Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 13:42, 09 Sty 2011 Temat postu: Czy to może wpłynąć niekorzystnie na prace silnika? (tulejki |
|
|
Witam. Już kiedyś zakładałem temat że miałem problem z tulejkami. Wymieniałem je i po prostu były tak jakby za grube i połówki nie chciały się zejść do końca... zostawało jakieś 0,5 cm przerwy... wtedy nie pomyślałem o tych kołnierzach które były za wysokie tylko o tym że coś źle złożyłem i tulejke otwartą włożyłem odwrotnie tzn tym kołnierzem od strony sprzęgła. No i poskładałem silnik do kupy i normalnie pracuje z tym że potem przeczytałem że wystarczyło te kołnierze papierem ściernym nieco "odchudzić" ale już silnik był złożony. Ogólnie to odpaliłem go, chodzi wszystko normalnie tylko właśnie zacząłem się zastanawiać czy przez to sie tryby jakoś nie przesuną... bo ten kołnierz przecież pełni funkcje dystansu tej skrzyni. Mimo wszystko biegi działają poprawnie, no raz trójka wypadła ale tak sie zdarzało nawet przed rozłożeniem silnika ale tak to silnik pracuje normalnie. Czy mogę tak jeździć gdzieś do lata (przewiduję wymiane wału) czy trzeba koniecznie rozbierać silnik i tą tulejke obrócić, uprzednio obie upiłować nieco. Prosze pomóżcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 4:21, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
opisywałem dokładnie (w innych tematach) co należy zrobić z tulejką po montażu, jak zauważyłeś tulejka dystansuje, teraz wałek opiera się o karter w środku a być może jakiś tryb obciera go, tulejkę trzeba zamontować poprawnie bo teraz jest na pewno za duży luz na walku pośredniczącym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pon 5:17, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jeździj do lata, nie ma sensu rozbierać silnika. Wałek pośredni opiera się jeszcze na grzechotce, która ma na końcu pierścień. Poza tym nie sądzę, aby grzechotka tak obcierała karter. Jeździj i się tym nie przejmuj. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 12:40, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki. Stare tulejki były tak wytarte że te kołnierzyki były chyba 0,5 mm albo jeszcze mniej I wszystko logiczne bo wtedy jak i teraz grzechotka sie przesuwa w strone karteru i półksiężyc nie zawsze załapuje. Jak będę zmieniał wał to sie tym zajme, myśle że jeszcze w wiosne lub nawet w ferie sie za to wezmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pon 21:04, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To tym bardziej nie ma sensu teraz tego wymieniać... Przełożysz tulejkę i będzie gitara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|