Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 9:37, 04 Kwi 2011 Temat postu: Coś strasznie stuka na biegu (na luzie mniej) |
|
|
Witam mam problem z silnikiem jawki który nigdy nie był rozbierany, dlatego wykluczam że coś jest źle poskładane. Otóż po prostu jak prowadzę go na luzie to słychać takie stukanie a po przełączeniu na bieg (na sprzęgle) stukanie robi sie głośniejsze. Podczas jazdy to też lubi stukać, co jest dość denerwujące bo łudząco przypomina to dźwięk nieszczelnego tłumika... I kolejna rzecz to skrzynia sie blokuje gdy chce cofnąć motorek. Po prostu zatrzymuje sie i koło ani drgnie, chyba że siedząc odepchne się mocno do tyłu to to puści i jest ok aż sie nie zatrzymam i znowu chce cofnąć :/ Tak samo na sprzęgle. Pomocy ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
arekd
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Milinów/Turek
|
Wysłany: Pon 11:39, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A sprzęgło chodzi dobrze?
Może Ci się kosz sprzęgłowy poluźnił albo zębatka zdawcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 12:13, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
stukanie to objaw uszkodzonej skrzyni, masz jeden ząbek na którymś trybie urwany, jeśli to było by sprzęgło to dźwięk zmieniał by się przy załączeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikioza
Wymiatacz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gomunice
|
Wysłany: Pon 13:07, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wyrobione tulejki mosiężne (czy jakieś tam ,) w skrzyni biegów i są duże luzy i stuka i sie blokuje skrzynie też przez to .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 13:58, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
w wsk 175 kobuz, jak urwal sie ząbek ze skrzyni biegów, to na jedynce stukalo, a na innych biegach nie... ale stukalo bardzo mocno, nie do wytrzymania.
Po rozłożeniu nie było śladu ząbka z tej zębatki xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuman
Bywalec
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 17:11, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
mi też stukało coś ale nie wiedziałem co. po dłuższym oglądnięciu silnika zobaczyłem że zębatka zdawcza jest wyrobiona i łańcuch na niej przeskakiwał, zmieniłem na nową i stukanie ustało, jak by co to przy naciąganiu łańcucha ma być troche więcej luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 19:44, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Co do łańcucha, tak powinno być trochę luzu, każdy łańcuch strzela jak się za bardzo go naciągnie.
Co do przykładu z wsk to jestem ciekaw czy padł zabek na trybie pierwszego biegu czy na innym? i czy na pewno tylko na pierwszym biegu stukało, bo tam ten tryb jest stale zazębiony i raczej nie powinna mu się krzywda dziać, stukanie które słychać cały czas może być właśnie wywołane trybem który jest stale zazębiony bo na luzie też się kręci choć nie przekazuje momentu
co do przykładu tulejek to nie, nie zgodzę się. Jeśli luz był by tak duży że wałek by stukał to co drugi bieg musiał by już wyskakiwać na skutek właśnie luzu osiowego wałka pośredniczącego.
I konkretnie do tematu, niestety nie słysząc tego możemy sobie gdybać, najlepiej było by przyłożyć stetoskop i słuchać, bo stukanie może wydobywać się z każdej praktycznie strony, może łożysko igiełkowe na wale padło i sobie stuka albo panewka na tłoku? staje się głośniejsze po wrzuceniu biegu bo obciążenie sie robi większe a blokowanie skrzyni przy cofaniu to zupełnie inna przyczyna... jak dla mnie choćby to blokowanie koła kwalifikuje silnik do generalnego remontu (a raczej skrzynię), ważne jest by remont był przeprowadzony uważnie i żeby przyczyna stukania się znalazła a nie została pominięta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 21:00, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko sprawdziłem i chyba czeka mnie rozpoławianie ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siersiń
Częsty bywalec
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 7:24, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Rozpoławianie nie jest takie straszne, tylko Ci poradzę, żebyś zainwestował w dobre łożyska, zwłaszcza na wał, bo jak się założy byle jakie to mogą się szybko rozpaść (porobią się luzy itp) coś o tym wiem ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 17:20, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ale ja mam łożyska jeszcze oryginalne i w bdb stanie a silniki jawoskie rozbierałem już wielokrotnie, tylko ten jeszcze nówka i myślałem że obędzie sie bez rozpoławiania... ehh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|