Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 20:59, 21 Gru 2011 Temat postu: Jak obniżyć maxymalnie spalanie w jawce? |
|
|
Witam. Widziałem już podobne tematy ale dalej nie do końca wiem co robić. Tak jak w temacie napisałem. Jako, że ceny paliwa są coraz droższe, to powoli zaczynam nie wyrabiać na paliwo, dlatego chcę zrobić z jawką coś aby obniżyć spalanie najbardziej jak się da, ale żeby jednocześnie nie stracić zbytnio na osiągach. Pierwsza rzecz to szczelność komory pływakowej. Czy pod pokrywą komory mam uszczelkę czy nie, to i tak jak ma odkręcony kranik po chwili pod uszczelką komory pływaka zaczyna się robić wilgotno. Dotychczas miałem podkładkę założoną, ale dzisiaj zdjąłem ją bo ona nic nie daje. Co można zrobić żeby tam cały czas było sucho? Poziom paliwa w komorze mam ustawiony idealnie. Dalej.. silnik mam w bdb stanie, w 99% oryginalny(pierścienie zmieniałem) a cała reszta jest ok(tak nawiasem to ma przebieg tylko 8k km) Jednak podobno wyregulowanie silnika ma też duży wpływ na spalanie. No więc może teraz iglica: mam na 2 rowku od dołu. Dużo, by to obniżyło spalanie jak bym dał na najwyższy rowek?(jako, że od zawsze miałem problemy z tym gdzie jest góra a gdzie dół iglicy, tak więc opis ustawień mojej iglicy opisywałem na podstawie, że dół iglicy jest w tej stożkowatej części, a górna w części z rowkami). Co da zmiana króćca na zablokowany(jaka strata osiągów/mniejsze spalanie). Mam 2 komplety dyszy(to samo pytania o osiągi i spalanie). I chyba ostatnia sprawa ustawienie zapłonu: wyprzedzenie 2mm może nawet 2,05-2,1mm(wiem, że prawidłowe to 1,8-2mm ale na takim jakie mam lepiej się wkręca na obroty), aha no i znów pytanie: co da zmniejszenie wyprzedzenia? Prosiłbym, żeby ktoś opisał co da poszczególna przeróbka, na jakich ustawieniach spalanie jest najniższe, ale też jak byście mogli napisać najkorzystniejsze ustawienie, żeby były i osiągi dobre i spalanie nie za duże. Z góry dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bury159753
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 21:05, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
nwm czy to pomoże, ale jeżeli chcesz uszczelnić komore paliwa w gażniku to użyj silikonu na złączach dekielka i komory od strony zewnętrznej- nie wiem czy to dobry pomysł, ale spróbować można. Uszczelnij dobrze kruciec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Śro 21:34, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wyczyszczenie, wyregulowanie i uszczelnienie jikova, ew. inny gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 21:58, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ktoś się wypowiadał że na gaźniku od piły motorowej pali mniej. temat wisi w dziale tuning mechaniczny chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 23:38, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
a silikonem sobie można po palcach jedynie posmarować... skoro pokrywka od pływaka jest wilgotna to najwyraźniej nie jest dobrze poziom ustawiony albo ustawiałeś przez zanurzenie pływaka i nie wiesz o tym że przepuszcza Ci zaworek iglicowy, najlepiej w tym wszystkim wymienić gaźnik na jakiś nowszy i lepiej wyposażony, z tym dużo nie zrobisz ale jeśli koniecznie chcesz kombinować to na początek powinieneś zmienić dysze na mniejsze a reszta to już doświadczalne testowanie, trzeba by dać może świecę o większej ciepłocie (większym oddawaniu ciepła do otoczenia) bo mniej paliwa to większa temperatura, zapłon trzeba by opóźnić gdy zacznie palić stukowo (to musisz usłyszeć, oczywiście stracisz na mocy) iglicę i poziom na pływaku w zależności od zabarwienia świecy, iglica ma mniejsze znaczenie więc ja bym zamontował na drugim od dołu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
razor500
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 11:38, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie już gdzieś czytałem, że nie powinni się uszczelniać gaźnika silikonem. Żeby sprawdzić czy ten zaworek jest dobry, to wystarczy go wcisnąć i dmuchnąć w miejsce, gdzie wchodzi rurka od paliwa? Jeśli powietrze nie będzie nigdzie uciekało znaczy, że wszystko jest ok? Zmiana gaźnika raczej w grę nie wchodzi, bo mi się to nie opłaca za bardzo. Wolę coś pokombinować z jikovem. Przejrzę te 2 komplety dysz które mam i założę te mniejsze. Świeca chyba jest ok- ciepłota F75. A poziom w komorze pływakowej jest dobry- świeca ma kolor taki jaki powinna mieć czyli jasnobrązowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawkowicz223
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Czw 21:48, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się ze gdy pozbawimy jawki orginalnego gaźnika to nie jest już ta sama jawka niema tego nie powtrzającego się dzwieku tylko jakiś pierd z gaźnika, mając jawke nie stety trzeba sie liczyć z takimi rzeczami,więc jezli chcesz zmiejszyć spalanie to jeżdzij jawką tylko w niedziele a reszte rowerem lub kup coś innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 22:39, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
no niestety zaworka tak prosto się nie sprawdza... palcem działasz z dużo większą siłą niż pływak więc musisz podłączy wężyk i metodą naczyń połączonych, po ustaleniu się poziomu nie powinien przy słupie wody 40cm przez 15 minut się podnieść przy czym i tak najlepsza opcja to wymiana na inny, zwężka na króćcu raczej też spalania za bardzo nie obniży, może wydłużenie króćca (żeby lepiej się paliwo mieszało), jakaś membrana ale to trzeba by policzyć itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 23:04, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
moskit122 napisał: | no niestety zaworka tak prosto się nie sprawdza... palcem działasz z dużo większą siłą niż pływak więc musisz podłączy wężyk i metodą naczyń połączonych, po ustaleniu się poziomu nie powinien przy słupie wody 40cm przez 15 minut się podnieść. |
Nikt Ci takiego czegoś nie będzie robił, bo to jest za dokładne dla tego gaźnika. Przerost formy nad treścią i tyle. Dmuchnięcie przytrzymując blaszkę palcem wystarcza..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Czw 23:41, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 9:19, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
taak jak lekko trzymasz palec i wyczujesz minimalne przepuszczanie powietrza... a potem silnik wariuje i co chwila posty na forum że to zalewa a blaszka jest dogięta w dół, to jest metoda uniwersalna, prosta do wykonania bez dodatkowych narzędzi (do SHL musiałem zrobić okienko z pleksy...) no i przede wszystkim pewna, ja tak robię z każdym gaźnikiem i zawsze jestem pewny każdej regulacji. plusminus: może Ty masz doświadczenie i wuczujesz uszkodzony zaworek ale taki gość który za dużo nie wie powinien używać schematycznych metod gdzie nie ma miejsca na wyczucie a przy okazji nauczy się czegoś nowego
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|