Czy by pasowała?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarzomb16
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 18:48, 15 Sie 2008    Temat postu: Czy by pasowała?

Czy do lampy [link widoczny dla zalogowanych]
pasowała by żarówka [link widoczny dla zalogowanych] sory za takie głupie pytanie ale nie wiem Razz. Mam aku 12V.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 19:04, 15 Sie 2008    Temat postu:

Ta żarówa za słaba... Powinna być dwużarnikowa przecież na światła krótkie i długie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 20:41, 15 Sie 2008    Temat postu:

Moze nie koniecznie zbyt slaba; wiadomo, ze diody innya wiazke swiatla emituja, wiec najpierw nalezaloby to sprawdzic..

Niestety w Romecikach o standardowej instalacji ta zarowka swiecic raczej nie bedzie. Z bardzo prostego powodu; to sa diody, ktore wymagaja zasilania stalym napieciem. Wiec nalezaloby dolozyc przynajmniej 1 diode prostownicza, przed ta zarowka, by mogla swiecic w Ogarku, Komarku itp.. Idea

Pozdrawiam! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Sob 6:15, 16 Sie 2008    Temat postu:

Żarówka do przodu ma 15W a ta ma 21W Będzie pasować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 6:55, 16 Sie 2008    Temat postu:

ten koleś ma chyba akumulator 12v wiec on ma większe pole do popisu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 11:13, 16 Sie 2008    Temat postu:

Musze cos powiedziec ta zaroweczka bedzie za slaba. A to z prostego powodu. Akumulator daje zarowce taka moc jaka ona potrzebuje. Gdy w orginale jest 15W? to po zalozeniu akumulatora swieci z taka moca, ze na dlugich swiatlach w nocy nawet nie widzac jasniejszego punktu na drodze. Dzieje sie tak bo przy orginalnej instalacji zarowki dostaja wiecej mocy niz potrzebuja dlatego czasami sie przepalaja i swieca jakby mialy 50W!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 18:31, 16 Sie 2008    Temat postu:

Żarówka ta nie nadaje się do reflektora z prostego powodu. Oryginalna żarówka jest tak skonstruowana, że emituje światło długie lub krótkie, natomiast ta o której mowa emituje tylko jeden rodzaj światła. Krótko mówiąc przepisy nie pozwalają na zastosowanie takiej żarówki w reflektorze.
pks100 napisał:
Musze cos powiedziec ta zaroweczka bedzie za slaba. A to z prostego powodu. Akumulator daje zarowce taka moc jaka ona potrzebuje. Gdy w orginale jest 15W? to po zalozeniu akumulatora swieci z taka moca, ze na dlugich swiatlach w nocy nawet nie widzac jasniejszego punktu na drodze. Dzieje sie tak bo przy orginalnej instalacji zarowki dostaja wiecej mocy niz potrzebuja dlatego czasami sie przepalaja i swieca jakby mialy 50W!

Kolega dobrze napisał w pierwszej części postu, że żarówka będzie pobierać prąd z akumulatora maksymalnie taki jaki potrzebuje. Jeżeli chodzi o oryginalną instalację elektryczną w jawce to jest kiepska, a to dlatego, że przy niskich obrotach napięcie jest niższe niż 6V, a przy wysokich obrotach jest nieco wyższe. Kiedy żarówka dostanie moc taką jaką potrzebuje przy odpowiednim napięciu to będzie świecić pełnymi swoimi możliwościami. A kiedy dostanie napięcie wyższe niż takie na jakie została obliczona to szybciej się zużyje, albo po prostu się przepali. Oczywistym jest to, że w tym przypadku będzie świecić mocniej, ponieważ napięcie jest wprost proporcjonalne do natężenia. Jest pewien zakres tolerancji kiedy żarówka się spali, a kiedy nie.
Wracając do tej diodowej żarówki to niekoniecznie będzie słabsza niż zwykła 15W, chociaż pobiera tylko niecały 1W! Skoro sprzedawca napisał w opisie przedmiotu, że nadaje się jako światło kierunkowskazu to świadczy o tym, że ilość światła emitowanego przez nią jest równa ilości światła emitowanego przez zwykłą żarówkę 21W Exclamation Różnica między żarówką zwykłą, a diodową jest też taka, że żarówka diodowa wymaga prądu stałego, a zwykła nie. Chociaż w przypadku kolegi jarzomba - nie byłoby z tym problemu Wink

PS. Jak byś chciał zakładać kierunkowskazy, światła pozycyjne i/lub stop, to możesz spróbować zastosować żarówki diodowe. Zaoszczędzisz bardzo dużo prądu Very Happy
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mufler
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 18:42, 16 Sie 2008    Temat postu:

Jawkowicz ma racje, jedno poziomowe emitowanie światła można zastosować w kierunkach, światle stopu i w tylnym kloszu. W przedniej lampie diody nie zdają egzaminu, ale w tylnej owszem, sam tak mam i jestem bardzo zadowolony bo zużywają one bardzo małą ilość energii przy bardzo dobrej widoczności.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 19:16, 16 Sie 2008    Temat postu:

Heh powiem tak na upartego z przodu ledy tez sie zrobi Wink Fakt jest faktem, ze wedlug przepisow wymagane jest swiatlo, ale do tego czy potrzeba swiatla drogowe i mijania nie jestem pewny. Byleby nie oslepiac kierowcow. A w takiej maszynie jest to raczej niemozliwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin