Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kumek
Nowy

Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:37, 14 Sie 2013 Temat postu: Brzęczy coś w silniku |
|
|
Zdjąłem cylinder aby wymienić pierścienie. I widzę że jak unieruchomiłem korbowód i ruszam ręką samym tłokiem to tłok na sworzniu tłoka rusza się góra dół ale i na boki . Czy to normalne żeby tłok ruszał się na boki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ogarzysta200
Wymiatacz

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 19:17, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ewidentnie padnięta tulejka w główce korbowodu jak i pewnie zarówno lekko wyrobiony już sworzeń tłokowy.
Radziłbym wymienić ową tulejkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Śro 19:17, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kumek
Nowy

Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:09, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
tam jest łożysko igiełkowe czy tuleja ? Chodzi ci o tą tuleje ?
.jawaczesci.pl/930,tuleja-glowki-korbowodu.html
Czy o to łożysko które widać na tej fotce ?
//allegro.pl/wal-cylinder-lozyska-kpl-jawa-jawka-romet-ogar-200-i3435658967.html
Czy aby wyciągnąć tę tuleję potrzebny ściągacz ? Jak ją wyjąc ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 7:48, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Czy jest tulejka czy łożysko, to zależy kto na co wymieniał. Zwykle jest tam tulejka (a właściwie łożysko ślizgowe) i oryginalnie tylko takie tam były montowane, ale teraz z potrzeby tuningowania wszystkiego są wały (a właściwie wały z korbowodem) przystosowanym do łożyska igiełkowego. Pytanie, co ty masz u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kumek
Nowy

Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:25, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam oryginał . Jest tam tulejka. Poczytałem trochę na temat wymiany. Widzę że luidzie mają z tym problem. Rozumiem że ta tuleja musi być na stałe wciśnięta by się nie obracała. Natomiast sworzeń może posiadać luz bo musi obracać się wtulei. A jak tłok ? Tłok ma się obracać razem ze sworzniem czyli sworzeń wciśniety w tłok na sztywno ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 10:55, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Sworzeń powinien być wciśnięty na sztywno (nie może się obracać w tłoku). Tulejka w korbowód to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|