Gaznik- krućiec
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 11:18, 02 Sty 2009    Temat postu:

O tak wlasie o ta. Ale w tej chwili to ma ona bardziej znaczenie historyczne niz praktyczne. Nawet sie zastanawiam czy zastosowanie takiego elementu w tym silniku byloby zauwazalne. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 16:30, 02 Sty 2009    Temat postu:

Jeśli brać pod uwagę technikę motocyklową 2T, to już się nie poleruje dolotu, można co najwyżej zaostrzyć przepustnicę od strony "natarcia"- tak jak powietrze wpada - będzie robić zawirowania

Jeśli myśleć o 4T, to po pierwsze obecnie produkowane silniki mają dolot króciutki (motocyklowe) i się nie opłaca polerować, a starsze konstrukcje są bardziej podatne na polerkę. W 4T mieszanka lepiej odparowuje, bo mamy choćby zawory, które bądź co bądź są nagrzane.

Ad turbin kowalskiego

Miało to rację bytu, ale w wiekowych konstrucjach (Kredens, malczan, poldolot), których gaźniki były hmm....archaiczne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 17:31, 02 Sty 2009    Temat postu:

Kurde a ja cały silnik prawie na lustro w środku wypolerowałem i złożyłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 17:36, 02 Sty 2009    Temat postu:

konsekwencji na minus nie odczujesz, może lekko zwiększone zużycie paliwa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 19:17, 02 Sty 2009    Temat postu:

Możesz przybliżyć to "zaostrzanie" przepustnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cieply-kc
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pią 19:32, 02 Sty 2009    Temat postu:

macq, na pewno nie bedzie różnicy, nie zaszkodzi a raczej coś doda. W tych ,,wiekowych'' konstrukcjach nie ma co liczyć na zurzycie paliwa, nawet 1 stopien celsjusza może ci zmienić spalanie o np. 0.346346472 ml. Napiszecie że to nie ważne ale jak chccie tak obliczac zużycie paliwa to nawet to jest dużo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 19:35, 02 Sty 2009    Temat postu:

O spalanie to mi tam nie chodzi bo palić to teraz będzie już ze 4. A to zaostrzanie może coś dać jak mam podkowę i czteropłuk?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czarny
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 22:02, 02 Sty 2009    Temat postu:

panowie mozna regulowac gaznik gora dol tylkotrzeba rozpilowac otwory w kruccu tylko czy to cos da??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:18, 02 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
macq, na pewno nie bedzie różnicy, nie zaszkodzi a raczej coś doda
Z polerki to mnie tak łatwo nie zagniesz. Przy dobrym nagrzaniu silnika faktycznie zlikwidowanie progów i wyrównanie nierówności da wymierne korzyści. Zależy też o których kanałach mówimy.

Kanał ssący (gaźnik -> cylek) nie powinno się polerować, można nierówności wyrównać

Komora korbowa, płuki- Można polerować, z podkową daje to dobre efekty, czyli zmniejszenie szkodliwej pojemności skrzyni korbowej

Kanał wydechowy- tu polerka jest najtrudniejsza, ale przynosi ogromne efekty. Wypolerowanie kanału wydechowego łącznie z kolankiem ( jak ktoś jest uparty to i tłumikiem) powoduje często zwiekszenie elastyczności i obrotów maksymalnych.

Są pozatym polerki i "polerki". Ta jedna to dokładne dopasowanie do siebie elementów, wypolerowanie przejść i okien na podstawie ogólnodostępnych schematów. Drugie zaś to polerowanie cylka przez zdziśka po dwóch piwach za pomocą papieru ściernego o gradacji 80, pożniej przerarcie szmatą i zawód po złożeniu tego gówna. Dobrą polerkę ludzie nieraz robią tygodniami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 10:47, 03 Sty 2009    Temat postu:

Mucie] napisał:
Kurde a ja cały silnik prawie na lustro w środku wypolerowałem i złożyłem.


Chodzi Ci o silnik jako o szkrzynie biegow i szkrzynie korbowa a takze od strony sprzegla?! Jezeli tak to nie daje nic na minus ani nie specjalnie na plus. Gdy silnik ulegl powaznemu tuningowi cos takiego mozna wykonac, lecz gdy nie to to jest tylko niepotrzebna robota. Powoduje to lepsze krazenie oleju w silniku wiec lepsze odprowadzenie ciepla, lepsze smarowanie elementow, cichsza praca, zmniejszone tarcie i wydajniejsza praca sprzegla. Tylko te zalety sa niezauwazalne chyba, ze przy pracy na zminym silnku gdy olej jest odstany. Oglnie taki zabieg jest nieoplacalny. Co do polerowania bardziej skupilbym sie na progach i laczeniach niz na dokladnym polerowaniu. To zrobilbym w drugiej kolejnosci. Co do krocca co by dalo lekkie wyfrezowanie w srodku delikatnej spirali + polerka + wyidealizowanie geometri?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Sob 12:11, 03 Sty 2009    Temat postu:

Silnik miałem na myśli skrzynie korbową kanały króciec. A resztę tylko wyczyściłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 16:08, 03 Sty 2009    Temat postu:

To krociec ustalilismy, ze nie bardzo. Ale skrzynia i kanaly ok. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin