Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sawik
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 16:41, 04 Cze 2009 Temat postu: Dusi się Ogar 200 |
|
|
Elo. Mam ogara 200. Na luzie jak dodam gazu to wszystko ok, ale jak jade to traci na mocy i jak manetka jest na 1/4 to wkręcają sie prawie full obroty, a jak przekrece manetke dosłownie o 2 mm to zaszyna zwalniac i gaśnie. Pomożecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 18:09, 04 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Uklad elektryczny jest ok., odczuwam wrazenie, ze dostaje za malo paliwa. Dobrze byloby wymienic iglice i podwyzszyc poziom w komorze. Oczywiscie wszystko ma byc czyste(filtry, przewdoy, wydech) Pozdro
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawik
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 7:34, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Układ elektryczny jest dopiero robiony, wszystko inne czyste. Popróbuje z ta iglicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:24, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem identyczną sprawę w Jawie. Długo kminiłem o co chodzi. Ustawiałem zapłon, regulowałem gaźnik, czyściłem wydech, zmieniałem skład mieszanki i to nic nie dawało. Ktoś podrzucał mi pomysł sprawdzenia simmeringów, bo mogły popękać i silnik się zapowietrza. Dopiero gdy przyjrzałem się dokładnie, zobaczyłem cylinder i karter cały uwalony benzyną i taki piękny dyndający sobie radośnie i machający łapkami kawałek silikonu, który kiedyś był uszczelką karter-cylinder. Dało się jeżdzić coś koło 40-45km/h ale pod góre musiałem jechać tak powoli, na jedynce, że wyprzedzały mnie skutery
Ciamajda od której kupiłem Jawę uszczelniła cały układ cylindra samym silikonem i to do tego tym miękkim, czerwonym.
Wniosek? Moim zdaniem sprawdź dokładnie czy nie ma żadnych przedmuchów, a najlepiej, wogóle zdejmuj cylinder, króciec, wydech, przeczyść gaźnik i zrób wszystkie uszczelki na nowo. Roboty na kilka godzin, da rade nawet laik, a napewno nie zaszkodzi, może tylko pomódz.
Ja uszczelniałem w ten sposób:
*część metalową (np karter) dokładnie oczyszczałem rozpuszczalnikiem do lustra,
*nakładałem na to cieniutką warstwę silikonu mniejwięcej grubości 0,5-1mm (czarny ze sklepu moto, czerwony płynął po silniejszym nagrzaniu, czarny jest nadal twardy)
*na to nakładałem wyciętą uszczelkę z tekury z tyłu bloku technicznego, *dociskałem cylinder, też posmarowany silikonem.
*po mocnym skręceniu do okoła uwaliłem z zewnątrz wszystko silikonem. A to po to, żeby np woda nie rozpaprała mi papieru.
Przejechane 250km, zero przedmuchów, i to teraz ja wyprzedzam skutery pod tamtą góre
Polecam:) Daj znać o efektach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 12:53, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No to sie moze zgadzac, lapie lewe powietzre, czyli tak czy siak dostaje za malo paliwa i w tym sie zgadzamy. Co do metody uszczelniania... No coz, po pierwsze kartery sa zrobione z stopow aluminium, a nie metalu... Czerwony silikon jest rownie dobry co inne, w sumie to jest to samo... Po trzecie jestes taki dokladny a czyscisz cos rozpuszczalnikiem co jest wrecz niebezpieczne i szkodliwe. Co do polerki na lustro jest to glupota, sylikon ma mniejsza powierzchnie przylegania i latwiej moze wypasc, wiec i gorzej uszczelnia. Co takiego wyrownuje sie specjalnymi plytami pilnikowymi, a nastepnie leci dropnym papierem na maszynie przez pare sekund. Jezeli chodzi o uszczelki ja uzywam gambitu, ale jest wiele innych fajnych materialow, przy uzyciu sylikonu grunt aby byla sztywna. Pod glowice rowniez daje sie uszczelke. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:08, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma tu co się kłócić o metodach uszczelniania części, bo jest ich tyle co osób, które takową robotę wykonało. Grunt to pomódz chłopakowi w rozwiązaniu problemu. Miałem podobny, opisałem dokładnie jak rozwiązałem.
Cytat: | dostaje za malo paliwa i w tym sie zgadzamy |
Nie do końca, bo jeżeli jest to co zasugerowałem, to DOSTAJE dobrą ilość paliwa, w sensie gaźnik, ale SPALA za mało, bo wylatuje bokami. Różnica niewielka, ale jest
Cytat: | kartery sa zrobione z stopow aluminium, a nie metalu... |
Czyli Mendelejew się pomylił? Cynk i aluminium to nie metale...
Mylisz się, mówiąc, że czerwony silikon to to samo co czarny, widać przy wyższych temperaturach.
Ja podaje instrukcje roboty, która pochłonie kilka zł na silikon, który kupisz w każdym sklepie moto, kartki bloku technicznego do dostania wszędzie za grosze a nawet być może, jest u niego w szufladzie. A Ty piszesz o sposobach uszczelniania dobrymi, lepszymi ale ciężko dostępnymi materiałami. I po co? Dyskutujemy o uszczelnieniach (znowu, bo już jest na forum) czy pomagamy jak najłatwiejszym sposobem?
U mnie działa, a skoro nie widać różnicy, po co przepałcać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawik
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 14:17, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawdzilem - jest dobrze uszczelniony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamS512
Nowy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:24, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
noo ja am ten sam problem tyle ze jak jest zimny to fajnie wszystko nie muli sie i wogule ale jak sie zagrzeje lekko to na 3 i przy połowie gazy go muli tak jakby dostawał za mało paliwa iglica jest na 3 zabku (iglica 4 zabkowa).Jak sie poządnie zagrzeje to juz wogule niechce odpalac jak ja pcham na 1 biegu do do puki ja pacham to wydaje mi sie jakby chodził silnik ale jak juz przestanie to gaśnie.Niewiem na tych silnikach sie nieznam ale z doświadcenia amatorskeigo no ale zawsze jest mysle ze to zapłon ale wkoncu to forum tu sie pisze o problemach wiec moge napisac;) wiec jak wiecie czy to moze byc cos inniego to bardzo prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:46, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm pks100... A czy czasem nei dostaje za DUZO paliwa? Mniejsza o simeringi teraz.
Jesli manetke ma na 1/4 i prawie full obroty... Moze masz cos z iglica... nie wiem te gazniki ciezko wyregulowac i do konca nigdy nie wiadomo co jest grane.
Adam:
Moze masz zbyt wczesny zaplon i mocno sie grzeje... Opoznic zaplon przekrecajac iskrownik w prawo, ale minimalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sawik
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 21:20, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wszystko chodzi;] za MAŁO paliwa było(iglice w góre przestawiłem), ale nowy problem jest... ;/ nie ma iskry.. prosze podawac wszystkie powody. bede sie po kolei bawil. Sorry ale Ogara mam od tygodnia i sie mało znam ;]. dzieki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sawik dnia Pią 21:22, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 10:37, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
AdamS512 napisał: | noo ja am ten sam problem tyle ze jak jest zimny to fajnie wszystko nie muli sie i wogule ale jak sie zagrzeje lekko to na 3 i przy połowie gazy go muli tak jakby dostawał za mało paliwa iglica jest na 3 zabku (iglica 4 zabkowa).Jak sie poządnie zagrzeje to juz wogule niechce odpalac jak ja pcham na 1 biegu do do puki ja pacham to wydaje mi sie jakby chodził silnik ale jak juz przestanie to gaśnie.Niewiem na tych silnikach sie nieznam ale z doświadcenia amatorskeigo no ale zawsze jest mysle ze to zapłon ale wkoncu to forum tu sie pisze o problemach wiec moge napisac;) wiec jak wiecie czy to moze byc cos inniego to bardzo prosze o pomoc |
"Puchnie tlok", pada swieca lub kondensator... Do tego brudny wydech i filtr powietrza.
Cytat: | Nie ma tu co się kłócić o metodach uszczelniania części, bo jest ich tyle co osób, które takową robotę wykonało. Grunt to pomódz chłopakowi w rozwiązaniu problemu. Miałem podobny, opisałem dokładnie jak rozwiązałem.
|
Ok, nic bym nie mowil gdyby nie te "lustro".
Cytat: | Nie do końca, bo jeżeli jest to co zasugerowałem, to DOSTAJE dobrą ilość paliwa, w sensie gaźnik, ale SPALA za mało, bo wylatuje bokami. Różnica niewielka, ale jest |
No nie prawda, jezeli cylinder nie jest szczelny paliwo nie WYLATUJE bokami tylko POBIERA z nieszczelnosci "lewe powietrze", co w efekcie zubaza mieszanke paliwowo-powietrzna i obniza kompresje. Silnik ma niestabilne obroty, wyzsze niz zazwyczaj, czesto wystepuje bily osad na swiecy, nie trzyma wysokich obrotow i ma problem z jazda pod obciazeniem.
Cytat: | Czyli Mendelejew się pomylił? Cynk i aluminium to nie metale... |
Jezeli chodzi o uklad okresowy jak najbardziej, szkoda jednak, ze nie zauwazyles wlasnej ,uzytej metafory: Cytat: | *część metalową (np karter) dokładnie oczyszczałem rozpuszczalnikiem do lustra, | ... Czyli w koncu co jest metalem?! Powyzszy zwrot odebralem jako metafore jakis stopow metali, czy mieszanine metali wegla z zelazem, nie stopow glinu i kompozytow, mozna jednak tak i powiedziec.
Co do ceny, jak uwazasz...
Cytat: | Hmmm pks100... A czy czasem nei dostaje za DUZO paliwa? Mniejsza o simeringi teraz. |
Nie za malo, jakby dostawal za duzo swietnie by odpalal i jezdzil, tylko swieca by byla czarna, a po paru sekundach jazdy na wyzszych obrotach gaslby. Pozatym nie wkrecalby sie na wyzsze obroty niz srednie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamS512
Nowy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:58, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
czyli jak puchne tłok to co nowy ? Musiał bym mu zrobic kapitale bo na tym 3 biegu to lewwo co idzie A czy od rometa pasuje kondensator ? Cewke butelkowa tez bym chyba musiał wymienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 20:14, 06 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Tak wymien caly motor od razu... Kur** wyciagnij ten tlok i zanurz go w goracej ropie, a ptem do zimneij wodu. Uwaga potem moze nie wejsc do cylindra! Ale bedzie spasowany i nie spuchnie, jezeli uwazasz, ze to jest Twoj problme powinno byc tak. Na zimnym burza, potem nie gasnie na biegu jalowym, w koncu ciagle spada moc. Jak postoi zonowu ciagnie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|