Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwester.senger
Nowy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:00, 09 Sie 2008 Temat postu: Jak ustawic wyprzedzenie zapłonu |
|
|
witam mógł by to ktos wytłumaczyc (zastosowałem sie do opisu)
"Żeby się dostać do przerywacza, musimy odkręcić 3 śruby mocujące dekielek iskrownika. Zapłon należy ustawiać w takiej kolejności, jak to jest napisane.
Najpierw należy tak ustawić wał silnika (np. przez kręcenie śrubą mocującą krzywkę) żeby styki przerywacza były rozwarte. Potem sprawdza się szczelinomierzem odległość między rozwartymi stykami, która powinna wynosić 0,4mm. Jeśli tak nie jest, to należy poluźnić wkręt skręcający kowadełko z silnikiem (po prawej stronie styków) i w odpowiednią stronę przesunąć kowadełko tak, żeby szczelina miała swoje 0,4mm.
Po ustawieniu przerwy na platynkach, bierzemy się za właściwą regulację. Przy prawidłowo ustawionym wyprzedzeniu zapłonu, początek rozwarcia styków powinien nastąpić w odległości 1,2 - 1,5mm* przed GMP (górny martwy punkt) tłoka. Należy zmierzyć to suwmiarką lub głębokościomierzem (najlepiej po zdjęciu głowicy, gdyż całość utrudnia skośnie umieszczony otwór świecy). Dużo lepiej jest zastosować specjalny czujnik zegarowy, który wkręca się w miejsce świecy - jednak jest to urządzenie trudno dostępne, więc zostaje suwmiarka. Jeśli wyprzedzenie zapłonu jest niewłaściwe, należy poluzować uchwyty od postawy magneta i obrócić je w prawo żeby zmniejszyć wyprzedzenie, lub w lewo żeby zwiększyć wyprzedzenie zapłonu (podstawę da się obrócić na maksa o 20 stopni). Jeśli mamy to już za sobą, należy wszystko poskręcać i jeszcze raz sprawdzić wyprzedzenie zapłonu.
* w instrukcji zaleca się ustawienie zapłonu na 1,2-1,5mm przed GMP. Są to jednak dane wersji ze zdławionym silnikiem, wersja bez blokad ma 1,8-2,0mm przed GMP. Z życia jednak wiem, że wyprzedzenie należy dobrać doświadczalnie - ponieważ każdy silnik jest inny."
mógł by ktos pokazac na zdjeciu jak ustawic to wyprzedzenie zapłonu bo nie wiem gdzie sa te uchwyty od postawy magneta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|