Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:14, 12 Lip 2009 Temat postu: [Jawa 50] Filtr powietrza - nie pali |
|
|
Szukałem i nie znalazłem.
Mianowicie niedawno straciłem filtr powietrza, kupiłem identyczny na Allegro niestety po zamontowaniu filtra Jawa nie chce zapalić. Tak jak by miała za mało powietrza - bez filtra pali całkiem ładnie (ale też nie zawsze od razu, ale to już temat na inną "gawęde" ), a śmiga to już w ogóle jak czort no ale wiadomo, że dla silnika to nie jest zbyt bezpieczne.
Co mogło się zwalić w okresie miedzy starym filtrem a nowym, że teraz nagle mu za mało powietrza). Dodam jeszcze, że filtr zamontowałem póki co bez wkładu więc teoretycznie powietrza jest więcej niż będzie z wkłądem.
Bez filtra zrobiłem tylko 6-7 km w sytuacji wyższej konieczności
Filtr wersja oczywiście w pudełku z rurką gumową.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mr. t dnia Nie 21:09, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Nie 19:06, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wyreguluj gaźnik albo przeczyść ten filtr
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 19:53, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie coś musi być z tym filtrem. Jeśli nic nie regulowałeś, a zmieniłeś tylko ten filtr, to musi być jego wina. Innego wytłumaczenia nie ma. Chyba, że inny filtr potrzebuje innej regulacji. Tak jak mówi poprzednik - spróbuj doregulować gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez enedueriketake dnia Nie 21:17, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:13, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tak...
w zasadzie to oczywiście chodzi o filtr powietrza a nie paliwa (pomyliłem się pisząc posta), No nic jutro z tym powalczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 21:16, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli zmieniłeś filtr powietrza, to rzeczywiście musisz doregulować gaźnik, bo dostaje albo więcej, albo mniej powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:37, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze małe pytanie do regulacji. Iglicę to chyba mam na pierwszym ząbku i tu raczej nie ma co kombinować, czyli regulować śrubą obrotów czy raczej blaszką w komoerze pływakowej. - Gdzieś na tym forum ktoś pisał, że tej blaszki to w ogóle nie powinno się ruszać, więc już sam nie wiem jak to jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RaceKing1
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski
|
Wysłany: Pon 9:02, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dlaczego masz iglice na pierwszym ząbku? masz silnik na dotarciu,bo nie rozumiem...
Ja mam na drugim ząbku od dołu i śmiga jak należy,sprawdź czy nie wywala Ci benzyny na wysokich obrotach,bo jeśli tak to oznaczałoby to,że za dużo paliwa dostaje,jeśli tak do odegnij tą blaszkę w komorze pływakowej,spokojnie,można ją regulować
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 9:27, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Najpierw pobaw się blaszką, a jeśli to nic nie pomoże, możesz też zajrzeć do iglicy.
PS. Tylko delikatnie z tą blaszką, bo można łatwo uszkodzić!
EDIT: Jest jeszcze jedna opcja. Nie wiem jakie są konsekwencje jeżdżenia bez filtra powietrza, ale może coś z tym związanego jest przyczyną. Może się coś zapchało?
Niech się wypowie pks100 - to jest mój MASTER
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez enedueriketake dnia Pon 9:33, 13 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:40, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No miałem na pierwszym... ale od góry ... dam chyba zgodnie z instrukcją na 2 od dołu i popróbuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RaceKing1
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski
|
Wysłany: Pon 13:42, 13 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
no daj na drugi od dołu,tak jak ja mam powinno śmigać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 9:43, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Przy wymianie filtra zawsze reguluje się gaźnik, jest to normalne... Do tego włóż filtr, aby wszystko grało... Stopniowo odginaj blaszkę w komorze w dół, aż przestanie zalewać świecę i będzie bdb. jeździł, robi się to minimalnie. Potem na podstawie koloru świecy ustawiasz wysokość iglicy, czarna niżej, biała wyżej. Ma być jasny brąz. Teraz pozostaje regulacja obrotów i komplet. Podczas regulacji blaszki może okazać się, że nie da się doregulować wtedy trzeba wymeinić zaworek iglicowy, sprawdizć pływak, wypolerować trzpień pływaka i do wymiany dysze. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:46, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z poradami podregulowałem gaźnik. Motorek pali już bez problemu ale mam problem z ustawieniem obrotów na biegu jałowym. Problem polega na tym, że w momencie gdy mam wysokie obroty i lekko tylko ruszę śrubką to spadają tak, że motorek po chwili gaśnie. Co może być tego przyczyną. Zauważyłem też, że silnik nie trzyma trochę obrotów.
Jak udało mi się trafić w miarę niskie obroty to chwile tak pochodził a potem znów zaczął głośniej wyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 19:48, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A zalewa świecę? Jaki kolor? Możesz mieć za niski lub za wysoki poziom paliwa, raczej za niski... Winą może być lewe powietrze, nieoryginalna wytarta śruba obrotów, wytarta przepustnica i iglica. Nawet dysze, pływak i zaworek mają wpływ, jak i poziom paliwa i kranik. Szukaj. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr. t
Początkujący
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:30, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Kolor świecy - średnio-brązowa. Nie zalewa, motor pali bez problemu po każdym zgaśnięciu.
EDIT: Po odgięciu blaszki w dół jest lepiej, czyli było za dużo paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mr. t dnia Śro 11:35, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|