Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucas
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 9:35, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
FRESH napisał: | a tak bez wiatraczka to jak bym robił przerwy co 3-5km to by było dobrze czy za dużo? |
Taki wiatraczek mało da, a przerwy 3-5km według mnie będą dobre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
FRESH
Początkujący
![Początkujący Początkujący](http://images26.fotosik.pl/251/537e2d897c5a8f1c.png)
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:38, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
i jeszcze słyszałem żeby raz na jakiś czas zrobić odcięcie zapłonu żeby po dotarciu jawa nie muliła. Na którym biegu robić odcięcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
peo2299
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 9:43, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
hmm moze co 1,5 tak akurat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Lopez
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 10:49, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
FRESH napisał: | i jeszcze słyszałem żeby raz na jakiś czas zrobić odcięcie zapłonu żeby po dotarciu jawa nie muliła. Na którym biegu robić odcięcie? |
Po przejechaniu min. 350-400km. na każdym biegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
roker
Bywalec
![Bywalec Bywalec](http://img151.imageshack.us/img151/2171/zwyklypozycjadziiilz2.png)
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 14:19, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Rozmawiałem z mechanikiem (któremu oddałem jawkę do naprawy), jeżeli jedziesz 40 km/h na trzecim biegu nie ma szans przegrzać silnika, ani go zatrzeć, bo cały czas jest chłodzony. Jeżeli byś go piłował nie wiadomo jak długo na pełnych obrotach np. na luzie czy niższych biegach, wtedy go zatrzesz. mówił mi że przy docieraniu takiego silnika robi się około 600-1200 km używając połowy mocy. Z tymi przerwami to lekka przesada aby stawać co 3-4 km. Po założeniu nowego cylka i pierścieni dociera się go przez parę minuta na biegu jałowym potem przez jakieś 100 km możesz robić przerwy kiedy wyczujesz że motor "nie chce jechać" tzn dajesz mu gazu a on nie reaguje bądź zaczyna mulić. I z tym 40 km/h to też nie do końca jest tak ja mam zębatkę zdawczą 13 z i na trzecim biegu jadąc 40 km/h silnik ma prędkość obrotową prawie jak na biegu jałowym. Chodzi przede wszystkim oto ze jak silnik np. ma maksymalna prędkość obrotową 6500obr/min to ty jeździsz z prędkością obrotową 3250 (połowa mocy), tzreba to po prostu wyczuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
ogierek093
Wymiatacz
![Wymiatacz Wymiatacz](http://images32.fotosik.pl/317/2d91fd0089e5fe92.png)
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 16:35, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
jak by się robiło przerwy co 300 m, peo, to by się wszędzie spóźniało i lepiej już na piechotę iść. Mi parę razy zdarzyło się go zagrzać tak ze zgasł,a le wystarczyło ze wystygł i dalej jeździ a jeżdżę na dotarciu... Co do gotowania to jeszcze pewna role odgrywa w tym tłok bo jak jeta taki kijowy polski (jak mój) to mi się grzeje po 5-6 km i nie jedzie dalej ale jak jest czeski to można jechać 50 - 60 i nic się nie stanie. To tyle ode mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 16:49, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Kurcze ale dyskusja. Po najdokladniejsze informacje radze siegnac do ksiazeczki serwisowej. Trzeba przy tym pamietac, ze obejmuje ona dotarcie wszystkich czesci, a zwykle uzytkownicy wymieniaja uklad wystepujacy przed sprzeglem. Wedlug licznika pelne dotarcie wystepuje od 1500km do 3000km(bezpieczne granice). Najwazniejsze dotarcie to do 100km a potem do 300km. Wtedy nie radze na ogol przekraczac 40km/h, jazdy z pasazerem lub obciazeniem, jazdy na wysokich obrotach a takze lepiej dokrecac wszystkie srubki silnika. Co do zacierania nie nalezy dopuscic by przy dotknieciu reka lewej pokrywy(od sprzegla) silnika, pokrywa ta pazyla. Ostatnia oznaka zatarcie jest szybki spadek mocy, gasniecie i zatrzymanie tloka w miejscu. Ogolnie uwazam ten temat za bez sensu. Wystarczy w internecie wpisac haslo typu "Ogar 200 docieranie" Czy to takie trudne?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
macq
Emerytowany Moderator
![Emerytowany Moderator Emerytowany Moderator](http://img530.imageshack.us/img530/1715/speczielib3.png)
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:24, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No i jedna zasada: nie hamować silnikiem (co często jawkowicze i ogarzyści robią).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Lopez
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 19:50, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | No i jedna zasada: nie hamować silnikiem (co często jawkowicze i ogarzyści robią). |
Dokładnie, bo wtedy bardzo mało mieszanki benzyny z olejem dociera (który jest tak ważny przy docieraniu) do podzespołów silnika.
Co do tego docierania to ważne jest aby: nie przegrzewac silnika, nie jeździc stale na tych samych obrotach i nie przeciążac silnika. A tak pozatym to takich tematów było już naprawde od groma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
Prze_cinek
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Wto 18:21, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
:] to nie lepiej docierać w zime albo wyjechać na syberię ? tam nie trzeba robić postojów co 300 m a czy można w zime włączyć silnik na luzie i zostawić go na np 1 godz? przyśpieszyło by to docieranie czy nic nie da?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
macq
Emerytowany Moderator
![Emerytowany Moderator Emerytowany Moderator](http://img530.imageshack.us/img530/1715/speczielib3.png)
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:06, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Silnik musi być docierany pod obciążeniem, ale nie pełnym. Kombinowanie jak koń pod górkę. Ja przejechalem 10 kilometrów ostrożnie na dotarciu i po tym już praktycznie na maxa, jeno uważałem na temperaturę- można sobie kupić termometr do pieców CO (koszt ok 20zł). Przykręczasz do cylindra i jak widzisz, że podczas jazdy silnik osiąga więcej jak 110-120 stopni, to robisz postój.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Wto 21:07, 14 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
łosiu50
Początkujący
![Początkujący Początkujący](http://images26.fotosik.pl/251/537e2d897c5a8f1c.png)
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:33, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Peo2299 Co ty gadasz jak nie wiesz ta zamknij sie. Mój dziadek ma komara na dotarciu i jedzie do 30 km do pracy z prędkością około 30 km/h i komar chodzi mu znakomicie. A poza tym z takim docieraniem co jedziesz 500m i robisz postój to rozwalisz tego swojego ogara bo cylinder nie łapie temperetury.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez łosiu50 dnia Śro 12:20, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
pks100
Moderator
![Moderator Moderator](http://images28.fotosik.pl/252/f61cc142683b6a66.png)
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 14:07, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
łosiu50 napisał: | Peo2299 Co ty gadasz jak nie wiesz ta zamknij sie. Mój dziadek ma komara na dotarciu i jedzie do 30 km do pracy z prędkością około 30 km/h i komar chodzi mu znakomicie. A poza tym z takim docieraniem co jedziesz 500m i robisz postój to rozwalisz tego swojego ogara bo cylinder nie łapie temperetury. |
Zgoda, a za to nalezy sie warn i ban! POpatrz na date!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|