Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem00
Nowy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin/ stanisławów duży
|
Wysłany: Wto 18:35, 12 Sie 2008 Temat postu: Ja rozdzielić połówki kartera?. |
|
|
Nie mogę rozdzielić połówek kartera. Sprzęgło zdjęte, koło zębate z wału też, śruby łączące połówki kartera wykręcone. Tylko magneta nie zdjąłem.
Macie jakieś rady?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MichalF
Wymiatacz
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: sie wziol ramzes?
|
Wysłany: Wto 18:47, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
srubokretem podważ, bo łożyska na wale najbardziej trzymią, ty sie bierzesz za rozbieranie silnika a nie wiesz jak kartery rozpołowić? Zal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Wto 19:46, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a po jakiego h** chesz rozpolowic kartery jak masz niezdjęte magneto na gorze karerow tam jak masz mocowana do ramy popukaj ostrym srobokrętem i się rozejdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Wto 20:01, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
musisz z dwochh stron jednoczesnie rozpolawiac, tam gdzie sa mocowania mozesz zrobic tak jak mowi kajtekq od strony c ylindra mozesz wziasc srube 8 ( na kluczyk 13) i dwie nakretki i tak oprzec nakretki ze jak bedziesz nimi ciagnal to bedzie sie rozpolawiac tzn wkladasz ta srube z dwoma nakretkami jedna nakretke nakrecisz nie do samego konca lepka sruby tak z centymetr od i przylozysz do jednej scianki karteru tam gdzie wchodzi cylinder a druga nakretke ustaw tak zeby tez przylegala do karteru tylko ze tego drugiego ) i po prostu jedna nakretke bedziesz dokrecal druga odkrecal i automatycznie Ci bedzie rozpolawiac)
moze skomplikowanie to wyglada w opisie ale naprawde to jest banal a ile oszczedza nerwow i pracy i chroni przed uszkodzeniami..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przem00
Nowy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin/ stanisławów duży
|
Wysłany: Wto 20:19, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki Kojot. Wypróbuję Twój sposób. Właśnie od strony cylindra nie puszcza. Próbowałem podważać śrubokrętm ,ale nic nie dało, a bałem się bić młotkiem w śrubokręt żeby karter nie pękł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przem00 dnia Wto 20:21, 12 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Wto 20:23, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
jak bedziesz pukal srubokretem to zrobisz takie dziury ze Ci potem olej bedzie sie lal.... a w dodatku tam przy cylindrze jak bedziesz pukal to bedzie kopresja uciekac i silikon od razu mowie nie pomoze ) mysle ze zrozumiales o co kaman z ta srubka ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Wto 20:37, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
kojot ma racje ale jak sie umie walnąc tam gdzie trzeba to mlotkiem tez sie rozpolowi
ja rozpolawaialem 1 raz w zyciu kartery i delilatnie poklemi sie rozlazly i dzisaj zlozylem go do kupy i nic nicieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Wto 20:39, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ale jak sie lozyska zapieka to mozna bedzie prac ile wlezie wszystko speka a i tak nie zejdzie nic ) trzeba brac to pod uwage ze to wiekowy motor a jezeli nie byl nigdy jeszcze rozbierany to tym bardziej jest trudniej..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Wto 21:42, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No chlopaki, jesli chcecie traktowac wkretakami kartery, to juz oczekuje tematow typu "po remoncie cieknie olej"..
To jest dural, i nie mozna w ten sposob wogole do tego podchodzic; zaostrz kawalek drewka i przez nie pukaj, a nie to jakis klocek mosiezny i mozesz sprobowac puknac w wal lub tryb (wczesniej zdjetego kosza sprzeglowego).
Byc moze ktos przed Toba "wspanialomyslnie" zlozyl go na silicon, wiec troszku wiecej sily bedziesz musial uzyc, bo inaczej nie rozpolowisz silnika..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
David
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 20:40, 13 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ja to po odkręceniu wszystkich śrub,biorę drewienko i pukam w środek od góry i od dołu,potem wybijam wałek startera,następnie gumowym młotkiem bije w wałek ten od kosza sprzęgłowego i mosiężnym wybijakiem zbijam wał z lewego łożyska i wszystko pięknie się rozchodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Pon 11:07, 18 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Najlepszy sposób to młotek i przecinak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przem00
Nowy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin/ stanisławów duży
|
Wysłany: Pią 19:14, 22 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Kartery rozdzielone, głównie za pomocą młotka i przecinaka, niestety. Ciężko było. Silnik już złożony i zamontowany w Jawce. Teraz morduję się z ustawieniem zapłonu i gaźnika. Jawka jeździ, wszystko w miarę ok.
PS. Do MichalF: to forum nie jest po to,aby oceniać umiejętności innych i pokazywać swoją wyższość nad początkującym użytkownikiem Jawki. Gdybym wszystko wiedział, to bym nie pytał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Pią 22:11, 22 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
no to git a masz wszyskie biegi?
mowilem ja jak robie mojego ogara to nawet bez mlotka niezaczynam
a jak sobie poradziles z mnagnetem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 8:20, 23 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Najlepszy sposób to młotek i przecinak. | Weź sie druciarzu nie odzywaj, bo mi się rzygać chce jak czytam Twoje gówniane posty. Po użyciu ruskiego klucza (młotek, przecinak) do rozpołowienia będą się dziać niezłe jaja i nawet nie będziesz wiedział, że to przez to (falujące obroty, nie trzymanie wolnych, problemy z zapalaniem, świst)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Sob 9:47, 23 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
co ty gadasz jakos zlozylem i ani kropelka mi nieciekla z silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|