Iskra jest , nie pali
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:57, 11 Sie 2011    Temat postu: Iskra jest , nie pali

Witam!
Mam owy problem iskrę mam ale nie pali , zapłon jest w 100% dobrze ustawiony , rozbierałem cyla sprawdzałem tłok , 3 pierścienie wszytko ok nie pęknięty zero rys , gaznik przedmuchany kompresorem , czysty , sprawdzałem cewkę WN , Kable WN fajkę , wszystko na nic , więc tak na stacyjce wczesniej w pozycji na "0" świeca dawała iskrę , na "1" gdzie sie włącza lampe tez , i oczyw. gdzie sie wylacza to sie wyłączała , dzisiaj na "0" iskry nie mialem a na "1" byla taka trochę slaba niewyraźa ale niebieska. Co byście obstawiali? dodam ze wlewałem bezpośrednio do cyla benze i nie gadał NIC , pchalem i NIC . Więc słucham ... ? Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Czw 20:02, 11 Sie 2011    Temat postu:

Przeczyść styki w stacyjce i iskrowniku.

EDIT
A kondensator sprawdzałeś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juskief dnia Czw 20:06, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:06, 11 Sie 2011    Temat postu:

A czy nowy kondensator w iskrowniku by coś dał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Czw 20:07, 11 Sie 2011    Temat postu:

Może pomóc.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juskief dnia Czw 20:08, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:11, 11 Sie 2011    Temat postu:

A jakie są najczęstsze przyczyny ?
U mnie wgl nie chce ruszyć , jak pisałem benzyna wszytko jest , mam 3 świece 2 iskry i brisk na iskrze f95 jest iskra na f80 jest słaba a na brisku niema wgl ... wiec nie wiem , zdam sie na was...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Czw 20:17, 11 Sie 2011    Temat postu:

Najczęstsze przyczyny niepalenia motoru to właśnie zapłon, gaźnik i kondensator.
Wymień kondensator i napisz czy pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 21:40, 11 Sie 2011    Temat postu:

kondensator należy do zapłonu... ale szczegół, skoro kolega pisze że coś tam zadziało się jak stacyjka kręci (słaba iskra i jeszcze słabsza) to na początek proponuję odpiąć (odkręcić) kabel który idzie do lampy tak na wszelki wypadek czy nie robi bałaganu, i dalej sprawdzamy iskrę, jeśli wszystko jest dobrze ustawione, iskra jest słaba to albo cewka NN, albo kondensator albo cewka WN, najpewniej kondensator ale to wszystko jeśli jest dobrze ustawione bo jak jest źle to można sobie wrózyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 21:47, 11 Sie 2011    Temat postu:

Dokładnie- moskit122 lubie Cię za takie wypowiedzi lekko gaszące lekko 'dobre'.
Jesteś głosem całego forum bo zawsze chce Ci sie pisać dużo, mądrze i na temat...
Wiem wiem cukier; no ale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:44, 12 Sie 2011    Temat postu:

Więc tak , podłaczałem bezpośrednio do cewki , NIC , kupiłem nowy kondens. NIC , nową platynę NIC , wgl niema iskry teraz , co myslicie na ten temat ? Mam 2gi iskrownik w innym silniku i na nim iskra była. Poza jakies sugestie są?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 19:16, 12 Sie 2011    Temat postu:

moskit122 napisał:
to na początek proponuję odpiąć (odkręcić) kabel który idzie do lampy tak na wszelki wypadek czy nie robi bałaganu,

Spotkałem się już z paroma jawkami, gdzie plus idzie to lampy i dopiero wraca do cewki WN, więc czasami odłączenie jego spowoduje brak prądu.. Wink
Więc pewnie teraz cos źle podłaczyłeś. Na sam początek uzbrój sie w schemat instalacji elektrycznej i posprawdzaj czy wszystkie połaczenia są dobre oraz czy piny w stacyjce jak i masa przy cewce WN nie jest zaśniedziała. Następnie rozbierz jeszcze raz przerywacz i przetrzyj papierem/pilnikiem jego styki, bo nowe przerywacze często są pokrywane lakierem bezbarwnym i złóż go pamietając o kolejności podkłądek izolujących kable od masy. Ustaw zapłon oraz przerwę na przerywaczu i wypnij z kabelków przy przerywaczu kabelek od cewki NN oraz kondensatora (chociaż niekoniecznie to ostatnie) i podepnij tam '+' z akumulatora, zaś '-' z tego akumulatora podczep pod masę wpinając tam cewkę NN bądź świetlną, włącz zapłon i sprawdź czy wtedy pojawi sie iskra. Wykluczy to całą instalację poza cewką NN oraz kondensatorem. Próbuj aż do skutku jeżeli dalej nie będzie iskry szukający przyczyny juz chyba tylko w instalacji el..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:26, 12 Sie 2011    Temat postu:

a mozna jasniej co do tej cewki NN ? pisalem wyzej podlaczalem na tej konfiguracji BEZPOŚREDNIO do cewki WN z jawki i innej jawy i dosłownie ZERO reakcji , mam odizolowane przejścia masy , tylko kondensator był złączony z innym - nie oddzielony. . Jutro wymienie iskownik na 2gi 30w i zobazcymy czy zagada , zastosuje sie do czyszczenia styków , przeczyszcze platynkę , i takie pytanie mam teraz 20w iskrownik a chce dac 30w , mysle ze nic sie nie stanie ale czy połozenie 20w iskrownika moze byc takie samo jak 30w ? w sensie chodzi mi o jego obrót ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 0:29, 13 Sie 2011    Temat postu:

to powoli, odpinasz wszystko zupełnie, bierzesz do reki multimetr cyfrowy (za 15zł w brico marche na przykład) albo z braku kontrolkę na 6-24V albo nawet żarówkę 6v, podpinasz jeden kabel pod masę a drugi pod cewkę nn na zapłonie, jeśli jest prąd idziesz dalej, czyli podłączasz platynki, teraz powinien prąd być przerywany (bez kondensatora) i podłączasz dalej kabel (czy idzie do lampy czy do cewki sprawdzamy czy prąd jest na jego końcu, ) po sprawdzeniu czy jest prąd na końcu kabla podłączasz do cewki butelkowej, przy takim podłączeniu i wyregulowanych platynach (można dać większa przerwę w ramach testu) powinna się pojawić iskra mała (można dac mniejsza odległość na świecy), można tez podłączyć miernik pod kabel WN ale nie wiem na ile trzeba go ustawić (nie chcę nikogo w błąd wprowadzać czy tez przyczynić się do spalenia jakiegoś miernika), jeśli mała iskra się pojawia to podłączamy kondensator i wtedy iskra powinna zrobić się lepsza, po wyregulowaniu końcowym zapłonu maszyna (o ile reszta jest sprawna) powinna działać. Zazwyczaj idzie się obejść bez tych wszystkich cyrków poprzez wyczucie mechanika ale jak nie wiadomo co jest to trzeba po kolei.
I bez słodzenia, w którymś momencie toku myślenia mógł się pojawić błąd bo dzisiaj lekką fazę załapałem Smile tak więc mile widziane poprawki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 6:57, 14 Sie 2011    Temat postu:

Witam ponownie , więc tak , rozebrałem silnik , rozpołowiłem , cały dzien sie z tym borykałem i na koncu po złożeniu i wymianie iskrownika ( z 2giego silnika ) pojawila sie iskra HURA ! ale biegów niema ( japierdole) i znowu trzeba silnik rozpoławiać , tzn biegi na tym automacie niby wskakuja ( ta nóżka ) ale motor ich nie łapie na łańcuchu . Mam iskrę na normalnych położeniach stacyjki. Ale jestem ciekaw czy odpali ... A i zapomnialem zmienilem simery na wale ( byl tam olej ze skrzyni ) i po wsadzeniu nowych wał trochę ciężej chodzi , trzeba przyłozyc troche siły by ruszyć ... czy to normalne ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szermen dnia Nie 6:58, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 12:38, 14 Sie 2011    Temat postu:

kolego oddaj ten silnik do mechanika, nie znalazłeś przyczyny niesprawności to rozłożyłeś go na pół (pewnie młotkiem...) zupełnie nieprofesjonalnie, nie umiałeś także go zmontować prawidłowo (problem z biegami), nie znasz zupełnie budowy tego silnika, pewnie nie czytałeś żadnej literatury odnośnie napraw tak więc proponuję oddać sprzęt do kogoś odpowiednio wykwalifikowanego (lub z odpowiednim doświadczeniem) zanim zepsujesz coś jeszcze. Wał nie powinien ciężej chodzić, było o tym mówione na forum nie raz, na pewno nie zdystansowaleś go podczas montażu albo przyciera od strony zapłonu (chyba że młotek miałeś duży i wał zgiąłeś)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szermen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:09, 14 Sie 2011    Temat postu:

Dla wiadomości , silnik był rozpoławiany śrubokrętem , iskrownik nie działał , są nowe simeringi , dystansowany wał , kopka chodzi z lekkim oporem , troche ciężej niz standardowo , chociaz w każdym jest inaczej , jestem chudy , biore zębatke od sprzęgła te co napędza wał i po prostu kręce lecz z lekko wiekszym oporem jak było wczesniej, ojciec miał gro motorowerów i też w tym jawe 50 i 350 i mowił ze z początku tak jest , ze smarowania niema , dopiero po tym jak pochodzi chwile i sie spasuje to bedzie lżej , ale mniejsza z tym , część problemu jest rozwiązana bo iskra jest, ale znów jak wspomniałem jest inny , ale nie mam do tego zdrowia , jutro przełożę do innego silnika cylinder , sprzęgło i iskrownik i ruszy , 2gi silnik miał problem z gaznikiem ale w pierwszym jest on sprawny wiec powinno być ok ... mozna temat zamknąć . Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin