Buczenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregorius
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:08, 19 Sie 2010    Temat postu: Buczenie

Witam!

Mam pytanie. Mam silnik na dotarciu, już 200 km. Ktoś mi kiedyś powiedział ze gdy tłok sie zaciero to zaczyna basowo dzwonić, czy to prawda? Pytam sie ponieważ moj ogarek troche buczy. Tzn na zimnym nie, ale jak sie rozgrzeje, to tylko w określonych partiach obrotów. Na wolnych nie, tylko jak sie rozpędzam to buczy ( i wcale nie tak strasznie donośnie) a już przy dość wysokich obrotach przestaje buczeć, i zaczyna dzwonić ( to jest normalne). Zastanawiam sie czy nie zaczynam zacierać ogarka bo wcześniej spokojnie wyciągałem nim 45 km/h, ale też go często przeganiałem i dawałem mu troche ponad 50 km/h. Teraz zeby uzyskać 50 km/h to troche wysiłku potrzeba.

Czy wszystko jest dobrze z motórem? I powtórze moje główne pytanie: "Ktoś mi kiedyś powiedział ze gdy tłok sie zaciero to zaczyna basowo dzwonić, czy to prawda?"

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 21:16, 19 Sie 2010    Temat postu:

jak sie zaciera to jak ma dzwonić? jak sie pierścionki kończą to dzwoni, 50km/h? jakie masz zebatki? kompresje masz? łożyska wymieniałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gregorius
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:20, 19 Sie 2010    Temat postu:

zębatka 11z, łożysk nie wymieniałem(moze poprzedni właściciel, ale raczej nie), a nie wiem czy mam kompresje, bo nie mierzyłem, no ale wszystko jakoś działa, nie jest słaby wiec chyba dobra ;p

Czyli ze gdyby sie zacierało to by nie dzwoniło tak? i to buczenie nie ma nic wspólnego z zacieraniem? Zobacze jeszcze jutro puszcze filtra, bo moze coś źle założyłem, albo sie rozpołowiło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gregorius dnia Czw 21:21, 19 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:29, 19 Sie 2010    Temat postu:

Generalnie objawem zacierania (puchnięcia tłoka) jest spadek mocy. Tyle mi wiadomo na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 21:39, 19 Sie 2010    Temat postu:

Zacieranie to nie jest puchnięcie tłoka..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:41, 19 Sie 2010    Temat postu:

Aha. To w takim razie pomyliłem obie kwestie.
Mógłbyś tu wyjaśnić? Bo mnie też niedługo czeka docieranie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 21:48, 19 Sie 2010    Temat postu:

Jak się zaciera, to pierścienie się wrzynają z tłok i to wszystko się blokuje, a puchnięcie tłoka to czy dotarty czy nie przy zagrzaniu zawsze tłok spuchnie.

Ja Jawke podczas docierania z 7 razy przytarłem ale na szczęście nic się nie uszkodziło w silniczku, a ojciec mnie straszył że skrzywiłem korbowód i muszę jeszcze raz szlif robić bo się szkody porobiły od zatarcia i takie tam inne rzeczy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 21:58, 19 Sie 2010    Temat postu:

No więc zacieranie się jest wtedy gdy części się spawają ze sobą z braku smarowania lub zbyt wysokiej temperatury, dzieje się tak z braku oleju w mieszance, złego spasowania tłoka z tuleją cylindra, przegrzania części itd... Za to puchnięcie tłoka jest spowodowane słabym materiałem oraz obróbką rzemieślniczą takiego tłoka, który pod wpływem temperatury się rozszerza, czyli po zbagatelizowaniu objawów puchnącego tłoka można go zatrzeć..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:00, 19 Sie 2010    Temat postu:

Aha, czyli jednak jedno się z drugim wiąże.
Dzięki za oświcenie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 22:00, 19 Sie 2010    Temat postu:

plusminus napisał:
No więc zacieranie się jest wtedy gdy części się spawają ze sobą z braku smarowania lub zbyt wysokiej temperatury, dzieje się tak z braku oleju w mieszance, złego spasowania tłoka z tuleją cylindra, przegrzania części itd... Za to puchnięcie tłoka jest spowodowane słabym materiałem oraz obróbką rzemieślniczą takiego tłoka, który pod wpływem temperatury się rozszerza, czyli po zbagatelizowaniu objawów puchnącego tłoka można go zatrzeć..



Ja to tak na chłopski rozum wytłumaczyłem żeby każdy wiedział o co chodzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 23:06, 19 Sie 2010    Temat postu:

wiesz jak wygląda spaw? no to jak nie nalejesz oleju lub przegrzejesz sprzęt to pierścienie i tłok spawają sie ze sobą, nie jestem pewny czy zniszczeniu nie ulega tuleja cylindra, puchnięcie tłoka występuje gdy go mamy od ''żyda'' po ostygnięciu wszystko wraca do normy tylko że pierścienie sie baardzo szybko zużywają, reszte chyba rozumiesz? ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:38, 19 Sie 2010    Temat postu:

Tak, widziałem kiedyś spaw. Nie, no aż takiego młota ze mnie nie róbcie Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin