Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Makster
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielone Płuca Polski
|
Wysłany: Pią 11:10, 06 Lis 2009 Temat postu: dziwne dzwięki? |
|
|
Mam małe pytanko dotyczące mojego ogarka...
Gdy motorek pracuje na niskich obrotach to wydobywają sie różne dzwięki jakby z gaźnika, albo z czegoś, niewiem sam, coś jak uderzenia drutem w rure:D
Co może być tego przyczyną?? Czy to początek nowej usterki??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dudzio
Wymiatacz
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: Pią 11:12, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
może pierścienie ci dzwonią.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radziiu
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 12:34, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
lozyska na wale albo pierscienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sniiKe
Wymiatacz
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Pią 12:53, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A non stop ci stuka, czy raz po raz??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mrcrow
Bywalec
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 13:29, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ja tak tak mialem i to byly lozyszka i wal do regeneracji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 14:26, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo mi przykro. Jawka jest silnikiem wysokoobrotowym i przy niskich obrotach silnik ma bardzo duże drgania. Stuki prawdopodobnie dochodzą z silnika, przyczyną są luzy wału, planowana głowica lub przesunięta uszczelka pod głowicą. Jak to sprawdzić? Na początek należy odkręcić lewy dekiel silnika(po spuszczeniu oleju) i porozglądać się czy nie ma żadnych wirów. Jeżeli jest ok, należy chwycić małą zębatkę i poruszać nią na boki, a potem od i do siebie. Gdy odczuwamy wyraźny luz dane łożyska są do wymiany. Drugim etapem jest rozebranie cylindra(zwróć uwagę na uszczelkę!) i poruszanie korbowodem w gorę i dół, a następnie na boki. Luzy boczne są dopuszczone, góra dół wskazują na zużycie łożyska wału. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielone Płuca Polski
|
Wysłany: Pią 19:30, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Snike pytał czy dzwoni cały czas cz czasami..., odpowiadam: Dzwoni co jakiś czas, takie stuknięcie nie synchronizacujne...
Dzięki za odpowiedzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 22:44, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dzwoni, tzn. na niskich obrotach słychać wysoki głuchy dźwięk, dosłownie jak dzwonka, metaliczny to pierścienie, cylinder, korbowód lub tłok są do wymiany. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dudzio
Wymiatacz
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: Sob 12:50, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A sprzęgło wasz w porządku ? bo może spadło ci zabezpieczenie z tarcz sprzęgłowych i teraz gdzies stuka w dekiel.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ricco
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Nie 13:41, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tez tak mialem kiedys w jawce stukalo na malych obrotach. Wyregulowalem zaplon i przestalo:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 13:46, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Poczekajmy na wypowiedź autora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielone Płuca Polski
|
Wysłany: Pon 8:49, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Teraz troche pojeździłem, i sie rozwalił do końca, powoli słabł, coraz częściej stukoty i przerwy w ciągnięciu tak jakby paliwa nie dostawał i są stukoty teraz i nie ma siły ciągnąć... ledwo jedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 12:56, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Heh, mówiłem tego nie można ignorować! Zrób dokładnie to co Ci mówiłem, prawdopodobnie zorleciało ci śię łożysko/a. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielone Płuca Polski
|
Wysłany: Pon 13:57, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Teraz co mam zrobić?? Wał do wymiany??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 18:42, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Bardzo mi przykro. Jawka jest silnikiem wysokoobrotowym i przy niskich obrotach silnik ma bardzo duże drgania. Stuki prawdopodobnie dochodzą z silnika, przyczyną są luzy wału, planowana głowica lub przesunięta uszczelka pod głowicą. Jak to sprawdzić? Na początek należy odkręcić lewy dekiel silnika(po spuszczeniu oleju) i porozglądać się czy nie ma żadnych wirów. Jeżeli jest ok, należy chwycić małą zębatkę i poruszać nią na boki, a potem od i do siebie. Gdy odczuwamy wyraźny luz dane łożyska są do wymiany. Drugim etapem jest rozebranie cylindra(zwróć uwagę na uszczelkę!) i poruszanie korbowodem w gorę i dół, a następnie na boki. Luzy boczne są dopuszczone, góra dół wskazują na zużycie łożyska wału. Pozdrawiam
|
Narazie to, potem po stwierdzeniu 100% usterki należy wymienić wał na nowy lub zregenerować stary, wtedy wystarczy kupić korbowód + robocizna. Jeżeli masz oryginalny wał nie opłaca się robićpierwszego rozwiązania, tym bardziej, że drugie jest tańsze. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|