Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrianek
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:17, 15 Wrz 2010 Temat postu: filtr powietzra pare pytanek... |
|
|
no wiec tak, wczesniej na filtr od ogara nie zwracałem wiekrzej uwagi jak tylko wyczyscilem i raz wymienilem ten wklad w nim. ale chodzi o to tak jak pisze w szanownym tutorialu pana bazi o czyszczeniu filtra o tu: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/czyszczenie-filtra-powietrza-sposob-skladania,4085.html
ze trzeba uszczelnic tasma dookola te dwie połówki tego filtra (oryginalnie tam jest gumowa uszczelka ale to szczegół) i kurcze mi ogar jak to skleiłem ta tasma to mi strasznie przerywal, bo nie mialem tam zadnej uszelki tylko tak luzno poskladane razem ze byla przerwa pomiedzy tymi polówkami.
po co jest wgl ta puszka cala?? i ta rurka co z niej wychodzi?? przeciez ta rurka jeszcze bardziej chamuje doplyw powietrza. jak to z tym jest? czy to musi byc uszczelnione zeby tylko przez ta rurke wplywalo powietrze?? jak to do harcerza jest?? PO CO TA PUSZKA??! nie mogło by byc tylko sam filtr poietrza bez tej puszki zeby nie hamowalo doplywu powietrza??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Śro 9:21, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
szakal1990
Początkujący

Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:06, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ta puszka jest osłoną filtra np. przed wodą i za razem służy za mechaniczne oczyszczanie powietrza. Nie trafi dzięki temu do głowicy żaden kamień, a dodatkowo twoje spodnie nie zostaną zaciągnięte. Przez co w czasie jazdy nie zgaśnie.
"Rurka" znowu wprowadza powietrze do środka pod pewnym ciśnieniem. Czym szybciej jedziesz tym więcej powietrza pod większym ciśnieniem.
Jeżeli nie skleisz połówek taśmą a masz zmęczoną czasem obudowę, to filtr będzie łapał "lewe" powietrze i po prostu źle działał.
Dobrze sklej obie części grubą taśmą i wyreguluj gaźnik. Wtedy będzie dobrze.
Czy da się jeździć bez "puszki". Tak da się ale wtedy potrzebujesz stożkowy filtr powietrza i osłonić go musisz przed wodą. Np. nie jeździć w czasie deszczu bo on jest z papieru. O tym możesz poczytać na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szakal1990 dnia Śro 13:15, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 13:15, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ta puszka musi być uszczelniona żeby nie łapał lewego powietrza. Masz większe dysze założone albo coś? Na normalnym filtrze może Ci ogarka zalewać. Ja jak założyłem stożek i dałem większe dysze to nie przerywał.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamilo081
Bywalec

Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:45, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
weź szkota i to posklejaj do kupy uszczelnione to musi byc bo dostale lewego powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mięta
Częsty bywalec

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:13, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Podczepię się do tematu
Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak ma się trzymać filtr powietrza we wnęce baku mustanga. Bo mam taki problem, że filtr u ,mnie jest tak luźny że wysuwa się z tej wnęki i akurat rurka z dolotem powietrza trafia na ramę, która przysłania wtedy tą rureczkę, gaźnik ma za mało powietrza i silnik muli Fajnie by było jakby ktoś pokazał fotkę jak to wygląda.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 19:54, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
U mnie to jest na takim metalowym drucie. Mój kolega ma na jakąś gume tam przyczepione.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mięta
Częsty bywalec

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:41, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki
Rozumiem, że ma być drut przywiązany do tych takich odstających pręcików?
A jak było montowanie oryginalnie w jawie?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mięta dnia Sob 11:43, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mimi
Bywalec

Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żychlin
|
Wysłany: Sob 18:00, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam na sznurku i na gumce do tych precików, ale nie wiem czy to oryginalne montowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 19:20, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, dokładnie to tych pręcików. W oryginale nie wiem jak było. Ja polecam Ci jakąś gumke, bo ja ten drut musze co chwilę poprawiać.
@edit.
Sorry za te zdjęcia, że są niedokładne, ale to nie miały być zdjęcia mocowania. Przy okazji zobaczyłem że coś widać i dałem tutaj. Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 20:31, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mięta
Częsty bywalec

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:36, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wziąłem zwykłą gumkę recepturkę i jak na razie jest ok. Drut się nie sprawdził, bo się zgubił... Jakby ktoś miał fotkę lub wiedział jakie jest oryginalne mocowanie to proszę śmiało się wypowiadać.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianek
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 8:06, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A wracając do tematu... mam dysze ta wysokich obrotów 68 i ta wolnych tez oryginalna 36 czy jakos tak... a szakal 1990 widze ze sie znasz, mozesz bardziej mi wytlumaczyc o co chodzi z ta rurka i tym cisnieniem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fanatix1996
Początkujący

Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kołdowo/Człuchów/Chojnice
|
Wysłany: Śro 19:15, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
mięta ja u mnie w jawce mam to na takiej sprężynce jak będę miał czas to wstawię foto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szakal1990
Początkujący

Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:26, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Bliżej określ o co chodzi. O zasadę działania i budowę czy o co ?
Ciśnienie jest wytwarzane przez pęd, dzięki czemu paliwo leci z gaźnika do cylindra. ( nie uwzględniając zasysania wstecznego spowodowanego przez tłok ale mniejsza z tym) Zrób jak mówiłem będzie ok.
Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania fizyczno mechaniczne to mogę Ci dokładniej odpowiedzieć ale nie wiem czy jest to jakiś sens. Tego typu silniki już wyszły z użycia kilkanaście lat temu .
Adrianek napisał: | A wracając do tematu... mam dysze ta wysokich obrotów 68 i ta wolnych tez oryginalna 36 czy jakos tak... |
[link widoczny dla zalogowanych]
Te ostatnie dwie zazwyczaj złotego koloru to są dysze doprowadzające paliwo i powietrze.
Obroty reguluje się tą środkową śrubką z sprężynką oznaczoną 2.
"wielkości" tych dysz zależą od gaźnika odblokowany/nieodblokowany. Jak cie to interesuje to poszukaj na forum jest tego sporo.[img][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szakal1990 dnia Wto 5:55, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adrianek
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 8:56, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
no stary! ja wiem co to są dysze! tylko dużo czytalem na temat układów dolotowych do dwusówow. i nie rozumiem pewnej rzeczy: a mianowicie to ze jak jest ta rurka w filtrze powietrza to ona fest hamuje przeciez ten pęd powietrza. jak to działa, przeciez bez filtra tez chodzi jakos. a ta rurka HAMUJE przciez!
to jak to w koncu z ta rurka i tym cisnieniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szakal1990
Początkujący

Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:25, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
faktycznie zmniejsza objętość powietrza jakie się dostaje do tego filtra, ale zwiększa jego ciśnienie dzięki temu.
To jest tak samo jak z wężem ogrodowym, jak woda leci swobodnie, ma małe ciśnienie (ma mały zasięg) jeżeli przy tamujemy średnice węża palcem, ciśnienie automatycznie rośnie. ( zwiększa się zasięg wody)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|