) |
Jeśli zabezpieczenie założysz na rowek od strny zakończonej ostrą częścią bedzie dostawać mniej paliwa, zabezpieczenie dajac o rowek wyzej zwiekszasz dawkę paliwa.
Cytat: | 7. Czy świeca w jawie mogła dostać przebicia od tego, że gaźnik był ustawiony tak, że po wykręceniu świecy, miała ona kolor: na elektrodzie suchy, czarny, na gwincie mokry. |
Tak, zalało świecę, która wtedy się zepsuła.
pozdro.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gregorius
Nowy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:16, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
mulenie na 3 biegu jest spowodowane złym poziomem w komorze pływakowej. Teraz nie pamiętam czy masz dogiąc czy odgiąc, ale wydaje mi sie ze poziom za wysoki jest, więcj odegnij do dołu ciut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 21:17, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie..Jutro z tymi prezentami jeszcze się pobawię.Leci pochwałka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 21:29, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Na pewno nikt się nie pomylił, że jak jest za dużo paliwa to świeca sucha? A nie przypadkiem mokra?
Ogarzysta200 jak muli to za dużo paliwa, a jak przerywa to za mało. W twoim przypadku musisz zrobić tak jak mówił Gregorius- podgiąć blaszkę delikatnie do dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:37, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
plusminus napisał: |
Jeśli zabezpieczenie założysz na rowek od strny zakończonej ostrą częścią bedzie dostawać mniej paliwa, zabezpieczenie dajac o rowek wyzej zwiekszasz dawkę paliwa.
|
Czekaj, kurde, To odwrotnie niż ja pisałem. Ale jak to możliwe. Przecież iglica zwęża się ku dołowi. I im ją dasz wyżej, tym zaworek jest bardziej otwarty i dostaje więcej paliwa
No na logikę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:44, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
O sorki.. "machłem się" Oczywiscie ma być odwrotnie, czyli dobrze pisałeś..
razor500 napisał: | Na pewno nikt się nie pomylił, że jak jest za dużo paliwa to świeca sucha? A nie przypadkiem mokra? |
Jeśli jest czarna i sucha to tak właśnie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 21:51, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jak świeca jest sucha to iglica o 1 rowek dalej od szpica, lub blaszka w komorze pływakowej w duł?
Da się ustawić gaźnik w ten sposób, żeby poziom paliwa w komorze ustawić ciut wyższy niż powinien być i potem regulować samą iglicą, żeby silnik nie mulił, nie przerywał przy wyższych prędkościach, palił ładnie ciepły i zimny oraz trzymał wolne obroty?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez razor500 dnia Czw 21:53, 19 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|