Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Czw 14:01, 19 Kwi 2012 Temat postu: Głowica i gaźnik - pytania |
|
|
Witam mam dwa konkretne pytania. Pierwsze. Jak mogę bez odkręcania głowicy sprawdzić czy jest szczelna ? załóżmy że nic nie dmucha itp, nowa uszczelka, wszystko było dobrze poskładane a silnik pracuje troszkę ze zbyt dużą dawką powietrza... chciałbym to sprawdzić i przejść do rozwiązania problemu nr 2 a mianowicie mam w jawce gaźnik od simsona 16n3 z samodzielnie zrobionym pod niego krućem (jest szczelny, również nowe uszczelki). Ogólnie motorek udało się z tym gaźnikiem odpalać z tym że ma ciutke za dużo powietrza - aby jeździć muszę mieć zaklejony taśmą do połowy wlot powietrza. I tutaj pytanie. Jak zmniejszyć dawkę powietrza? Iglice dałem na 2 rowek od dołu, ale w sumie to za wiele nie daje. Śrubka pod plombą jest na 1,5 obrotu. I jak to z nią jest czy jak ją wkręcam to sie zwiększa czy zmniejsza dawka powietrza ? Kolejna sprawa to śrubka ze sprężynką. Ona jest na 2,5 obrotu i jeździ się w miare ok ale nie trzyma wolnych obrotów. Ponoć ta śrubka jest właśnie od tego? A jeśli nie to jak ustawiać na tym gaźniku wolne obroty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 19:51, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Co do gaźnika to miałem w innym moto podobny problem po zmianie gaźnika na inny. Chodzi konkretnie o charta z gaźnikiem k60b. Ale nie o tym wystarczyło doświadczalnie dobrać grubość gąbki w filtrze powietrza, ale to wszystko musi być arcy szczelne bo inaczej mało-wiele jakaś dziurka i już masz muła. Bo przykrywając wlot powietrza osłabiasz max obroty. Takie były efekty u mnie. Szczelność głowicy to byłoby ciężko sprawdzić bez demontażu a w demontażu nie widzę problemu, wykręcić świecę i 4 nakrętki. Więc po co się głowić na siłę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 19:55, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Co ma głowica do lewego powietrza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 16:15, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak masz nieszczelność na głowicy to chyba łapie tamtędy powietrze? Ja tak miałem. Akurat przetestowałem wszystko i głowica szczelna. Także pozostaje tylko pytanie czy wkręcając śrubke przy krućcu zwiększam czy zmniejszam dopływ powietrza? I jeszcze jedno - jak ustawić w nim wolne obroty ? Bo nie ma tam śrubki pod przepustnicą jak np w Jikovie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 17:32, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
doman30 napisał: | Jak masz nieszczelność na głowicy to chyba łapie tamtędy powietrze? |
Możesz rozwinąć tę myśl?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 17:35, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
??? WTF ???
Powiem inaczej. Co wg Ciebie dzieje sie jak masz nieszczelną głowice ? Oprócz spadku kompresji ? Poza tym to jest off-top. Głowice mam szczelną i koniec. Jak sie znasz do odpowiedz mi na pozostałe pytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:50, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zanim ja zacząłem robić off top, Ty zadałeś pytanie o gaźnik, który ma o wiele więcej lat od Ciebie i zamiast wpisać sobie w googlach i znaleźć odpowiedź na nurtujące Ciebie pytanie zadajesz kolejne tutaj. Trochę wystarczy pomyśleć, wyjmujesz przepustnicę i patrzysz, jeżeli w gaźniku wystaje jakaś śrubka odpowiedzialna za jej regulacje to jej szukasz, może być zaślepiona, jeżeli takowej nie ma, pozostaje Ci regulacja linką. Czyż nie? Regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej śrubkę do regulacji odbywa się, ze przy jej wkręcaniu zmniejszamy ilość powietrza, odkręcając zwiększamy ilość powietrza. To również jest na wielu stronach..
A wracając do lewego powietrza w głowicy.. dziwne by było łapanie lewego powietrza w komorze spalania..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 8:45, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szukałem ale nie znalazłem :/ No ok dzięki za odpowiedź, pomogłeś mi przynajmniej. A skoro wg Ciebie na głowicy nie może łapać lewego powietrza to czemu ja miałem przy nieszczelności w tym miejscu objawy dokłądnie takie jak przy lewym? tzn silnik grzał sie mocniej, było słychać że chodzi na zbyt dużej dawce powietrza oraz świeca była jasna. A po wymianie uszczelki problem zniknął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 13:38, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
przedmuch miał i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|