Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Śro 14:45, 31 Gru 2008 Temat postu: Gaznik- krućiec |
|
|
Mam pytanie, tak je zadaje z ciekawości czy reguluje się gaznik góra dół na króćcu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Krzychu_125
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ossy
|
Wysłany: Śro 14:49, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
niby jak chcesz na króćcu regulować góra dół'??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czesio
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany: Śro 15:01, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
gaznika sie regulowac a krucicu za bardzo nieda ale chyba chodzi ci o krutszą droge mieszanki mozna by było pokombinować s krótrzym krućcem ale trzeba by było wycinac zeberka w wylindrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu_125
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ossy
|
Wysłany: Śro 22:06, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a więc tak przeglądaj różne stronki natknąłem się na pewno przeróbkę gaźnika a mianowicie "krótsza droga mieszanki" bez wycinania żeberek w cylindrze myślę że ci te zdjęcia pomogą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu_125 dnia Śro 22:09, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Śro 22:37, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Krótszy dolot to chyba będzie mniejsza moc w górnych partiach obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 23:23, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Krzychu_125 napisał: | a więc tak przeglądaj różne stronki natknąłem się na pewno przeróbkę gaźnika a mianowicie "krótsza droga mieszanki" bez wycinania żeberek w cylindrze myślę że ci te zdjęcia pomogą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Nie polecam stosowania takich przerobek. Jest to poprawianie konstruktorow. Rzeczywiscie tym krotszy jest kanal dolotowy tym mieszanka ma blizej do cylindra i cylinder napelnia sie szybciej. Nastepuje szybszy przelot mieszanki, wyzsza temperature pracy, lepsze spalanie i wiekszy wlot powrotny spalin do gaznika i kanalu wylotowego. Wiec wieksze zuzycie paliwa i bardziej niekonomiczna praca. Pozatym przy czyms takim wypadaloby zastosowac swiece wyzszej jakosci aby nie padaly. Dlugosc krocca ssacego jest scisle ustalona przez konstruktorow i radze sie tych wymiarow trzymac. Bo tym krotsza jest droga tym do gaznika dociera wyzsza temperatura i dzieja sie dziwne rzeczy z gaznikiem. Zly przelot spalin, skraplanie sie cieczy, odksztalcenia. Oglonie powaznie spada efektywnosc tego elementu. Najlepszym rowiazaniem byloby zastosowanie membrany, lub minimalne skrocenie tego elementu i zastosowanie specjalnych podkladek skutecznie izolujacych cieplo, ktorych w tamtych czasach nie bylo. W takim wypadku podniosa sie osiagi ale spadnie ekonomika. Ale co tam, raz sie zyje. Pozdrawiam i proponuje inne przerobki
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu_125
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ossy
|
Wysłany: Czw 0:11, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
więc taka przeróbka jest nieopłacalna??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Czw 0:20, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej nie opłaca się robić. Weź wypoleruj i będzie dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Czw 9:59, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o regulacje gaznika na krućcu jak krućiec jest przykręcony w gaznik dwoma śrubkami i ja jak je poluzuje to mogę podnieść gaznik góra lub dół, i nie wiem jak to wyregulować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Czw 10:20, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
po pierwsze to nic nie da podniesienie gaźnika tam musisz przykręcić bardzo szczelnie aby nie łapał lewego powietrza i tyle tego się nie reguluje Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Czw 10:24, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wiem o co ci chodzi gaźnik można przestawiać jak się go dokręca do króćca. Najlepiej jak dasz tak aby przelot był jak największy.(przesuniesz trochę i ścianka trochę zasłania).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:00, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiscie mozna tam opuszczac gaznik. Jedyny tuning krocca to minimalne poszerzenie jego srednicy i dokladne wypolerowanie. Wszystkie polaczenia powinny przebiegac idealnie i bez jakichkolwiek progow. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 15:03, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Polerowanie nie jest dobrym wyjściem w króćcu 2T. Obecnie odchodzi się od tej metody, bo po prostu nierówności na powierzchni króćca powodują zawirowania mieszanki i lepsze wymieszanie się paliwa z powietrzem. Czywiście nie powinny być te nierówności zbyt duże, ale wypolerowanie króćca na lustro nie jest dobrym pomysłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:18, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawe podejscie. To znaczy, ze mozna by tam dac jakis zawirowywacz powietrza? Cos takiego chyba bylo stosowane jako czesc tuningowa do duzego fiata. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Taka turbinka polskiej konstrukcji. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garden92
Wymiatacz
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Pią 10:13, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 chodzi ci o Turbinke Kowalskiego którą dawało się w Fiacie 126p pod gaznik??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|