Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:54, 15 Gru 2011 Temat postu: Gwint w karterze kleić czy spawać. |
|
|
Witam!!Piszę o tym ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi w innym temacie. Mój kolega miał wypadek w ogarem 200 i szpilkę aż wyrwało z karteru.Prze gwintowałem mu na M8 i do czasu było wszystko git. Aż przyszedł remont i wykręcał szpilki .Nie chciała mu się później wkręcić i poprawił (krzywo) gwintownikiem gwint w karterze.Po czym szpilka wkręca się luźno. Teraz co z tym zrobić ?Myślałem że by to na kleju wkręcić , ale pomyślałem czy tego nie można by było zaspawać tigiem , później wywiercić i nagwintować na M6? Oczywiście jak by co to w warsztacie by mu to zrobili.Bo jak robić to porządnie. Jego najbardziej interesuje opcja z gwintem M6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Czw 21:40, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ciężki temat z tym M6. a na M9 nie dasz rady przegwintować ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Czw 21:40, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:57, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz zalać otwór aluminium i później rozwiercić i nagwntować na nowo na m6. bądź wkręcić heli coli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 23:12, 15 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
masz 3 (4) opcje, gwintujesz na jeszcze większy (jeśli się zmieści ale to bardzo osłabi ścianki) i robisz specjalną szpilkę z tym większym gwintem który się musi do końca wkręcić, możesz też nagwintować na większy i wkręcić sprężynkę (lub wstawić tulejkę) naprawczą i wtedy szpilka normalna no i najlepsza opcja to zaspawać otwór i nawiercić i nagwintować od nowa, tylko z tym wierceniem to byś musiał przemyśleć żeby to prosto było i na przyszłość wkręcaj wszystkie szpilki na klej bo z reguły nie ma potrzeby by je wykręcać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:03, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Gwintu M9 bądź M10 nie da rady już zrobić.Myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie oddanie karteru na warsztat i zaspawanie,wywiercenie oraz nagwintowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 8:53, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
tylko czy ta operacja nie będzie kosztować tyle co para używanych karterów w dobrym stanie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 13:18, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
10zł u mnie za zaspawanie, reszta we własnym zakresie a proste kartery nie traktowane młotkiem nie są takie łatwe do zdobycia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Manioko15
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia
|
Wysłany: Sob 18:36, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jest specjalny klej do aluminium, tylko drogi jest. Ale dobrze trzyma, króciec mi się trzymie na tym bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|