Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 15:48, 18 Sty 2011 Temat postu: Cewka zapłonowa w statorze... |
|
|
Witam. Jechałem dzisiaj jawką az zgasła. Nie wiedziałem co jest. Okazało sie że nie ma iskry. Po przypchaniu do domu wszystko sprawdziłem i doszedlem do przyczyny usterki - cewka zapłonowa niskiego napięcia w zapłonie - po prostu nie wytwarza prądu. Ktoś wie dlaczego mogło się tak stać? Czy mogło to się zrobić od wilgoci lub ew wody która by się dostała do cewki, bo mam małą dziurke w kartere i mogło tamtędy coś nalecieć ale czy to przez to? Przecież drut na cewke jest zaizolowany lakierem a poza tym suszyłem to z 20 minut farelką wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grzesiek90
Początkujący
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 16:28, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Zwoje mogły się przepalic. Normalna rzecz, każdy materiał zwłaszcza przewodniki elektryczne mają swoją obciążalnośc i wytrzymałośc długotrwałą. Może tego nie widac gołym okiem, ale pod warstwą zewnętrznych zwojów może byc to miejsce, w którym się przepaliło. Czynniki atmosferyczne też maja wpływ na takie zjawiska. Nie wykluczone może byc też to, że lak na drucie gdzieś stracił właściwośc i robi zwarcie, ale to mniej prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Wto 16:33, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Masz zwarcie, cewka do wymiany lub do przewinięcia. A tą dziurkę to zatkaj, chyba, że chcesz stracić pozostałe cewki
Nie no, najpierw to wyjmij tą cewkę i ją porządnie wysusz ręcznikami papierowymi i połóż na noc na kaloryferze. Jutro wsadź i zobacz czy działa, jeśli nie to do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Wto 16:33, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy jest przejście z masy do końca cewki może nie ma masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 18:52, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wyjąłem cewke i sprawdziłem miernikiem czy jest przejście i niestety nie ma. Oznacza to że zwój się gdzieś przepalił czy może coś innego też być? Z czego to mogło się zrobić? Ma ktoś do sprzedania tanio taką cewke? Bo nowa 20 zł kosztuje i ta co się spaliła jest z tych nowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Wto 18:57, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Na 100% powstało zwarcie w cewce i dla tego nie działa. Kup nową, załataj dziurę i będzie gitara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 19:00, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie mam puki co kasy na nową Spróbuje jutro ją przewinąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiek90
Początkujący
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 20:17, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To powodzenia:P Recznie bardzo trudno jest nawinąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Wto 20:19, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Znajdź miejsce w którym się przepalił drut i nawet na jakiś czas możesz go zlutować, dopóki cewki nie znajdziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Wto 20:20, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
i do tego potrzeba nowy drut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Wto 21:04, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Co do nawijania mój tata nawinął mi zapłonową nowym drutem w 15 minut także nie jest to jakaś filozofia 200 zwoi. Bardziej ci się opłaca kupić nową jeżeli nie masz drutu odpowiedniego nowego i lakieru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamilo081
Bywalec
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:40, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
kUP NOWĄ CEWKE BO JA MIAŁEM IDENTYCZNIE TO SAMO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Śro 22:01, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mucie] napisał: | Co do nawijania mój tata nawinął mi zapłonową nowym drutem w 15 minut także nie jest to jakaś filozofia 200 zwoi. Bardziej ci się opłaca kupić nową jeżeli nie masz drutu odpowiedniego nowego i lakieru. |
Drut się kupuje w emalii od razu
kamilo081 napisał: | kUP NOWĄ CEWKE BO JA MIAŁEM IDENTYCZNIE TO SAMO | To fajnie, ale po co krzyczysz ? Słyszymy Cię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Czw 9:49, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Co z tego ze jest w emalii jak po nawinięciu nie jest sztywny na cewce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|