Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregi
Nowy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:10, 14 Kwi 2013 Temat postu: Gaszenie silnika |
|
|
Witam wszystkich. Łyknalem bakcyla zabytkow. Chacialbym zaczac od Kaczki.
Kiedys, za mlodu taka jezdzilem od dziadka i jakos teraz po latach przyszla mi chec na odbudowe takiego motorka.
Kupiona jawka jest z papierami, od starszego pana. Pali jezdzi oczywiscie stan daleki od kolekcjonerskiego. Jednak mam pewne pytanie zanim rozbiore ja na czesci pierwsze.
Jawka pali na dotyk, ale po wrzuceniu biegu gasnie, nie trzyma wolnych obrotów, Czasami nie mozna wrzucic biegu i zgrzyta podczas wrzucania szczegolnie pierwszego.
Ponadto nie wiem czy tak powinno byc ale po zapaleniu wrzuceniu biegu (dodaniu gazu zeby nie zgasla) ruszamy i jest cholernie slaba ledwie sie rusza i nagle jak troche predkosc wzrosnie dostaje kopa i sie rozkreca. Mam wrazenie ze na dwójce tez jest podobnie.
prosze o porady bo nie jestem mechanikiem ale mimo wszystko chce zaczac zabawe.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ruszi
Bywalec
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 23:07, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Fajnym tematem się zainteresowałeś - takie unikaty/zabytki TO JEST TO
Z tego co wyczytałem, to ewidentnie masz sprzęgło do roboty - zapewne tarcze do wymiany i powinno być bez problemu. Sam na pewno dasz sobie z tym radę (nawet jeśli nie jesteś mechanikiem dopiero startujesz itd.), bo akurat to nie jest skomplikowane, tylko UPIERDLIWE jak się za to zabierzesz, to będziesz wiedział o czym mówię. Poczytaj tutoriale dotyczące wymiany tarcz, bo ludzie mają fajne patenty, zainwestuj z 15-20zł w nowe tarcze i powinno wystarczyć na początek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 6:37, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Z takimi jawkami jak coś jest nie halo to trzeba sprawdzić: zapłon (świeca, przerywacz, kondensator, wyprzedzenie zapłonu), dalej gaźnik (regulacja składu mieszanki, czyszczenie, regulacja obrotów). Do tego u ciebie dojdzie jeszcze sporo rzeczy bo fajnie by było spojrzeć w cylinder, sprzęgło no i może przez zgrzyty - w skrzynię biegów. W sumie nie wiele nam powiedziałeś więc to może być wszystko, albo nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 7:13, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
zgrzyty mogą być spowodowane poluźnionym automatem na górze dokręć śruby i sprawdź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 14:32, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
sprzęgło niekoniecznie do wymiany. jak dawno nie jeździła to może być mało oleju lub lipny olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati_pl xD
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Wto 5:52, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Co do regulacji gaźnika to nie baw się tą blaszką w komorze pływaka (skoro jawka paliła i gościu nią jeździł o znaczy, że poziom paliwa jest ok) jedyne co bym proponował to wyczyszczenie dysz (miękkim włosiem) i ustawienie wolnych poprzez regulację śrubką od wolnych obrotów (tą między dyszami) [wszystkie informacje na temat regulowania gaźnika znajdziesz w dziale tutoriale].
Poza regulacją, faktycznie to może być tylko problem dokręcenia automatu zmiany biegów i regulacja/być może wymiana tarcz sprzęgłowych.
Miłej zabawy z tym sprzętem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Wto 16:25, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
sprawdź także czy nie ma nieszczelności pomiędzy cylinder-kartery cylinder-głowica itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gregi
Nowy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:32, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc, rzopoczynam zabawę
Przy okazji proszę jakby ktoś miał zdjęcia dokładne mocowania kanapy bo w mojej jest zerwane i jakby urwany cały zaczep z ramy. Nie mogę znaleźć nigdzie na necie dużego zdjęcia orginalnego zaczepu tak na kanapie jak i na ramie, który pomoże w odtworzeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|