Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 14:08, 12 Maj 2009 Temat postu: czy to simering |
|
|
1.Witam ,pojawił sie taki problem otóż podejrzewam że mam uszkodzony simering NA WALE , co na to by wskazywało
-wydaje sie że kopci na biało
-nie jestem pewien ale chyba ubywa oleju silnikowego
-ostatnio wyjąłem jawkę pojechałem kawałek po kupla szła normalnie chwile pojeździlismy to miała takiego muła że szok wogóle na 3 nie chciała jechać aż w końcu buuuuu i koniec jazdy ale po kilku minutach odpoczynku pobiegałem z nią i jakoś pojechała dalej ale z ogromnym mułem
-muli nawet na luzi (słaba reakcja na gaz i nie chce wchodzić na wysoki obroty )
-świeca czarna po wyjęciu i tak dziwnie wygląda ni to zalana ni to nie ?
-dodam że to się niedawno stało do tej pory jeździła super
-i jeszcze ciągle przy łączeniu cylindra z silnikiem ciagle się "poci " co nie wytrę gdzieś pojadę to juz piasek złapany i mokro tam jest
-i jeszcze pierścionki mam do wymiany
2. tak przy okazji to gdzie lepiej mieć krzywe koło z przody czy z tyłu ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawkli dnia Wto 14:09, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MIODEK
Bywalec
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 14:17, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mi też kopciła i był słaba wymieniłem dwa simerngi i bylo lepiej a koło to hyba lepiej mić z tyłu krzywe tak sie mnie wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 14:20, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Z przodu jezeli Cie to ineteresuje, a kolo sie centruje... Co do 1 jezeli uwazasz, ze to simmering to go moze poprostu wymien!? Koszt 5zl za komplet z uszczelka na pokrywe sprzegla i robocizna 10min to chyba nie zbyt duzo nie?! POzdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 14:42, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
wstyd się przyznac ale ja nie wiem jak go wymienic bo w sumie to jeszcze nigdy nie musiałem otwirać silnika dalej niż oba dekle . jak by ktos mógł tak szybko napisac co i jak to byłbym wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawkli dnia Wto 14:44, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 17:22, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ale ktory? Ten od sprzegla?
1. Zlej olej z skrzyni biegow korkiem spustowym od dolu silnika. Olej zlej do naczynia. Uwaga, przed powtornym wlaniem nalezy go przynajmniej przefiltrowac, najlepiej kupic nowy. Lej przekladniowy 90W, np. jakis Hipol. Jak masz zuzyte tarcze sprzegla na bazie syntetycznej jakis silnikowy ok. 50W.
2. Odkrec sruby znajdujace sie na lewym deklu(plaski) i 13 nasadowa ostatnia srube(motor jest przechylony na bok, na lancuch)
3. Otwierasz dekiel i zrywasz uszczelke
4. Teraz widzisz dwa kola polaczone lancuchem, z prawej sprzeglo z lewej zebatke na wale. Za pomoca klucza odkrecasz srybe z walu i sciagaczem sciagasz zebatke. Tam gdzie wal wchodzi jest taka guma to jest simmering.
5. Wyjmujesz simmerinig i w jego miejsce wkladasz nowy. Pamietaj, ze ma wejsc rowno i byc lekko przed lozyskie, tylko sie z nim stykac. Zle ulozenie simmeringa spowoduje jego uszkodzenie(powtorne).
6. Mlotkiem nabijasz zebatke wraz z lancuchem
7.Dokrecasz srube kontrujaca(jak ma podkladke, taka ktora sie zagina nalezy ja zagiac na srube, a wczesniej odgiac przed odkreceniem
8. Zakladasz nowa uszczelke na karter i najlepiej pokrywasz ja hermetykiem lub sylikonem(uwaga, uszczelka musi przylegac rowno)
9. Ruchem krzyzowym dokrecasz dekiel i na samym koncu srube 13 nasadowa z momentem okolo 22Nm
10. Dokrecasz korek zlewania oleju po oczyszczeniu gwintu
11. Korekiem wlewu w deklu wlewasz nowy, jezeli nie wlewasz starego nalezy przeplukac skrzynie ropa lub olejem wrzecionowym, poprzez krotka jazde.
Wszystko pozdrawiam. A co potrzebujesz, uszczelka na dekiel, simmering, klucz nasadowy 13, klucz plaski, sciagacz, jeden klucz(niepamietam jaki), optymalnie olej i hermetyk. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawkli
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Śro 9:30, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no bardzo dzięki , jak tylko wyzdrowieje to zabieram się do roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 17:29, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No to powodzenia Nie pisz takich postow... Mam nadzieje, ze to jest simmering, przy okazji sprawdz luz lancuszka sprzeglowego w mm. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|