Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarzomb16
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pią 18:48, 15 Sie 2008 Temat postu: Czy by pasowała? |
|
|
Czy do lampy [link widoczny dla zalogowanych]
pasowała by żarówka [link widoczny dla zalogowanych] sory za takie głupie pytanie ale nie wiem . Mam aku 12V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pią 19:04, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ta żarówa za słaba... Powinna być dwużarnikowa przecież na światła krótkie i długie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 20:41, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Moze nie koniecznie zbyt slaba; wiadomo, ze diody innya wiazke swiatla emituja, wiec najpierw nalezaloby to sprawdzic..
Niestety w Romecikach o standardowej instalacji ta zarowka swiecic raczej nie bedzie. Z bardzo prostego powodu; to sa diody, ktore wymagaja zasilania stalym napieciem. Wiec nalezaloby dolozyc przynajmniej 1 diode prostownicza, przed ta zarowka, by mogla swiecic w Ogarku, Komarku itp..
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radzio
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: rudnik
|
Wysłany: Sob 6:15, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Żarówka do przodu ma 15W a ta ma 21W Będzie pasować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Sob 6:55, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ten koleś ma chyba akumulator 12v wiec on ma większe pole do popisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 11:13, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Musze cos powiedziec ta zaroweczka bedzie za slaba. A to z prostego powodu. Akumulator daje zarowce taka moc jaka ona potrzebuje. Gdy w orginale jest 15W? to po zalozeniu akumulatora swieci z taka moca, ze na dlugich swiatlach w nocy nawet nie widzac jasniejszego punktu na drodze. Dzieje sie tak bo przy orginalnej instalacji zarowki dostaja wiecej mocy niz potrzebuja dlatego czasami sie przepalaja i swieca jakby mialy 50W!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 18:31, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Żarówka ta nie nadaje się do reflektora z prostego powodu. Oryginalna żarówka jest tak skonstruowana, że emituje światło długie lub krótkie, natomiast ta o której mowa emituje tylko jeden rodzaj światła. Krótko mówiąc przepisy nie pozwalają na zastosowanie takiej żarówki w reflektorze.
pks100 napisał: | Musze cos powiedziec ta zaroweczka bedzie za slaba. A to z prostego powodu. Akumulator daje zarowce taka moc jaka ona potrzebuje. Gdy w orginale jest 15W? to po zalozeniu akumulatora swieci z taka moca, ze na dlugich swiatlach w nocy nawet nie widzac jasniejszego punktu na drodze. Dzieje sie tak bo przy orginalnej instalacji zarowki dostaja wiecej mocy niz potrzebuja dlatego czasami sie przepalaja i swieca jakby mialy 50W! |
Kolega dobrze napisał w pierwszej części postu, że żarówka będzie pobierać prąd z akumulatora maksymalnie taki jaki potrzebuje. Jeżeli chodzi o oryginalną instalację elektryczną w jawce to jest kiepska, a to dlatego, że przy niskich obrotach napięcie jest niższe niż 6V, a przy wysokich obrotach jest nieco wyższe. Kiedy żarówka dostanie moc taką jaką potrzebuje przy odpowiednim napięciu to będzie świecić pełnymi swoimi możliwościami. A kiedy dostanie napięcie wyższe niż takie na jakie została obliczona to szybciej się zużyje, albo po prostu się przepali. Oczywistym jest to, że w tym przypadku będzie świecić mocniej, ponieważ napięcie jest wprost proporcjonalne do natężenia. Jest pewien zakres tolerancji kiedy żarówka się spali, a kiedy nie.
Wracając do tej diodowej żarówki to niekoniecznie będzie słabsza niż zwykła 15W, chociaż pobiera tylko niecały 1W! Skoro sprzedawca napisał w opisie przedmiotu, że nadaje się jako światło kierunkowskazu to świadczy o tym, że ilość światła emitowanego przez nią jest równa ilości światła emitowanego przez zwykłą żarówkę 21W Różnica między żarówką zwykłą, a diodową jest też taka, że żarówka diodowa wymaga prądu stałego, a zwykła nie. Chociaż w przypadku kolegi jarzomba - nie byłoby z tym problemu
PS. Jak byś chciał zakładać kierunkowskazy, światła pozycyjne i/lub stop, to możesz spróbować zastosować żarówki diodowe. Zaoszczędzisz bardzo dużo prądu
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mufler
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 18:42, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jawkowicz ma racje, jedno poziomowe emitowanie światła można zastosować w kierunkach, światle stopu i w tylnym kloszu. W przedniej lampie diody nie zdają egzaminu, ale w tylnej owszem, sam tak mam i jestem bardzo zadowolony bo zużywają one bardzo małą ilość energii przy bardzo dobrej widoczności.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 19:16, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Heh powiem tak na upartego z przodu ledy tez sie zrobi Fakt jest faktem, ze wedlug przepisow wymagane jest swiatlo, ale do tego czy potrzeba swiatla drogowe i mijania nie jestem pewny. Byleby nie oslepiac kierowcow. A w takiej maszynie jest to raczej niemozliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|