Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loperkowy2
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:50, 24 Lut 2010 Temat postu: Informacje o cylindrze. :) |
|
|
Witam
Na początku chciałbym powiedzieć ze wstawiłem ten temat tu, ponieważ jest to pytanie i nie wiem dokładnie jak zrobic pewną czynność
A więc tak, jestem szczęśliwym posiadaczem Ogara 200 (moje oczko w głowie) i chciałbym zapytać o pewne bo ne jestem do końca pewny czy te "miejsca" słusznie nazwałem
A więc tak czy części zaznaczone na zdjęciu poniżej (na biało) to czy są to kanały płuczące??
[link widoczny dla zalogowanych]
I czy mogę je przeszlifować papierem ściernym np. wodnym, albo jakimś cienko ziarnistym??
I czy ta część zaznaczona na tym zdjęciu czy to jest kanał wydechowy (ta "rurka" co wychodzi)??
[link widoczny dla zalogowanych]
I czym również mogę ją wyczyścić żeby była podobna do efektu "lustra", aha i czytałem że polskie cylindry produkowała firma al-mot czy jakoś tak i ponoć dawali oznaczenia w miejscu połączenia cylindra z kolankiem i czy te litera A może oznaczać ze jest to ten polski podrabiany cylinder??
Z góry dziękuje za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Śro 16:49, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
z oboma zdjęciami masz racje i tak możesz je wypolerować, czeskie cylindry miały oznaczenia A B lub C właśnie na łączeniu cylindra z kolankiem, jeżeli masz A to masz czeski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loperkowy2
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:31, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
O kurcze!!! TO wychodzi z tego że teraz mam w silniku wrzucony polski cylinder bo jka kupiłem Ogara to koleś mi powiedział ze w silniku jest chyba czeski cylek a sie okazuje ze polski mam w silniku ale w sumie max nim jechałem 70 km/h a jak bym czecha po 1-2 szlifie wrzucił to by na pewno lepiej jechał (szybszy i zrywny) co nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 21:55, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A ten cylinder ze zdjęć, to mi sie zdaje być nominał, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loperkowy2
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:55, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No, chyba prawda jak mój poprzednik stwierdził czeskie cylindry miały oznaczenie A, B lub C więc mam czeskiego na stole a polaka w silniku I chyba dam tego czecha na 1 lub 2 szlif bo to jest nominał chyba czyli 38 mm Jak myślicie dać na szlif czecha czy go od razu włożyć??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Czw 18:32, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tzn to zależy jaki stan tego czecha jednak ja na twoim miejscu bym go dał do szlifu nowy tłok pierścienie dać i jak to się mówi masz święty spokój PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Czw 19:25, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jak masz dobrze dotartego polskiego cyla to będzie dobrze na pewno nie tak jak na dobrym czechu ale zawsze tu masz już zestawik dotarty i ci tłok nie puchnie a po szlifie jest takie ryzyko przy złym docieraniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster_26
Wymiatacz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zielone płuca polski
|
Wysłany: Czw 19:47, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Profi, ale wypolerować delikatnie papierem wodnym tak jak napisał kolega loperkowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:03, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jak najbardziej, bedzie swobodniejszy przepływ mieszanki, nie będzie zawirowań, co prawda w praktyce gówno to daje, ale samopoczucie się od tego poprawia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster_26
Wymiatacz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zielone płuca polski
|
Wysłany: Pią 16:23, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A więc sie opłaca:D?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 19:04, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Makster_26 napisał: | A więc sie opłaca:D? |
Tak, przy tuningu się opłaca... w innym przypadku.. niee. Różnica będzie minimalna, jak w ogóle będzie zauważalna a po co robić sobie roboty i rozbierać silnik...
Cytat: | ak masz dobrze dotartego polskiego cyla to będzie dobrze na pewno nie tak jak na dobrym czechu ale zawsze tu masz już zestawik dotarty i ci tłok nie puchnie a po szlifie jest takie ryzyko przy złym docieraniu. |
To mi się podobało, masz u mnie plusa Żartuję, ale ma tutaj kolega rację. Jeżeli silnik chodzi i nawet jako mówisz jedzie 70km/h! a to się nie zdarza często oznacza to, że jest w świetnej kondycji, po co to zmieniać, bo co, polskie to gówno?! Raczej lepiej nie będzie, więc zostaw to tak i jak Jawka będzie wymagała remontu, założysz sobie Czecha. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster_26
Wymiatacz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zielone płuca polski
|
Wysłany: Pią 19:31, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Roboty, jak roboty...trzeba chęci:) niewiem, jak będe zmieniał tłoczek i pierścienie na wiosne to sobie wypoleruje te kanały i wylot ten od wydechu ale jeszcze wzbogace swoją wiedze na ten temat bo niechce kichy jakiejś odwalić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Makster_26 dnia Pią 19:31, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 19:55, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Makster_26 napisał: | Roboty, jak roboty...trzeba chęci:) niewiem, jak będe zmieniał tłoczek i pierścienie na wiosne to sobie wypoleruje te kanały i wylot ten od wydechu ale jeszcze wzbogace swoją wiedze na ten temat bo niechce kichy jakiejś odwalić |
No po prostu kupujesz papiery wodne różne grubości tylko ten pierwszy niezbyt gruby a tym większa ilość tym lepiej i lecisz, większy efekt co prawda daje powiększenie lub poprawka kanałów albo nawet dorobienie za pomocą pilnika lub szlifierki, usuwanie progów i innych niedoskonałości odlewów, ale jak chcesz... Warto wypolerować także skrzynie korbową, to daje efekt. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster_26
Wymiatacz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zielone płuca polski
|
Wysłany: Sob 8:08, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ogarek stoi zepsuty w garażu bo skrzynia biegów albo wałek zdawczy poszedł i jak będe rozpoławiał silnik to skrzynie korbową też wypoleruje...ale się offtop zrobił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loperkowy2
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:53, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A ja jeszcze z takim pytaniem (nie będę robił nie potrzebnie nowego tematu), mianowicie myślałem nad wymianą tego polaka na czecha ale jak mówicie że jak w takiej dobrej kondycji jest to lepiej zostawić, fakt faktem pokazał mi 70 km/h ostatnio sie z prawie odblokowanym keewayem matrixem scigałem, to na full gazie równo szliśmy , ale jak nie dawno jeszcze myślałem że czecha mam w motorku to chciałem tylko kupić czeski tłok za 30 zł i pierścienie i małe docieranie mu zrobić, ponieważ na wolnych obrotach strasznie mi tak jak by szmera w cylindrze takie tarcie o cos no a teraz już sam nie wiem co zrobić ;/ może wy coś na prawdę doradzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|