Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adasq
Początkujący
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nysa
|
Wysłany: Pią 14:32, 19 Cze 2009 Temat postu: jak ustawic zaplon ?? |
|
|
siemka mam ogara 200 robie remont silnika i nie wiem czy ustawic zaplon tak jak ksiazka pisze 1,2 - 1,5 czy jak ludzie na forum pisze 1,8 - 2,0 ?? dzieki z gory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pią 14:39, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
jak masz odblokowany silnik itp itd to 1,8-2.0 a jak fabrycznie to te 1,5 ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juskief
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Pią 14:40, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
1,8 - 2,0 bo polacy stosowali takie zamulenie ze zapłon występował za wcześnie i przez to był słabszy
EDIT:snikers1991 pisaliśmy posty w tym samym czasie i brzmia tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juskief dnia Pią 14:43, 19 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adasq
Początkujący
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nysa
|
Wysłany: Pią 14:44, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
aha spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pią 15:12, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
dokladnie 1 minuta roznicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 16:02, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
juskief napisał: | 1,8 - 2,0 bo polacy stosowali takie zamulenie ze zapłon występował za wcześnie i przez to był słabszy
EDIT:snikers1991 pisaliśmy posty w tym samym czasie i brzmia tak samo. |
Nie prawda, nie polacy ale czesi ustawiali na polskie zlecenie zaplon ok. 1,5mm przed GMP i byl ten zaplon w stosuku do 1,8mm przed GMP za pozny, a nie za wczesny. Uwazam, ze mial on o wiele wiecej zalet niz minusow. Silnik malo palil, byl bezawaryjny, dlugozywotny, trudno go bylo zatrzec, malo palil, byl ekonomiczny i odpalal zawsze i wszedzie, niezaleznie jaki silnik byl cieply. Taki silnik nie byl wysilony i spokojnie mozna bylo na nim przejechac 20 000km. Po co zaplon wiec przekrecac?, aby zajechac silnik?. Czy roznica z 45 - 55km/h do 60 - 75km/h to tak duzo? Wolisz jechac 10km/h szybciej czy 6 000km dluzej? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adasq
Początkujący
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nysa
|
Wysłany: Sob 13:42, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 - to jak mam wiec ustwaic ten zaplon ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sniiKe
Wymiatacz
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Sob 15:53, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
1.8-2.0mm - 60 - 75km/h - krótsza żywotność silnika
1.3-1.5mm - 45 - 55km/h - dłuższa żywotność silnika
I wybieraj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azanth
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Mielec ;]
|
Wysłany: Sob 20:36, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: | juskief napisał: | 1,8 - 2,0 bo polacy stosowali takie zamulenie ze zapłon występował za wcześnie i przez to był słabszy
EDIT:snikers1991 pisaliśmy posty w tym samym czasie i brzmia tak samo. |
Nie prawda, nie polacy ale czesi ustawiali na polskie zlecenie zaplon ok. 1,5mm przed GMP i byl ten zaplon w stosuku do 1,8mm przed GMP za pozny, a nie za wczesny. Uwazam, ze mial on o wiele wiecej zalet niz minusow. Silnik malo palil, byl bezawaryjny, dlugozywotny, trudno go bylo zatrzec, malo palil, byl ekonomiczny i odpalal zawsze i wszedzie, niezaleznie jaki silnik byl cieply. Taki silnik nie byl wysilony i spokojnie mozna bylo na nim przejechac 20 000km. Po co zaplon wiec przekrecac?, aby zajechac silnik?. Czy roznica z 45 - 55km/h do 60 - 75km/h to tak duzo? Wolisz jechac 10km/h szybciej czy 6 000km dluzej? Pozdrawiam |
Ja Ci powiem że nawet zablokowane jawki umiały nie zapalać jak były ciepłe itd... Jawa 50 to specyficzny motor który np nie pali nie wiadomo z jakiej przyczyny : D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 9:35, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Azanth nawet najdrozszy samochod czasem nie zapali...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azanth
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Mielec ;]
|
Wysłany: Nie 16:36, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wszystko zależy od egzemplarzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 18:07, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Azanth napisał: | wszystko zależy od egzemplarzu |
Otoz ta dygresja chcialem to podsumowac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|